پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دکتر محمدرضا عارف: در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای به دست آمد

دکتر محمدرضا عارف: در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای به دست آمد





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۲۸

دکتر محمدرضا عارف:
در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای به دست آمد
منتخب اول مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات استف گفت: هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم. محمدرضا عارف در نشست اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان استان گلستان با بیان اینکه مجلس باید هموار‌کننده راه توسعه و پیشرفت و همراه دولت در توسعه باشد، اظهار داشت: ‌ مبارزه با فساد و فقر باید در رأس همه امور مجلس باشد و در این موضوع در جبهه اصلاحات به اجماع رسیده‌ایم.
اهم سخنان منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس دهم را در ادامه به نقل از ایلنا بخوانید:
راهبرد برخی جریان‌های سیاسی این است که دولت شکست بخورد یا یک دوره‌ای باشد، اما با روی دادن برجام نگاه مردم تغییر کرد، در برجام دو هدف بزرگ لغو تحریم‌ها و مشروعیت انرژی هسته‌ای دنبال می‌شد که به دست نیز آمد.
پشتوانه دولت حضور مردم در انتخابات است، اگر در خرداد ۹۲ مردم حضور حماسی نداشتند دنیای غرب پای میز مذاکره نمی‌آمد و این میراث باید ادامه پیدا کند.
گام دوم ما به‌وسیله مجلس است، انتخابات ۲ مرحله‌ای شد و ما در مرحله نخست پیروز شدیم، البته این پیروزی مردم بود و مردم جلو‌تر از ما به میدان آمده و نتیجه‌ای که ما نمی‌توانستیم تحلیل کنیم را رقم زدند، در تهران به لیست کامل رأی دادند و از ۴۶ نفر ۴۵ نفر را به مجلس فرستادند.
{با اشاره به اجرای گشت نامحسوس نیروی انتظامی} همه نهادهای دولتی و همه قوا باید بر اساسشان، منزلت و کرامت انسانی حرکت کنند و ما هم می‌توانیم در مجلس با رقبای خود در همین مسیر حرکت کنیم.
برنامه ۱۲۸ بندی اصلاحات بر اساس توجه به اولویت‌های مردم است که در رأس آن مسائل اقتصادی قرار دارد، در ۸ سال دولت گذشته ساختار‌ها به هم‌ریخت و ساختارهای کارآمد حذف شدند و امروز ما ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت گذشته داریم.دومین بند این برنامه اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی است که نتیجه آن مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر همه تکانه‌های اقتصادی با نگاه به درون و نیروهای درون کشور است تا اقتصادی پویا داشته باشیم و نرخ بیکاری و تورم را تک‌رقمی کنیم.
در مرحله دوم نیز مردم باید‌‌ همان جهت‌گیری مرحله اول را دنبال کنند، در مرحله دوم حداقل نیاز به ۴۰ کرسی داریم و تجربه انتخابات گذشته نشان می‌دهد که مردم در دور دوم کمتر به میدان می‌آیند، باید بدانیم شکست ما در حضور کمرنگ مردم است.
مهم‌تر از حضور این است که گزینشی عمل نکنیم، در تهران برای نخستین بار خواهش کردیم که مردم به لیست کامل رأی بدهند و مردم نیز عظمت خود را نشان داده و تعهد ما را نیز بالا بردند، انتظار ما این است که در همه حوزه‌هایی که بیش از یک کاندیدا داریم به لیست کامل رأی بدهند و مبنای ما بر اجماع است.
{با اشاره به ابطال آرای مینو خالقی} بنای ما بر این است که فعالیت‌ها در این موضوع رسانه‌ای نشود اما به‌صورت حقوقی آن را دنبال می‌کنیم، در قانون با صراحت آمده که اگر پس از انتخابات و تایید آن سندی پیدا شد در زمان تایید اعتبارنامه باید بررسی شود، کاش این مسئله هم به صورتی حل می‌شد و مطرح نمی‌شد که شورای نگهبان در چارچوب آئین‌نامه کار نمی‌کند.
انتظار ما از مردم استمرار این حضور در مرحله دوم انتخابات است. هفتم اسفند را در ۱۰ اردیبهشت تکرار کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *