پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دوپینگ لاریجانی اثر کرد

دوپینگ لاریجانی اثر کرد





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

دوپینگ لاریجانی اثر کرد

پنج شنبه هفته گذشته بود که مجلس سنای امریکا طرحی را مبنی بر نظارت کنگره بر توافق هسته ای با ایران تصویب کرد و این مصوبه با 98 رای موافق از میان 100 سناتور تصویب شد. این اتفاق با واکنش تند منتقدان دولت و البته سکوت دولت تدبیر و امید همراه شد. برخی نمایندگان مجلس نسبت به این طرح سنای امریکا واکنش نشان دادند و طرح های مختلفی در جواب این طرح پیشنهاد شد. از یک سو موضوع طرح دوفوریتی نظارت مجلس ایران بر توافق احتمالی هسته‌ای مطرح شد. همچنین برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که براساس آن هرگونه توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 منوط به تصویب آن در مجلس خواهد شد. به نظر می‌رسد این طرح نیز تا حدود زیادی مشابه طرح مصوب سنای آمریکا خواهد بود اما خبر سومی که برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند، از یک طرح ویژه سه‌فوریتی حکایت داشت که خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای، تا توقف ادبیات تهدیدآمیز آمریکایی‌ها علیه ایران بود و این طرح سوم سر و صدای زیادی را به پا کرد. جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح جزئیات این طرح به فارس گفت طبق این طرح دولت موظف است مذاکرات را متوقف کند تا زمانی که آمریکایی‌ها طی بیانیه‌ای از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرده و به تهدیداتشان پایان دهند. نماینده مردم مشهد همچنین با تاکید بر اینکه استقلال و آزادی ملت ایران برای وکلای ملت دارای اهمیت فراوان است، گفت: هیچگاه اجازه نمی‌دهیم حقوق ملت ایران توسط ابرقدرت‌ها تضییع شود.
روز گذشته اما چهره های معتدل مجلس با طرح توقف مذاکرات هسته ای مخالفت کردند. رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، بر حمایت جدی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و پرهیز از واکنش‌های سریع و بدون فکر در این زمینه تاکید کرد. لاریجانی در این جلسه گفت:«ما با تیم مذاکره کننده هسته‌ای هیچ زاویه‌ای نداریم بنابراین باید به دور از واکنش‌های عجولانه اجازه دهیم تیم مذاکره‌کننده پای میز مذاکرات اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به کرسی بنشاند؛ مقام معظم رهبری حمایت خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام داشته‌اند بنابراین ما نیز در مجلس باید تابع معظم له باشیم».
از طرف دیگر جعفرزاده ایمن آبادی در تشریح جلسه فراکسیون رهروان ولایت خبر از رد طرح ۳ فوریتی مجلس برای توقف مذاکرات هسته‌‌ای داد و گفت : به نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تیم مذاکره کننده به خوبی توانسته روند مذاکرات را اداره کند و طرف آمریکایی نیازمند ترک مذاکرات است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر