پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تکذیب تغییر استانداران توسط وزیر کشور

تکذیب تغییر استانداران توسط وزیر کشور





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۲۷

تکذیب تغییر استانداران توسط وزیر کشور
وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور تغییر در استانداران را تکذیب کرد. عبدالرضا رحمانی فضلی در این نشست گفت: بحث جابجایی مدیران امری جاری در همه دولت‌ها بوده و ممکن است متناسب با شاخص‌ها و ارزیابی‌های انجام شده مدیری در بدنه دولت تغییر کند. اما چنین برنامه‌ای در حال حاضر نداشته و نداریم اما ممکن است مثلاً در یک ماه آینده به جمع‌بندی برسیم و مدیری تغییر کند. چند روز پیش حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفته بود: برخی از سفرهای استانی برای تیم رییس‌جمهور روشن کرد که برخلاف تصور اولیه برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان ندارند. لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا و هم در سطح استاندارها. این صحبت های آشنا باعث ایجاد موج خبری شدیدی در رسانه های مختلف کشور شد.
از یک سو رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان که بدلیل تاثیرگذاری در رای آوری روحانی خواستار توجه بیشتر دولت به خواسته های شان هستند، با پرداختن به مطالب گوناگون حتی نام برخی از وزرا و استانداران را در لیست تغییرات قرار دادند. نمونه اش گزارشی بود که سایت خرداد درباره ارتباط وزرای صنعت و کار با دو تن از نمایندگان اصولگرا منتشر کرده بود و در شماره روز گذشته پیام ما هم به آن اشاره شده بود. از طرف دیگر رسانه های اصولگرا هم نسبت به تغییرات در دولت روی خوشی نشان ندادند. بخصوص که هفته گذشته انتخاب استاندار جدید مرکزی نیز مورد انتقاد اصولگرایان قرار گرفته است. محمود زمانی قمی که پس از مدت‌ها رایزنی بالاخره بر صندلی استانداری مرکزی تکیه زد، یک چهره اصلاح‌طلب است و اصولگرایان دولت روحانی را به دلیل این انتخاب، به خروج از خط اعتدال متهم کرده‌اند.
در این میان صحبت های معاون اول رئیس جمهور هم درباره تغییرات در دولت قابل توجه است. جهانگیری به خبرآنلاین درباره احتمال ترمیم کابینه و تغییر استانداران گفت:برخی جاها به تغییر رسیدیم اما به دلیل محدودیت هایی که دولت با آن روبه روست مصلحت نمی دانیم و فکر نمی کنیم که تغییر ممکن است تبدیل به وضع بهتری شود، باید تحمل کنیم، البته ثبات مدیریت برای ما مساله مهمی است، و ما به تغییر ارزش نمی دهیم، ثبات مدیریت برای ما بسیار مهم است، جایی که رییس جمهور به ضرورت برسد ، تغییر می دهد.
مدیران استانی و شهرستانی در اجرا و پیشبرد برنامه‌های دولت بسیار پررنگ است. این اثرگذاری در سال انتخابات که حساسیت‌های سیاسی و صف‌بندی‌ها به اوج خود می‌رسد، بیش از همیشه احساس می‌شود. آشنایی مدیران استانی و شهرستانی با حوزه تحت مدیریت خود و به وجود آمدن شبکه‌ای از روابط در دوران مدیریت این افراد بستر مناسبی است که می‌تواند در زمینه‌ای مانند انتخابات مورد استفاده قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *