پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۱

نظر شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان اظهارنظر این شورا درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس را به نهایی شدن این طرح موکول کرد و گفت: در بررسی صلاحیت نامزدها رفتارهای ساختارشکنانه لحاظ خواهد شد. نجات‌الله ابراهیمیان در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع شورای نگهبان نسبت به طرح استانی شدن انتخابات مجلس که هم اکنون در مجلس در دست بررسی است اظهار داشت: این طرح هنوز مراحل قانونی خود را طی نکرده و برای اظهارنظر به شورا واصل نشده است، بنابراین شورا هنوز نظر رسمی در این باره ندارد.
وی به سابقه طرح استانی شدن انتخابات مجلس در دوره های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۳۸۶ طرح مشابهی از مجلس به شورای نگهبان رسید و شورا مخالفت خود را با استانی شدن انتخابات به نحوی که در آن طرح آمده بود، اعلام کرد و دلیل آن نیز مغایرت طرح با آن دسته از اصول قانون اساسی بود که ناظر بر تکیه به آراء عمومی و مشارکت مردمی است؛ اگر طرح کاملا شبیه طرح قبلی باشد، باید گفت که رویه شورا همان است.

برگزاری آزمون ۲ بار در سال برای پذیرش دکتری
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ابلاغ جدیدترین آیین نامه شیوه پذیرش دکتری، درباره جزئیات تغییرات شیوه پذیرش و سنجش در دوره دکتری دانشگاهها گفت: برای ورود به دوره دکتری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی آیین نامه ای تدوین شده است که در واقع شیوه پذیرش و سنجش دانشجو در این مقطع مورد بازنگری قرار گرفت. خدایی خاطرنشان کرد: در این آیین نامه چند هدف و سیاست دیده شده است. اولین هدف تفکیک فرآیند سنجش علمی از فرآیند پذیرش دانشجو است. پس از آن اعتباربخشی و استانداردسازی آزمون هاست و دیگر اینکه به گروه های آموزشی اختیار داده شده است که این موضوع نیز در جهت استقلال دانشگاه هاست. هدف دیگر نیز ایجاد امکان شرکت متعدد داوطلب و توجه جدی به سوابق علمی آموزشی داوطلب است. وی اضافه کرد: هدف این است که آزمون دکتری بر اساس یکسری مواد امتحانی شامل آزمون عمومی و استعداد تحصیلی و آزمون تخصصی شامل دروس پایه و اصلی به تعداد بیش از دو بار برگزار شود. آزمون در سال اول آیین نامه یعنی سال ۹۵ دوبار برگزار خواهد شد.

اگر بگم بگم کار خوبی بود محکوم نمی‌شد
محمدرضا باهنر در یک نشست خبری که در محل جامعه مهندسین برگزار شد، اظهار کرد: ما در انتخابات در ائتلاف‌هایمان دو خط قرمز داریم و مراقبت می‌کنیم که این دو جریان وارد ائتلاف نشوند و در آن نفوذ نکنند اما مابقی قابل مذاکره هستند. وی افزود: گفت‌وگو درباره ائتلاف زیاد است و جلسات و رفت و آمدهایی هست که خیلی‌ها رسانه‌ای می‌شود و خیلی‌ها نه. اما جبهه پایداری و جبهه پیروان به طور رسمی با هم مذاکره‌ای نداشته‌اند. نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: متأسفانه برخی بداخلاقی‌ها وقتی به انتخابات نزدیک می‌شویم شایع می‌شود. البته انتخابات در کشور ما یک فرصت است و از افتخارات بزرگ ما این است که انتخابات‌ متنوع و متعددی بعد از پیروزی انقلاب انجام شده که شادابی و طراوت ایجاد می‌کند، اما برخی بداخلاقی‌ها اوضاع را کدر می‌کند. ما توصیه می‌کنیم این کارها انجام نشود و هیچ کس برای بیرون بردن رقیب دنبال روش‌های غیراخلاقی نباشد، اگر بگم بگم کار خوبی بود محکوم نمی‌شد. دبیرکل جامعه مهندسین درباره حزب علی لاریجانی گفت: من عضو این حزب نیستم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر