سایت خبری پیام ما آنلاین | تلاش ورزشکاران ایران برای کسب سهمیه های دیگر المپیک ریو ادامه دارد امید برای کسب حداقل 50 سهمیه

تلاش ورزشکاران ایران برای کسب سهمیه های دیگر المپیک ریو ادامه دارد امید برای کسب حداقل 50 سهمیه





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۵۹

تلاش ورزشکاران ایران برای کسب سهمیه های دیگر المپیک ریو ادامه دارد
امید برای کسب حداقل 50 سهمیه
درحالی که کمتر از 110روز تا آغاز سی و یکمین دوره بازی های المپیک ریو در برزیل فرصت باقی مانده است، ورزش ایران تاکنون در12رشته در دو بخش زنان و مردان به صورت انفرادی42 سهمیه کسب کرده و تلاش ها برای کسب سهمیه های باقیمانده همچنان ادامه دارد.
کاروان ورزشی ایران این روزها خود را مهیای حضور موفق در المپیک ریو 2016می کند و تلاش ورزشکاران برای کسب سهمیه های باقیمانده با حضور در رقابت های انتخابی در رشته های مختلف شدت یافته است.
کاروان ایران که از بهمن 93 تا فروردین 95 توانست 36سهمیه کسب کند، در مدت زمان باقیمانده تا آغاز المپیک همچنان فرصت کسب 20 سهمیه در 10رشته ورزشی را به صورت تیمی و انفرادی دارد.
بر پایه این گزارش در رشته بوکس در رقابت های انتخابی جهان به میزبانی باکو( 2 سهمیه)، دو و میدانی (1سهمیه)، کشتی فرنگی در وزن های 50 و130 در رقابتهای گزینشی مغولستان و ترکیه (2سهمیه)، تیرو کمان دربخش تیمی مردان (یک سهمیه) ، قایقرانی انتخابی آسیا در کره جنوبی و در بخش روئینگ مردان (2سهمیه) ،شنا (یک سهمیه آزاد) و والیبال، فرصت برای کسب این سهمیه ها وجود دارد.
کاروان ورزشی ایران نخستین سهمیه خود را در رشته بوکس و در وزن به اضافه 81کیلوگرم از سوی احسان روزبهانی در رقابت های لیگ نیمه حرفه ایی بوکس در بهمن ماه 93 در بلغارستان کسب کرد.
پس از آن ایران در رشته دو و میدانی 7 سهمیه کسب کرد که نخستین کسب سهمیه در این رشته از سوی رضا قاسمی در ماده100 متر بدست آمد. همچنین تفتیان در دو 100متر،لیلا رجبی پرتاب وزنه، احسان حدادی ومحمود صمیمی در پرتاب دیسک ،محمد جواد مرادی،حمید رضا زورآوند از جمله ورزشکاران دو و میدانی کار هستند که در رقابت های جام کازانف قزاقستان، قهرمانی آسیا در ژاپن، مسابقات آزاد دوبی و مسابقات لوکزامبورگ موفق به کسب سهمیه شده اند.
دوچرخه سواری با کسب یک سهمیه از سوی حسین عسکری دوچرخه سوار کهنه کار در بخش تایم تریل جاده در رقابت های آسیایی تایلند و دو سهمیه تیمی ره آورد این رشته ورزشی برای ریو 2016 بوده است .
در جودو، جواد محجوب در وزن منهای 100 کیلوگرم، سعید ملایی در وزن منهای 81 کیلوگرم و علیرضا خجسته سه سهمیه برای کشورمان به ارمغان آوردند. فرزان عاشورزاده در وزن منهای 58کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن منهای 80کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن به اضافه 80 کیلوگرم بر اساس رنکینگ سه سهمیه در تکواندو مردان و کیمیا علیزاده در وزن 57- تکواندو بانوان به عنوان جوانترین عضو کاروان ایران که در ریو حضور دارند، سهمیه کسب کردند.
در تیراندازی هم پنج سهمیه از سوی الهه احمدی ونجمه خدمتی در تفنگ 10متر بادی،گلنوش سبقت الهی – تپانچه ، پوریا نوروزیان – تفنگ بادی و مه لقا جام بزرگ در تفنگ سه وضعیت درمسابقات قهرمانی آسیا 2016 دهلی نوکسب شد.
در کشتی آزاد نیز شش سهمیه کامل از سوی حسن رحیمی در وزن (57)، میثم نصیری(65)،حسن یزدانی ( 74)،علیرضا کریمی (86 )، عباس طهان( 97) در رقابت های جهانی سال 2015جهان در لاس وگاس آمریکا بدست آمد و کمیل قاسمی نیز در وزن( 125 )کیلوگرم در رقابت های گزینشی قاره آسیا در قزاقستان سهمیه المپیک را کسب کرد.
سعید عبدولی،حسین نوری و قاسم رضائی در اوزان 75 ،85 و98 کیلوگرم در رقابت های قهرمانی سال 2015جهان در لاوس گاس آمریکا و امید نوروزی در وزن 66کیلوگرم در رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا در قزاقستان در کشتی فرنگی چهار سهمیه برای کشتی ایران کسب کردند.البته افراد انتخاب شده در رشته کشتی آزاد و فرنگی، ممکن است در مسابقات انتخابی درون اردویی ویا طبق نظر شوراهای فنی تغییر کنند.
در رشته وزنه برداری هم بر اساس امتیازات، پولادمردان ایران در رقابت های قهرمانی سال های 2014و 2015موفق به کسب 5سهمیه المپیک شدند.
زهرا نعمتی بانوی کماندار تیم ملی جانبازان و معلولین در بخش انفرادی در رقابت های قهرمانی آسیا تایلند برای نخستین بار موفق شد به عنوان یک ورزشکار دارای معلولیت ایرانی، سهمیه المپیک را نیز کسب کند و در مسابقات قهرمانی آسیا ویژه پارالمپیکی ها هم نشان طلا و سهمیه پارالمپیک ریو را کسب کرد.تنیس روی میز نیز شاهد حضور برادران، نیما و نوشاد عالمیان و ندا شهسواری در المپیک برزیل خواهد بود.
در رشته شمشیربازی و در بخش اسلحه سابر مجتبی عابدینی و علی پاکدامن، دو سهمیه ریو را کسب کردند.
به این ترتیب تاکنون 42 سهمیه از سوی کاروان اعزامی ایران به ریو 2016 کسب شده که از این تعداد 7سهمیه متعلق به بانوان است .
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان که چندی پیش در نخستین نشست شورای معاونان در سال جدید موفقیت در المپیک 2016 ریو را مهمترین برنامه سال جاری برشمرد،اظهار امیدواری کرده است سال ۹۵، سال موفقیت ورزش ایران باشد.
در المپیک 2012 لندن، کاروان ورزش ایران با کسب 54 سهمیه ( 8 زن و 46 ورزشکار مرد) حضور داشت که با کسب 12 مدال توسط قهرمانان کشور، در رتبه هفدهم رده بندی نهایی ایستاد.
در آن بازی ها، ایران به چهار مدال طلا (حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی درکشتی فرنگی و بهداد سلیمی دروزنه برداری)، پنج مدال نقره (سجاد انوشیروانی و نواب نصیرشلال در وزنه برداری، احسان حدادی دردوومیدانی، صادق گودرزی درکشتی آزاد و محمد باقری متعمد در تکواندو) و سه مدال برنز (کیانوش رستمی دروزنه برداری – احسان لشگری و کمیل قاسمی درکشتی آزاد ) دست یافت.
المپیک تابستانی 2016 که با نام رسمی بازی های المپیاد سی و یکم شناخته می شود از 15 تا 25 مرداد 1395 در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل برگزار خواهد شد. مشعل این بازی ها، قرار است در تاریخ 21 آوریل (2 اردیبهشت 95) در یونان محل برگزاری نخستین بازی‌های المپیک مدرن، روشن شود.
اسپایروس کاپرالوس رئیس کمیته ملی المپیک یونان و گیانیس کاراس مسئول کمیته حمل پرچم در کنفرانس خبری اعلام کردند: این مشعل بعد از روشن شدن در استادیوم پاناتنایک (محل برگزاری نخستین المپیک مدرن در سال 1896) در تاریخ 27 آوریل به برزیل می‌رود و پس از حمل آن توسط 12 هزار نفر و عبور از 329 ایالت و شهر این کشور، به دهکده المپیک شهر ریودوژانیرو خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *