سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۵۷

تخلف 32 میلیاردی در صندوق رفاه دانشجویی
وزارت علوم باز هم خبر ساز شده و یک تخلف دیگر از وزارت علوم دولت دهم را رو کرده. البته این بار وزیر علوم دست به افشاگری نزده و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر را اعلام کرده است. کاظم پالیزدار به فارس گفته: پرونده فساد مالی ۳۲ میلیاردی برای رسیدگی به آیت‌الله ‌لاریجانی رسیده و ایشان ضمن دستور تعقیب متهمان مربوطه، به دادستان تهران (پنج فروردین ۹۴)، خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با عوامل دخیل در این پرونده شده‌اند. پالیزدار دراین‌باره ادامه داده: «براساس اهتمام و پیگیری جدی شخص وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه گزارش جامع ایشان به دبیر مبارزه با مفاسد اقتصادی، صندوق مذکور در بازه زمانی ۱۰ ماهه (از تاریخ ۲۰ مهر ۹۱ لغایت ۲۰ مرداد ۹۲)، مبادرت به عقد ۱۴ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری (با موضوع‌های مستقل) به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان با سه شرکت خاص می‌کند.
اما با توجه به عدم ایفای تعهدات از سوی شرکت‌های طرف قرارداد در زمان مقرر و همچنین احتمال وجود سوءجریانات جدی مالی و مدیریتی مسوولان وقت آن صندوق در سرمایه‌گذاری منابع مالی صورت گرفته، این موضوع پس از بررسی و رسیدگی ابعاد آن در دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، برای احقاق حقوق بیت‌المال و تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات حادث شده در مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۳ از سوی معاون اول رییس‌جمهور به ریاست قوه قضاییه ارسال می‌شود.» با انتشار این خبر، کیوان مرادیان رییس سابق صندوق رفاه دانشجویان – کسی که در مظان اتهام قرار دارد- در رابطه با مسائلی که پیرامون دوره مدیریتی وی عنوان می‌شود، گفت: همان طور که بارها اعلام شده و اسناد غیرقابل انکار نشان می‌دهد صندوق رفاه دانشجویان در زمان من و همکارانم جدا از بودجه‌های جاری ۲۰۴ میلیارد تومان ذخیره را به دولت یازدهم تحویل داد در حالی که زمانی که ما صندوق را در سال ۸۹ تحویل گرفتیم دو میلیارد تومان ذخیره موجود بود.
به گزارش فارس، وی با تاکید بر اینکه بارها به او اعلام شده که این دولت قصد تسویه حساب سیاسی دارد، گفت: بارها گفته‌اند که خزانه‌ها خالی است ولی یکی از صندوق‌های پر از ذخیره، صندوق رفاه دانشجویان بود اما از همان ابتدای جابه‌جایی دولت شاهد سیاسی‌کاری‌ها در وزارت علوم هستیم که به صندوق رفاه دانشجویان هم مرتبط شده است. مرادیان در دفاع از دوران تصدی خود در وزارت علوم ادامه داد: حدود یک سال و نیم تلاش کردند که پرونده‌سازی کنند و حتی برخی مستندات را برداشتند تا کارها ناقص جلوه داده شود در حالی که اگر تخلفی صورت گرفته است باید رسیدگی به تخلف سریع‌تر انجام می‌شد پس چرا این همه مدت به طول انجامیده است؟

نامه 125 نماینده مجلس به فرجی دانا برای ابقای مرادیان
نکته جالب توجه این است که 125 نماینده مجلس برای ابقای کیوان مرادیان در صندوق رفاه دانشجویان فرجی دانا، وزیر علوم وقت را تحت فشار گذاشته بودند. در قسمتی از این نامه آمده بود: عملکرد مورد تحسین صندوق رفاه دانشجویان طی سه سال گذشته در سایه مدیریت شایسته جناب آقای کیوان مرادیان‌کوچکسرایی محقق شده است، تعامل خوب با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، ارتقای تشکیلاتی صندوق به منظور چابک‌سازی و تسریع در پرداخت وام‌ها و تسهیلات دانشجویی، استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در راستای حکم برنامه پنجم توسعه و افزایش قابل توجه کمی و کیفی ضریب پوشش دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات بدون وقفه آن هم در شرایط تحریم از نقاط قوت کارنامه و بیانگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای ایشان است. به همین خاطر بر خود فرض می‌دانیم از این زحمات بی‌شائبه به مصداق حدیث شریف «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» تشکر و قدردانی کنیم. بدون شک حمایت و تقویت این‌چنین مدیران مدبر توانمند، دلسوز و پاک در ادامه روند مطلوب خدمت‌رسانی به دانشجویان عزیز کشور مورد انتظار نمایندگان ملت است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *