سایت خبری پیام ما آنلاین | آیت الله رفسنجانی به دانشگاه امیرکبیر رفت/ نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند

آیت الله رفسنجانی به دانشگاه امیرکبیر رفت/ نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

آیت الله رفسنجانی به دانشگاه امیرکبیر رفت/ نمی‌توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند
آیت الله رفسنجانی برای بزرگداشت روز معلم به دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفت و به سخنرانی پرداخت. روز قبل از حضور آیت الله، مخالفان او با تجمع در مقابل دفتر معتمدی، رییس این دانشگاه خواستار لغو این مراسم شدند.
آنطور که خبرگزاری فارس گزارش داده دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با این عناوین که «سازشگر با امریکا جایی در دانشگاه ندارد»، «حمایت از فتنه‌گر خیانت است به رهبر»، «دانشگاه را قربانی بازی‌های سیاسی نکنید»، «آیا دانشگاه به احزاب سیاسی فروخته می‌شود؟»، «به جای دعوت از افراد پرتنش به فکر رشد علمی کند شده باشید» و «روز معلم را با سیاسی‌کاری آلوده نکنید» اعتراض خود را به این برنامه اعلام کردند اما درنهایت دیروز رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دانشگاه امیرکبیر رفت و به سخنرانی پرداخت. البته این حضور همانطور که پیش بینی می شد این حضور بدون حاشیه همراه نبود. پیش از حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمعی از دانشجویان در اعتراض به حضور وی در مقابل سالن اجتماعات دانشگاه تجمع کردند. در مقابل طرفداران او با دادن شعارهایی حمایت خود را از هاشمی اعلام کردند. دانشجویان معترض به حضور آیت‌الله رفسنجانی در هنگام ورود خودروی حامل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شعارهای اعتراضی سر دادند و قصد ممانعت از ورود وی به دانشگاه را داشتند ولی رفسنجانی به سالن اجتماعات دانشگاه رفت و به ایراد سخنرانی اش پرداخت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: سخنرانی‌های من پیش از انقلاب در دانشگاه امیرکبیر همیشه مساله ساز می‌شد. وی افزود: این دانشگاه اعتبار زیادی به ایران داده و امروز یکی از استوانه‌های علمی کشور است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از چیزهایی که در اختیار ما نیست زمان ظهور و قیامت است و این حرفهایی که برخی می‌گویند امروز یا فردا ظهور می‌شود، دروغ است.
وی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: معلمان ما این روزها به دلیل اعتراض‌های بحق خود کلاس‌ها را تعطیل می‌کنند و البته کسی هم مانع آنها نیست و نباید باشد.
هاشمی در ادامه با اشاره به شهادت شهید مطهری گفت: التقاطی‌ها و چپی‌ها از قبل انقلاب کینه شهید مطهری را به دل گرفته بودند و در نهایت او را شهید کردند. وی با اشاره به روزهای اول انقلاب گفت: اوایل انقلاب خیلی آزادی بود و هر کس هرچه می‌خواست، می‌گفت. هاشمی با تأکید براینکه وظیفه ماست که نگذاریم در جامعه تشتت ایجاد شود، گفت: ما در سال حساس انتخابات هستیم. در سوریه دارند تا محاصره دمشق پیش می‌روند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید منطق در اختلاف نظرها حاکم شود افزود: اگر اختلافات مناسب بیان شود مشکلات حل می‌شود. در انتخابات نمی توانیم بگوییم همه به یک جا رای دهند . باید با آزادی ، ادب، منطق و با پذیرش نظر اکثریت وحدت خود را حفظ کنیم.
در این فضا اگر تحریم ها هم رفع نشد ما مسیر خود را ادامه می دهیم ولی اگر تحریم ها رفع شد خواهیم دید چه فضایی برای توسعه کشور فراهم می‌شود. وی ادامه داد: ایران و پایگاه آن در منطقه بدون حضور مردم و استحکام رابطه دولت و ملت نمی‌تواند نقش خود را بخوبی ایفا کند، در جنگ هم با حضور مردم توانستیم از مخاطرات آن عبور کنیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه دولت مبارزه خوبی در دنیا شروع کرده است افزود: اکنون اکثریت کشورهای دنیا متوجه شدند که منطق ما صلح است و ما دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هسیتم البته کنگره و لابی اسرائیل علیه ما فعال شده اند، بنابراین ما در داخل کشور نباید برای کسانی که در جهت گرفتن حق مردم ما تلاش می‌کنند مشکل درست کنیم.
گفتنی است دانشجویان معترض به حضور آیت‌الله رفسنجانی تا پایان سخنرانی وی، مقابل سالن اجتماعات دانشگاه تجمع کردند و در هنگام خروج وی از دانشگاه، شعارهایی را سردادند و در مقابل برخی دیگر از دانشجویان در حمایت از وی شعار دادند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *