پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از هنرمندان تئاتر بم حمایت کنیم

از هنرمندان تئاتر بم حمایت کنیم





۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۱۹

از هنرمندان تئاتر بم حمایت کنیم

یاسین مشهدی

اینَک من ویلبر رایت بخاطر علم، خودمو به باد میدم ! »
تئاتر خوب، به مخاطب اجازه می دهد تا با هر سن و سلیقه ای و در هر موقعیت و جایگاهی بتواند مفهوم نمایش و رفتار هنرمندان و تاثیرپذیری دیالوگ ها را بدرستی درک کند. تئاتر کمدی ارتفاعات از نمایش هایی است که توسط گروه های مختلف و در شهرهای بسیاری به اجرا در آمده است و از محبوب ترین نمایش های کمدی در تئاتر است.
خلاصه داستان:
«کمدی ارتفاعات» داستان اختراع هواپیما است. در شهری به نام «دیتون» قرار است «برادران رایت» هواپیما را اختراع کنند‌، شهردار این شهر یک خانم است که در صورت اختراع هواپیما اعتبار زیادی به شهری که او شهردارش است اضافه می‌شود. این خانم شهردار دو دختر دارد و به برادران رایت قول می‌دهد که در صورت اختراع هواپیما دخترانش با آنها ازدواج کنند که در ادامه اتفاقات دیگری می‌افتد.
اجرای موفق کمدی ارتفاعات توسط هنرمندان بمی
این نمایش برای دومین بار در شهر بم و توسط هنرمندان جوان بومی در حال اجراست، اجرایی که تمام ویژگی های یک تئاتر خوب و قابل قبول را دارد و به جرات می توان گفت یکی از بهترین اجراهای کمدی ارتفاعات، توسط هنرمندان بمی اجرا می شود.
ویژگی های مثبت اجرای بچه های تئاتر بم
در شهرهای مختلف ایران و توسط هنرمندان زیادی از کشورمان، شاهد اجرای « کمدی ارتفاعات « بوده ایم که در بعضی موارد مورد استقبال گرم مخاطبان بوده و در برخی از اجراها شکست در جذب مخاطب را شاهد بوده اند. اما در اجرای این نمایش توسط هنرمندان بمی، شاهد ویژگی های مناسب و درخور تقدیری همچون موارد زیرهستیم:
– انتخاب مناسب دیالوگ ها: دقت و ظرافت نویسنده در انتخاب دیالوگ ها متناسب با چهارچوب کلی نمایش و در عین حال توجه به مسائل طنز روز و استفاده به موقع از آن؛
_ نوع پوشش هنرمندان متناسب با نقش آنان،
_ استفاده تلفیقی از هنرمندان جوان و با تجربه: 7 بازیگری که در این نمایش ایفای نقش می کنند، از استعداد و هنرمندی بالایی برخوردارند.
_ کارگردانی هوشمندانه: انتخاب متناسب بازیگران در هر نقش و فراهم آوردن امکان ایجاد ارتباط صحیح و کامل نقش آفرینی بازیگران و مخاطبان، از جمله مهم ترین هوشمندی های کارگردان تئاتر « کمدی ارتفاعات « در بم است.
حمایت کنیم:
حمایت از هنرمندان همیشه بر عهده ی مسئولین نیست ! ما مردم نیز باید با نگاه مثبت به هنرمندان خوب شهرمان، از هنر و استعدادهای بالای آنان حمایت کنیم. با وجود استقبال خوب مردم و رضایت بالای آنان از این نمایش، انتظار می رود روند حمایت مردمی از هنرمندان تئاتر بم بیش از پیش باشد. خوب است بدانید که در بسیاری از شهرهای کشورمان بدلیل فقدان هنرمند حرفه ای تئاتر، مسئولین اقدام به دعوت از هنرمدان سایر شهرها می کنند !حال که در شهر هنرمند خیز بم، هنرمندان خوبی در عرصه تئاتر داریم و خوشبختانه شاهد حمایت مسئولین فعلی اداره فرهنگ و ارشاد نیز هستیم، از مردم هم انتظار می رود به حمایت از این گروه موفق بپردازند. از دیگر مسئولین محترم شهرستان نیز میخواهیم تا حمایت ها و پشتیبانی خود را از این هنرمندان دریغ ننمایند.
دیالوگ پایانی نمایش:
(سِلفی- هشتگ: قبل از سقوط !)
عوامل و هنرمندان گروه تئاتر کمدی ارتفاعات:
کارگردان: بهروز توحیدی
نویسنده: امید طاهری
اسامی بازیگران:
سعید قلندری
حسام توحیدی
مرصاد رهی
محمدرضا رفیع زاده
آذین رئیسی
نیلوفر امیری زاده
حدیث امیری زاده

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *