پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تلگرام نوشت

تلگرام نوشت





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۱۰

شرح یک نشست
محسن جلال پور در کانال خود نوشت:
دیروز تمام وقت من در جلسه های مختلف گذشت.از نشست صبحانه کاری با دکتر علی جنتی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- تا حضور در شورای گفت وگو که با حضور دکتر طیب نیا و دکتر ربیعی برگزار شد. حتی پس از آن هم تا پاسی از شب گذشته،در یک نشست مشورتی شرکت کردم.شرح برخی نشست ها را در خبرگزاری ها و روزنامه ها خوانده اید. می ماند یک نشست دیگر که اینجا شرح می دهم. دیروز از حوالی ظهر با آقایان آل اسحاق،اسلامیان و کرباسیان جلسه داشتم. قرار بود در باره اقتصادمقاومتی بحث و گفت وگو کنیم. نام هر سه بزرگوار برای فعالان اقتصادی آشنا است و سال های طولانی است که هرسه نفر در بخش های مختلف اقتصادی فعالیت داشته و بسیار با تجربه و خوشنام اند. مهمانان این نشست، دیدگاه های مفیدی مطرح کردند که هرکدام در جای خود، کاربردی و نتیجه بخش است. در نهایت تصمیم گرفتیم به این محورها توجه کنیم.
اول این که مرکزثقل فرامین اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید داخلی و تکیه برصادرات است و باید همه تصمیمات و مصوبات، حول محور تولید شکل گیرد. همچنین تصمیم گرفتیم تک تک بندهای ابلاغیه را تجزیه و تحلیل کنیم وپس از آن، به دنبال تدوین راهکارهای اجرایی شدن آنها باشیم. علاوه بر این،مهمانان نشست تأکید کردند که اتاق‌ها و تشکل های وابسته باید در تهیه تصویر درست از ظرفیت ها و توانایی های اقتصادی کشور ،پیش قدم شده و اتاق های شهرستان ها نیز در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
مهمانان این نشست اشاره کردند که مهم‌ترین اصل درحال حاضرحفظ امید و ایجاد انگیزه درفضای اقتصادی کشور است و باید سرمایه گذاران را تشویق کرد که تردیدها را کنار بگذارند و وارد میدان شوند. این نکته نیز مورد تأکید قرار گرفت که اتاق باید با برداشتن گام های اساسی،بنگاه های کشور را به سمت و سوی ایجاد شرایط لازم برای پیوستن به عرصه بین المللی آماده کند.
یکی دیگر از نکاتی که بر آن تأکید شد این بود که اعضای اتاق به خصوص هیأت رئیسه اتاق ها با سعه صدر و تحمل و تدبر از کنار برخی حاشیه سازی ها عبورکرده و فضای اتاق را هم چنان در فضایی آرام وبی حاشیه مدیریت کنند.
این نکته که فضای اقتصادی قبل ازهرچیز نیازمند آرامش،امید و انگیزه مثبت است مورد تأکید قرار گرفت و همچنین اشاره شد که اتاق نباید رنگ و بوی سیاست به خود بگیرد. مهمانان این نشست با این تأکید که وظیفه اتاق ایران، مشورت دهی به قوای سه گانه در امور اقتصادی است، خود اتاق هم باید زمینه مشورت پذیری را افزایش داده و در امور مختلف بخش خصوصی از نظر اهالی اقتصاد،کسب مشورت کند تا در نهایت، صدای یکسانی به قوای سه گانه منتقل شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *