سایت خبری پیام ما آنلاین | دو راه به هیچستان!

دو راه به هیچستان!





۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۰۳

دو راه به هیچستان!
بازدید ریاست محترم جمهور جناب حجت الاسلام حسن روحانی از تخت جمشید و انتشار عکس یادگاری ایشان در این بنای باستانی شگفت انگیز، کاملا در شأن رییس جمهور یک سرزمین باستانی بود. این که مردی با لباس روحانیت و در کسوت ریاست جمهور در مکان شهیر تخت جمشید با لبخندی بر لب عکس یادگاری بگیرد، خود بیان گر یک حقیقت تاریخی است.
ایران تنها امپراتوری باستانی است که به محض ورود اسلام به مردم از دل و جان پذیرای اسلام شدند و در طول یک قرن موجبات تقویت یکدیگر را فراهم آوردند. استاد شهید مرتضی مطهری خدمات اسلام و ایران را نه یک طرفه بلکه متقابل می داند و تاریخ هم این قضیه را اثبات کرده است. این که تفکراتی چه به نام ملیت و چه در پوشش اسلام در پی رویارویی اسلامیت و ایرانیت و حذف هر کدام به نفع دیگری هستند نا خواسته به هر دو مقوله ضربه وارد می کنند. تجربه تاریخی ثابت کرده که ملت ایران همواره با حفظ سنت های ایرانی کوشیده تا شرع اسلام را نیز در امور زندگی خود جاری و ساری کند.
آینه و شمعدانی که سر سفره تازه عروس ها و نو دامادها خودنمایی می کند بازمانده دوران ایران باستان است و کتاب آسمانی که در برابر آن نهاده می شود ارمغان اسلام است.
سفره هفت سین یادگار نیاکان آریایی ماست و دعای تحویل سال و تلاوت آیات آسمانی هدیه اسلام به این ملت بافرهنگ است. ذوالقرنینی که در قرآن از او به نیکی یاد شده، کوروش بزرگ ماست و هر زمان هر کسی با هر انگیزه ای تلاش کرده تا به خیال خود برای تقویت یکی دیگری را تضعیف کند آب در هاون کوبیده است!
نیازی نیست ژست ملی گرایانه بگیریم و دین را به سخره بگیریم و یا هیبتی مذهبی از خود بسازیم و دسترنج نیاکان آریایی خود را به باد دشنام و انکار بگیریم که هر دو راه به هیچستان می برد.
به عقیده بنده، رییس جمهور روحانی پیوند بین اسلام و ایران را در این برهه تاریخی به زیبایی به نمایش گذاشت و آن کرد که برازنده رییس یک جمهوری ایرانی- اسلامی بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *