پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سرداران سپيده، مادران خورشيد

سرداران سپیده، مادران خورشید





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۲۶

سرداران سپیده، مادران خورشید

مظفر اسکندری زاده
چه کارسختی شده است انتخاب دومین مادر خورشید از میان ستارگان بی بدیل استان کرمان.
نمیدانم هیچگاه در عمق کویر در ساعات نیمه شب و در اوج نور افشانی وزیبایی سحرامیز ستارگان وسیارات درخشان کاینات بوده اید؟من این تجربه فراموش نشدنی رادو بار در طبس و بارها در استان خودمان داشته ام.
با دیدن اسمان تو گویی ستارگان انقدر پایین امده اند که می توانی به انها دست بزنی وانقدر نورافشانی میکنند که گویی منشاءنورند ودر واقع جلوه ای از نور هستی، و تو می مانی که به کدام یک نگاه کنی وکدام ستاره و گوهر رابچینی! و امروز من مانده ام از کدام مادر خورشید بگویم؟
مادری که سه خورشید زندگی اش رایکجا تقدیم خدا کرد!
بانو جلیله السادات قوامی مادر سرداران سپیده محمد حسن ،محمد حسین ومحمد عباس سیف الدینی یا از مادران سرداران فرهنگی وسیاسی نظام شهید باهنر، شهید شیرازی و شهدا جهانگیری، ازعصمت طاهری ایلاقی مادر نوجوان ترین شهید استان علی ایرانمنش ونوجوانان شهید حسین خانی و مستقیمی، مادران دو شهید ناجی شهید محمود اخلاقی ویا مادران خورشیدهای بی همتا سرداران
یونس زنگی ابادی مغفوری طیاری بینا شول زندی تاجیک امینی گرامی رنجبر شفیعی حاج علی محمدی سلیمی کیا
هندوزاده ها همایونفر طایی حسین مر تضوی مسعود کرباسی و …
من اما بانو سلطان گل لاله کرمانی مادر شهید عباس شجاعی باغینی را برای گفتن از وی انتخاب کرده ام،
شیر زنی که خود شاهد اقدام کم نظیر و سخن تاریخ اش به هنگام به خاک سپردن فرزندش عباس بودم،
انگاه که در میان بهت وحیرت همگان وقبل از دفن فرزند به درون قبر رفت ودقیقه ای در ارامگاه فرزندش خوابید وگفت عباس من قد بلند است می خواستم ببینم این قبر اندازه قامت رعنای او هست یا نه!؟
اکبر که افتخار همکاری در صدا وسیما ودوستی با وی در سالهای حماسه وهمسفری با وی به دره بقاع وبعلبک لبنان و ضبط وثبت حماسه تاریخی مردم لبنان در اوج اشغال این کشور توسط رژیم صهیونیستی و پوشش خبری واقدامات بی نظیر رزمندگان دفاع مقدس را ….دارم می گفت من از ماموریت خود را برای تشییع پیکر عباس به کرمان رساندم ومهمترین دغدغه ام این بود که چگونه به مادر روحیه بدهم تا داغ عباس را تحمل کند ولی با دیدن این صحنه فهمیدم که ما کجاییم ومادر کجاست. روحش شاد

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *