پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صدای پای تغییرات در دولت

صدای پای تغییرات در دولت





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۵۵

صدای پای تغییرات در دولت
به نظر می رسد پس از 2 سال دولت تدبیر و امید تغییراتی را در خود ببیند. از چند ماه قبل عملکرد برخی از اعضای دولت در برخی از شهرستان ها باعث شده بود فشارهایی به دولت برای تغییرات وارد شود. این فشارها بیشتر به وزارت کشور وارد می شود. وزارتی که انتخاب استانداران و در نهایت فرمانداران را انجام می دهد و در این 2 سال عملکرد برخی فرمانداران کاملا برخلاف سیاست هاب دولت یازدهم بوده است. اقداماتی مانند فشار برای لغو کنسرت ها و یا حضور در مراسم مخالفان دولت باعث شده بود طرفداران حسن روحانی فشار فزاینده ای را به دولت وارد کنند اما هیچکدام از اعضای دولت تدبیر و امید صحبتی از تغییرات نمی کردند.
حالا حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور اعلام کرد که «گزارش‌ها و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که پس از انتخاب وزیر اطلاعات آرامش خوبی به فضای داخلی نشسته است. در حوزه وزارت کشور رییس‌جمهور با انتخاب وزیر کشوری که برای شخص رییس‌جمهور مورد اعتماد بود و او را فراجناحی می‌دانست سعی کرد این پیام را به جامعه بدهد که با یک دوره توام با آرامشی مواجه خواهیم بود.» آشنا افزوده است: «انتخاب استانداران هم عملا با موافقت هیات دولت انجام می‌شود. فقط وزیر کشور و رییس‌جمهور در این باره تصمیم نمی‌گیرند. استاندارانی که انتخاب شده‌‌اند مورد تایید هیات دولت هستند و البته هیچ‌کس هم نمی‌تواند ادعا کند که بهترین انتخاب‌ها انجام شده است. مشاور رییس‌جمهور تاکید کرده است: برخی از سفرهای استانی برای تیم رییس‌جمهور روشن کرد که برخلاف تصور اولیه برخی استانداران توانایی کافی برای اداره استان ندارند. لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا و هم در سطح استاندارها.»
آنطور که روزنامه اعتماد نوشته استانداران با توجه به اظهارات حسام‌الدین آشنا بیش از هر مسوول دیگری گویا در معرض تغییر قرار دارند. در شهرهای مختلف خبر از احتمال تغییر استانداران می‌آید و در مورد برخی از آنان جانشین‌های‌شان هم مشخص شده است. استاندار‌هایی که در ماه‌های اخیر در مواجهه با خودسرها کارنامه قابل قبولی نداشته‌اند در اولویت هستند. در میان وزرا هم هستند وزرایی که به نظر می‌رسد دولت در مورد جابه‌جایی یا تغییر آنان بی‌میل نباشد. در میان دولتی‌ها از معاون پارلمانی گرفته تا معاونان وزیر کشور همگی از احتمال تغییر استانداران یا وزرا ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. در لابه‌لای خبرها اما زمزمه‌ها برای تغییرات زیاد است و عملیاتی شدن آنها هنوز مبهم. تغییر همان چیزی بوده که همواره در مقابل آن مقاومت می‌شده است. در این میان تغییر استانداران اما ناراضیان بیشتری خواهد داشت. برای تغییر یک استاندار نظر خیلی‌ها در استان باید تامین شود و همین تامین نظر کمی کار دولت را سخت‌تر می‌کند. باید دید که دولت سومین سال از فعالیت خود را با افراد جدیدی به سال چهارم می‌رساند تا نیمه دوم عمر خود را متفاوت‌تر فعالیت کند یا خیر؟

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر