سایت خبری پیام ما آنلاین | بخش خصوصی رقابت می خواهد نه حمایت

بخش خصوصی رقابت می خواهد نه حمایت





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۳:۱۹

بخش خصوصی رقابت می خواهد
نه حمایت
محسن جلال پور در کانال تلگرام خود نوشت: یازدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق ایران با حضور بیش از دو سوم اعضا برگزار شد.
حضور فعالانه همکاران خوبم ضمن این که ما را در هیأت رئیسه، دل گرم و امیدوار می کند، نشان از احساس مسئولیت بالای اعضا دارد. در این نشست، به بلوغ بخش خصوصی اشاره کردم و با تأکید بر شرایط خاص اقتصاد کشور،از سیاستگذاران و مدیران دولتی خواستم که به این بلوغ اعتماد کنند و در واگذاری فعالیت های اقتصادی و تصدی گری ها به بخش خصوصی،شک و تردید به خود راه ندهند. بیش از دو دهه است که در اتاق و تشکل های بخش خصوصی، حضور دارم و آن چه امروز به صورت مطالبه جدی فعالان بخش خصوصی برای توسعه کشور و مسئولیت پذیری و سطح پاسخ گویی جامعه مدنی ایران می بینم، نشان از یک اتفاق بزرگ دارد. این اتفاق بزرگ، بلوغ بخش خصوصی ایران است. فشار اقتصادی سال های اخیر باعث شده بخش خصوصی ایران، صبور، واقع گرا و آب دیده شود.
در سفراتریش، واقع گرایی و بلوغ بخش خصوصی به چشم آمد. بی هیچ اگر و امایی حتی با تغییرات غیرقابل پیش بینی در برنامه های سفر، رفتاری مبتنی بر سه اصل حکمت،عزت و منافع ملی در پیش گرفته شد. دریکی از نشست های هماهنگی سفر،طرف اتریشی اعلام کرد ممکن است به دلیل عدم حضور مسئولان سیاسی ایران، نشست ها در سطح پایین تری برگزار شود. به اتفاق اعلام کردیم که به هیچ عنوان راضی به افت سطح نشست ها نخواهیم شد. تأکید کردیم که خواستار رعایت کامل احترام مهمان از طرف میزبان هستیم.
در بلوغ بخش خصوصی همین بس که مطالبه اصلی این روزهای اتاق ایران ترویج رقابت به جای درخواست حمایت است. مطالبه جدی دیگر بخش خصوصی ایجاد فضای سالم، باثبات و شفاف در فضای کسب وکار است. به هر صورت امروز، همصدا و همدل، از سیاست گذار خواستیم به این ظرفیت یکپارچه که می تواند عهده دار کارهای بزرگ و عظیم در اقتصاد ملی شود، اعتماد کرده و در سال اقتصاد مقاومتی، نقشی بسیار فراتر از شعارها و تعارف ها برای بخش خصوصی در نظر بگیرد. لازمه این تحول،اعتماد و واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی بالغ و مسئولیت پذیر این روزهای اقتصاد ایران است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *