پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گزارش اتفاقات هفته بیست و هشتم مثلث قهرمانی شکل گرفت

گزارش اتفاقات هفته بیست و هشتم مثلث قهرمانی شکل گرفت





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۸:۲۲

گزارش اتفاقات هفته بیست و هشتم/ مثلث قهرمانی شکل گرفت

توقف تراکتورسازی دردربی تبریز، پیروزی‌های نفت و سپاهان، اولین برد پرسپولیس با برانکو، پایان بحران استقلال، صعود ذوب‌آهن به رده چهارم و سقوط نفت به قعر جدول از مهمترین اتفاقات هفته بیست و هشتم لیگ بود.
هفته بیست و هشتم از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز جمعه یازدهم اردیبهشت‌ماه با انجام ۸ بازی به پایان رسید، دیدارهایی که باعث شد ۳ تیم تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و سپاهان اصفهان مثل قهرمانی را تشکیل داده و تیم فولادخوزستان مدافع عنوان قهرمانی، دیگر شانسی برای رسیدن به جام نداشته باشد.
در این هفته، تراکتورسازی برد در دربی تبریز را با تساوی یک بر یک برابر گسترش عوض کرد، هرچند با همین یک امتیاز هم به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نفت در صدر ماند اما جایگاهش به خطر افتاد. آنها که باید هفته آینده در تهران برابر استقلال به میدان بروند، تیمی که برای رسیدن به آسیا باید تراکتور را ببرد، ممکن است در هفته‌های پایانی حسرت از دست دادن این دو امتیاز را بخورد. البته این تساوی به ضرر هر دو تیم شد زیرا گسترش فولاد هم با این یک امتیاز، همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند.
نفت تهران هم که در نیمه نخست دیدارش با پدیده در مشهد با یک گل شکست خورده بود، با پیروزی در نیمه مربیان و خصوصا گل دقیقه ۹۰ علیرضا عزتی، همچنان در رده دوم لیگ برتر باقیماند تا شانس قهرمانی و آسیایی شدن را حفظ کند. پدیده با این شکست همچنان در خطر سقوط به دسته اول قرار دارد، آنهم در صورت باخت در دو بازی آینده و پیروزی تیم‌های پایین جدول.
در اهواز تیم استقلال خوزستان برابر میهمانش سپاهان اصفهان تن به شکست ۳ بر یک داد تا خطر سقوط به دسته اول را بیش از گذشته احساس کند زیرا همچنان نزدیک‌ترین تیم به مثلث قعرنشینان است. سپاهان هم با این پیروزی در مثلث قهرمانی باقیماند و شاید آسیایی شدن خود را هم قطعی کرده باشد.
تساوی ملوان و فولاد خوزستان در انزلی به ضرر هر دو تیم شد زیرا از یکسو، ملوان همچنان یکی از گزینه‌های سقوط به دسته اول ماند و فولاد مدافع عنوان قهرمانی شانس کسب جام در لیگ چهاردهم را از دست داد. فولادی‌ها که با از دست دادن ۲ امتیاز این بازی، به رده پنجم هم سقوط کردند، با توجه به اینکه تراکتور و نفت در هفته پایانی با همدیگر بازی دارند که یکی از آنها امتیاز می‌گیرد، اگر در دو بازی آینده هم پیروز شوند، دیگر فایده‌ای ندارد زیرا قهرمان نمی‌شوند اما همچنان شانش آسیایی شدن را دارند.
کسب هشتمین پیروزی در ۱۱ بازی گذشته باعث شد ذوب‌آهن به رده چهارم جدول برسد اما همانند فولاد شانسی برای قهرمانی نداشته و تنها فرصت کسب سهمیه آسیا از لیگ را دارد. شاگردان گل‌محمدی با پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان، این تیم را به قعرجدول فرستادند تا شاگردان مکوندی گزینه اول سقوط به دسته اول لقب بگیرند.
در تهران هم بالاخره پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ طعم پیروزی را چشید. آنها در این مسابقه با تک گل طارمی مقابل پیکان پیروزی شدند تا بقای خود در لیگ برتر را قطعی کرده و به رده نهم جدول صعود کنند. پرسپولیسی‌ها در دو هفته پایانی لیگ تنها می‌توانند به نیمه بالای جدول صعود کرده و رده‌های هفتم یا هشتم را از آن خود کنند که جایگاه‌های خوبی برای این تیم پرطرفدار نمی‌تواند باشد.
اما پیکانی‌ها با این باخت، سیزدهمین بازی بدون برد خود با هدایت مرفاوی و شانزدهمین هفته بدون پیروزی‌شان در لیگ پانزدهم را سپری کرده و در آستانه سقوط به دسته اول قرار گرفتند. قطعا بازی آینده این تیم برابر راه‌آهن که این هفته مقابل سایپا پیروز شد و از رده شانزدهم به پانزدهم رسید، فینال واقعی قعرنشینان لیگ خواهد بود و تیم برنده را به بقا در لیگ برتر امیدوارتر خواهد کرد.

استقلال هم پس از ۵ هفته توانست به پیروزی دست یابد. آنها در زمین صبای قم با نتیجه ۲ بر یک برنده شدند تا حداقل شانس خود برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را از دست ندهند.
نتایج کامل دیدارهای هفته بیست و هشتم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* صبای قم یک – استقلال تهران ۲
گل‌ها: کرار جاسم (۸) و سجاد شهباززاده (۵۸) برای استقلال و حسین بادامکی (۷۷) برای صبای قم
* راه‌آهن تهران ۲ – سایپا البرز یک
گل‌ها: مجتبی شیری (۶ و ۳۰) برای راه‌آهن – علی زینالی (۳۸) برای سایپا
* تراکتورسازی تبریز یک – گسترش فولاد تبریز یک
گل: دوس سانتوس (۲۵) برای تراکتورسازی و محسن حسینی (۶۱ برای گسترش فولاد
* استقلال خوزستان یک – سپاهان اصفهان ۳
گل: محرم نویدکیا (۴) و لوسیانو پری یرا (۶۳) برای سپاهان و مهدی مومنی (۷۰) برای استقلال خوزستان
* پرسپولیس یک – پیکان تهران صفر
گل: مهدی طارمی (۵۴) برای پرسپولیس
* پدیده مشهد یک – نفت تهران ۲
گل: وحید حمدی‌نژاد (۲۳) و علیرضا عزتی (۹۰) برای نفت و محمد غلامی (۶۹) برای پدیده
* ذوب‌آهن اصفهان ۲ – نفت مسجدسلیمان صفر
گل: کارلوس سانتوس (۶۱) و دانیال اسماعیلی‌فر (۷۱) برای ذوب‌آهن اصفهان
* ملوان بندرانزلی صفر – فولاد خوزستان صفر
برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و نهم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
یکشنبه – ۲۰ اردیبهشت‌ماه
* پیکان تهران – راه‌آهن تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهرقدس
* ذوب‌آهن اصفهان – ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۸، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران – تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران
* گسترش فولاد تبریز – پرسپولیس، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* سایپا البرز – استقلال خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه انقلاب کرج
* فولاد خوزستان – پدیده مشهد، ساعت ۱۸، ورزشگاه غدیر اهواز
* نفت تهران – صبای قم، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی تهران
* نفت مسجدسلیمان – سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه بهنام محمودی مسجدسلیمان

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *