پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۳۲

چیپ های کوچک بینایی را برای نابینایان به ارمغان می آورد
زمانی که دانش و تکنولوژی همگام با هم پیشرفت کند، شاهد روزگاری خواهیم شد که برخی بیماری ها و ناتوانی ها دیگر برای بشر تبدیل به معضلی بزرگ نخواهند شد. تحقیقات جدید دانشمندان به حدی رسیده که حالا می توانند با شانس اندکی، بعضی از نابینایان را بینا کنند.ایمپلنتی که در پشت شبکیه چشم قرار می گیرد، از نور فروسرخ استفاده کرده تا تصاویر را درون مغز تشکیل داده و البته از همین منبع، قدرت خود را نیز تامین کند. شرکت Pixium Vision این چیپ کوچک را با موفقیت روی موش های آزمایشگاهی تست کرده.نتیجه اینکه از هر ۲۵۰ موش، ۲۰ موش قادر به پذیرش چیپ بوده و بینایی را به دست آورده است. شاید رقم خارق العاده ای نباشد و نخواهید این راه حل را برای انسان ها تائید شده بدانید اما در هر صورت پیشرفت قابل توجهی به حساب می آیند.در حقیقت، نتایج آنقدر امیدوارکننده بوده که قرار است به زودی در سال آینده، در دوره ای آزمایشی در ایالات متحده برگزار شود.

پرواز تلفن همراه امکانپذیر شد
فناوری پهپادها روز به روز در حال توسعه است و در تازه‌ترین ابتکارعمل صورت گرفته در این عرصه، محققان توانسته‌اند با تلفیق یک دستگاه تلفن همراه هوشمند با پهپادی ساده، به سیستم هوشمند تصویربرداری و ثبت اطلاعات ارزان از طریق آسمان دست یابند. در این فناوری جدید که PhoneDrone نام دارد می‌توان از تلفن‌های همراه هوشمند آیفون S ۴ و بالاتر از آن و همچنین اکثر تلفن‌های همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید استفاده کرد. محققان، این فناوری جدید را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که می‌توان از یک تلفن همراه هوشمند یا تبلت روی زمین، مراحل پرواز پهپاد را کنترل کرد. همچنین با استفاده از وای فای این امکان وجود دارد که پهپاد و تلفن همراه هوشمند یا تبلت روی زمین روی یک فرکانس مشخص قفل شوند تا در این وضعیت پهپاد به‌طور خودکار در نزدیکی کنترل کننده خود به پرواز ادامه دهد. مشاهده زنده تصاویرو ویدئوهایی که پهپاد تهیه می‌کند از طریق تلفن همراه هوشمند یا تبلت روی زمین امکان پذیر است.

معرفی پرینتر جیبی برای گوشی‌های هوشمند
Polaroid Zip یک پرینتر جیبی ساده و کوچک است که تصاویر موجود در گوشی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن پرینت می‌گیرد. این پرینتر 186 گرمی که فقط 2.5 سانتی متر باریکی دارد توسط کمپانی Ammunition ساخته شده است.این پرینتر به گوشی هوشمند شما توسط بلوتوث وصل می شود و عکس‌هایی 2*3 اینچی که برای شما پرینت می‌گیرد از کیفیت بسیار مناسبی بهره می‌برند.بدنه‌ی این پرینتر از پلاستیک ساخته شده و به خط و خش‌های حساس می‌باشد..تنها پورتی که بر روی این پرینتر مشاهده می‌شود پورت Micro-USB برای شارژ باتری آن است. به گفته‌ی این شرکت، پرینتر Polaroid Zip قابلیت پرینت گرفتن 25 عکس با یک بار شارژ شدن را دارا است. این پرینتر با به کار گیری کاغذ‌های مخصوص بی رنگ کریستالی عکس‌های رنگی را برای شما چاپ می‌کند. جالب است بدانید که تنها خرید جانبی که برای این پرینتر نیاز دارید همین کاغذ می‌باشد و نیازی به کارتیج جوهر و … برای این پرینتر نیست چرا که در این پرینتر اصلا جوهری به کار گرفته نمی‌شود.

اکتیویژن تریلر رسمی را
منتشر کرد
اکتیویژن از تریلر و اطلاعات رسمی بازی Call of Duty: Black Ops III، در تاریخ ۲۶ آپریل رونمایی کردBlack Ops III همچنان به ابرسربازهایی سر و کار دارد که با دانش بیوتکنولوژی، مجهز به تجهیزات فراانسانی شده اند. سربازها لباسی به تن دارند که فراتر از یک لباس عادی است و می توانند حرکات جدید و خارق العاده ای به وسیله آن انجام دهند.اکتیویژن توسعه Call of Duty برای نسل قبل کنسول ها را رها کرده و این عنوان فقط برای پی سی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان عرضه خواهد شد. بخش داستانی ۴ نفره است. به این معنی که از ابتدا تا انتهای داستان بازی را می توانید به صورت آنلاین و با ۳ نفر دیگر از دوستان خود انجام دهید، بدون کوچکترین استثنایی.به بخش مالتی پلیر یا آنلاین هم ۴ کلاس جدید افزوده شده که هر کدام قابلیت های مختلفی به همراه دارند. البته هنوز مراحل ساخت بازی تکمیل نشده و منتقدین و ژورنالیست ها تنها به نسخه پیش نمایش بازی دسترسی داشته اند . در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) برای پلتفرم های پی سی، پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان عرضه شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *