پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چهل درصد دانشجویان پزشکی به رشته خود بی علاقه اند

چهل درصد دانشجویان پزشکی به رشته خود بی علاقه اند





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۳۱

چهل درصد دانشجویان پزشکی به رشته خود بی علاقه اند

حسین علیان، مدیرعامل مرکز توسعه آموزش های نوین ایران، از بی‌علاقگی چشمگیر دانشجویان رشته‌های پزشکی و مهندسی به رشته‌های خود خبر می‌دهد.
آقای علیان در همایشی درباره استعدادیابی گفته است: «براساس تحقیقات انجام شده، یک سوم دانشجویان مهندسی و ۴۰ درصد دانشجویان پزشکی کشور علاقه ای به رشته اصلی خود ندارند علیان در همایشی درباره استعدادیابی گفته است: «براساس تحقیقات انجام شده، یک سوم دانشجویان مهندسی و ۴۰ درصد دانشجویان پزشکی کشور علاقه ای به رشته اصلی خود ندارند.»
آقای علیان از چگونگی مدیریت استعدادها در ایران انتقاد کرده است.
برخی تحقیقات حاکی از این است که دانشجویان ایرانی در رشته‌های مختلف می‌گویند شناخت کمی از رشته خود دارند و به آن علاقه ندارند. تحقیقی که در سال ۱۳۸۴ روی ۵۴۰ دانشجوی پزشکی انجام گرفت نشان می‌داد که دانشجویان با توجه به رشته‌شان انگیزه بالایی نداشته‌اند و همچنین آینده شغلی خوبی برای خود تصور نمی‌کرده‌اند.تحقیق دیگری در سال ۱۳۸۵ درباره دانشجویان مامایی نشان می‌داد که حدود یک سوم آنها به رشته خود علاقه داشته‌اند و بیش از ۸۰ درصد آنها در زمان انتخاب رشته به مامایی علاقه نداشته‌اند. مدیرعامل مرکز توسعه آموزش های نوین ایران گفته است: «در حالی در کشور همچنان آموزش سنتی دنبال می شود که در بیشتر کشورها مباحث استعدادیابی را پیش از شروع مدارس کودکان پیگیری می‌کنند.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *