سایت خبری پیام ما آنلاین | گوشی تلفنی که بیشتر شبیه دوربین است! Lenovo Vibe Shot را بیشتر بشناسید

گوشی تلفنی که بیشتر شبیه دوربین است! Lenovo Vibe Shot را بیشتر بشناسید





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۹

گوشی تلفنی که بیشتر شبیه دوربین است! Lenovo Vibe Shot را بیشتر بشناسید

شرکت لنوو در کنفرانس خبری‌ MWC اسفند93 چندین محصول و از جمله چندین تبلت، دو اسمارت‌فون و یک ویدیو پروژکتور معرفی کرد ولی هیچ‌کدام از این محصولات مانند گوشی تلفن Vibe Shot جلب توجه و سروصدا نکرد. دستگاهی که در نهایت معلوم نیست یک اسمارت‌فون است یا دوربین کامپکتی از شرکت سونی!
بعد از نوکیا و سامسونگ که گوشی‌هایی شبیه دوربین‌های کامپکت به بازار عرضه کردند، اکنون نوبت لنوو است که روی ویژگی دوربین در گوشی موبایل تمرکز کند و راه‌کار خودش را بدهد. Vibe Shot یک گوشی آندرویدی معمولی با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پنل عقب است. از یک روکش بدنه آلومینیومی بهره می‌برد که این دستگاه را بیشتر شبیه دوربین‌های سری point-and-shoot سونی می‌کند. لنوو برای جلب رضایت دوربین‌بازها روی گوشی تلفن، یک دکمه فیزیکی دوربین تعبیه کرده است که کارکردی دو مرحله‌ای دارد و با نگه داشته دست روی آن و تا نیمه فشار دادنش، فوکوس خودکار را نیز انجام می‌دهد. این ویژگی روی اسمارت‌فون‌ها غیرمعمول است. همیشه کلید دوربین روی صفحه‌نمایش و به صورت نرم‌افزاری تعبیه شده است. اما تنها این ویژگی متمایز‌کننده نیست. یک غلتانک یا نوار لغزنده نیز در پنل کناری گوشی قرار داده شده است تا کاربران به سرعت و به طور خودکار بتوانند میان مود Smart و Pro سوییچ کنند. این نوار شبیه فعالیت سوییچ Mute روی گوشی‌های آیفون است با این تفاوت که رابط کاربری دوربین را به طور کامل تغییر می‌دهد. در مود هوشمند عکاسی به طور خودکار انجام می‌شود ولی در مود Pro تنظیماتی در اختیار کاربر است تا سطح ISO را تغییر دهد، سفیدی عکس را بالانس کند، نور مستقیم روی سوژه را تنظیم کند و چیزهای دیگری که برای یک عکاسی غیرخودکار لازم است. رابط کاربری مود Pro شبیه نرم‌افزارهای دوربین‌های گوشی‌های لومیای مایکروسافت است.
در آزمایش‌های اولیه‌ای که از این تنظیمات صورت گرفته است، نشان می‌دهد فوکوس خودکار بدون فعال بودن قابلیت‌های لمسی صفحه‌نمایش سخت است. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی روی این گوشی، بهترین دوربین بازار برای تلفن‌های همراه نیست اما لنوو سعی کرده است ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی به آن اضافه کند تا جبران کرده باشد. مثلاً روی این دوربین تثبیت‌کننده عکس اپتیکال (OIS) فلش چند رنگه افزوده شده است. در پنل جلویی گوشی نیز یک دوربین هشت مگاپیکسلی می‌بینیم. خود گوشی مشخصات سخت‌افزاری از قرار پردازنده کوال‌کام اسنپ‌دراگون ۶۱۵، صفحه‌نمایش پنج اینچی Full HD و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی در کنار سه گیگابایت حافظه رم اصلی و سیستم‌عامل آندروید آب نبات چوبی (نسخه ۵) دارد. ضخامت این گوشی فقط 3/7میلی‌متر است و هم صفحه‌نمایش و هم پنل پشتی از شیشه Gorilla Glass تشکیل شده‌اند. امکان افزودن کارت حافظه MicroSD را دارد و از یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی انرژی می‌گیرد. علاوه بر شبکه‌های وای‌فای، از شبکه‌های موبایل LTE نیز بهره می‌برد و قابلیت افزودن دو سیم‌کارت را دارد. لنوو می‌گوید Vibe Shot را ژوئن با قیمت ۳۴۹ دلار وارد بازار خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم، این شرکت یک اسمارت‌فون دیگر هم به نام A7000 معرفی کرد. یک ۵/۵ اینچی بسیار باریک ولی ارزان‌قیمت ( فقط ۱۷۰ دلار). این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای مدیاتک، دو گیگابایت حافظه رم و هشت گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد و اواخر همین ماه وارد بازار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *