سایت خبری پیام ما آنلاین | بحث بر سراجرای تقاطع های غیرهمسطح در جلسه شورای شهر کرمان بالا گرفت نه، به پل‌های بیشتر

بحث بر سراجرای تقاطع های غیرهمسطح در جلسه شورای شهر کرمان بالا گرفت نه، به پل‌های بیشتر





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۳:۱۲

بحث بر سراجرای تقاطع های غیرهمسطح در جلسه شورای شهر کرمان بالا گرفت
نه، به پل‌های بیشتر
جلسه هفنگی شورای شهر کرمان به روال گذشته یکشنبه این هفته برگزار شد. در این جلسه خبری از شهردار کرمان نبود اما اعضای شورا بحث داغی را درخصوص برخی پروژه های شهری داشتند.
رییس شورای شهر کرمان در این جلسه به نامه‌ای ارسالی از شهرداری اشاره کرد و گفت: در این نامه به تقاطع غیر همسطح سمیه، چهارراه شرف آباد و چهار راه امیرکبیر اشاره شده و این سه تقاطع نیز در تفاهم نامه ابتدایی که با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) داشتیم بودند. وی افزود: من معتقدم که در خصوص تقاطع سمیه برای بررسی بیشتر، جزییات طرح و مزایای رو گذر و مشکلات زیر گذر و هزینه هایی که دارد توسط شهرداری تهیه و برای شورا به جهت تصمیم گیری ارسال شود. رییس شورای شهر کرمان گفت: با توجه به اینکه در خیابان شریعتی دو پروژه میدان آزادی و چهارراه ولیعصر در حال انجام است من معتقدم که شروع پروژه چهارراه سمیه را تا زمانی که دو پروژه دیگر به نتیجه برسند به تعویق بیاندازیم. نایب رییس شورا در خصوص به تعویق انداختن پروژه تقاطع سمیه گفت: همه می دانیم بحث زیر گذر شدن چهارراه سمیه به جهت مسائل فاضلاب شهری منتفی شده است و قبلا نیز در شورا مصوب شد که این پروژه به صورت رو گذر اجرا شود. علی منصوری با تاکید بر اینکه به تعویق انداختن شروع پروژه تقاطع غیرهمسح سمیه اشتباه است، اظهار داشت: ازنظر کارشناسان پروژه میدان آزادی، چهارراه ولیعصر و چهارراه سمیه بصورت یک پکیج کامل تعریف شده است و با توجه به اظهار نظر کارشناسان به تعویق انداختن پروژه چهاراه سمیه ترافیک در این چهارراه بوجود می آورد و در واقع کاری برای کاهش ترافیک صورت نگرفته است.
مشرفی گفت: با توجه به نامه ی ارسالی از سوی شهرداری پیشنهاد این است که کارهای اولیه برای اجرای پروژه دو تقاطع غیر همسطح چهارراه شرف آباد و چهار راه امیرکبیر را شهرداری انجام دهد و در ارتباط با چهارراه سمیه جزییات طرح بررسی و به شورا ارائه شود. مشرفی در ادامه خواستار رای گیری در شورا در خصوص به تعویق انداختن پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه سمیه تا زمان به نتیجه رسیدن دو پروژه دیگر شد.
منصوری در پاسخ اظهار داشت: نظر استاندار نیز این است که اجرای این پروژه زودتر شروع شود. خواهش دارم که در راستای زحمات فراوان ایشان با شروع این پروژه موافقت شود.

سخنگوی شورا: نباید به دلیل اینکه فلان شخص نظرش این است، عجولانه تصمیم بگیریم
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این خصوص گفت: اگر اعضای شورا ملزم هستند که نظرات رییس شورا را در هر صورت قبول کنند، قطعا شورایی نمی شود و بطور طبیعی هر طرح و پیشنهادی باید مورد بررسی قرار گیرد و شاید این صحبت های من با توجه به اینکه اصحاب رسانه در این جلسه حضور دارند و منعکس خواهد شد سوال برانگیز شود اما من بیم و واهمه ندارم. ما در قبال شهر و مردم تعهداتی داریم و نمی توانیم آرامش و امنیت مردم را فدای یکسری تصمیمات عجولانه کنیم به دلیل اینکه مثلا فلان آقا نظرش این است که کارها زودتر انجام شود. حجت‌الاسلام محمد ربانی زاده به نظرات منصوری اشاره کرد و افزود: نمی توانیم چند پروژه ای که پیشنهاد شده با توجه به اینکه چهارراه امام جمعه و فیروزه نیز جزو این پروژه ها و یک پکیج کامل می باشند را حذف کنیم. وی با اشاره به اینکه باید جزییات طرح چهارراه سمیه نیز کارشناسی شود، تاکید داشت: من در خصوص اجرای این پروژه معتقدم که دیگر این امکان وجود ندارد شهر را بیش از این قفل کنیم.ربانی با اشاره به اینکه در خصوص اجرای پروژه‌ها باید منطقی تصمیم گیری شود، افزود: با توجه به اینکه شورا باید در خصوص باقی مانده پروژه ها تصمیم گیری کند باید تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.
گیلانی: در خصوص پل امیرکبیر مصوبه شورا را نداریم
سعید گیلانی هم با اشاره با اینکه دو پروژه‌ ی شرف آباد و امیرکبیر در تفاهم نامه‌ ی اولیه نیست، گفت: من میخواهم بدانم کدام مشاور مجوز پل چهاراه امیر کبیر را صادر کرده است در صورتی که پل های هشت گانه از قبل مشخص هستند و پل های چهارراه امام جمعه، فیروزه،سمیه و ولیعصر یک پکیج کامل برای حمل ترافیک شهری هستند و نمیدانم چرا اصرار دارید که یکی در میان اجرا شوند. بنظر من اینکار خروجی برای شورا ندارد و شروع پروژه جدید دیگر عاقلانه نیست. گیلانی افزود: ما در تقاطع شرف آباد نیاز به پل نداریم و اگر قرار است اجرا شود در اولین مرحله باید این طرح توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد در غیر اینصورت تصمیم گیری های بدون کارشناسی در شان این شورا نیست.
مشرفی: در تفاهم نامه ابتدایی پل امیرکبیر
و سمیه وجود داشتند
مشرفی با اشاره به اینکه پل چهارراه امیرکبیر در تفاهم نامه اولیه می‌باشد، اظهار داشت: کارگاه خاتم الانبیا(ص) می گوید کار ماشینی و بتنی چهار پلی که در حال اجرا هستند تمام شده و اگر دو پل دیگر را شروع نکنم مجبوریم ماشین هایی را که خوابیده اند از کرمان خارج کنم و هزینه های رفت و آمد ماشین آلات زیاد می شود. رییس شورای شهر کرمان افزود: از طرفی دیگر در تفاهم نامه ی ابتدایی ما پل امیرکبیر و سمیه وجود داشته اند می‌توانیم کار این دو تقاطع را شروع کنیم. گیلانی خواستار خواندن دوباره تفاهم نامه‌ی پل های هشت گانه شد.
ایرانمنش: با اجرای پروژه جدید در باتلاق فرو می رویم
منصور ایرانمنش گفت: ما با اجرای پروژه های جدید مخالفتی نداریم اما اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم میدانیم که فقط 60 درصد بودجه سال قبل محقق شد و با توجه به اینکه در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری هم مشکل داریم باید اولویت بندی شود و در این شرایط اجرای همان چهارپروژه قبل کار بزرگی است و من احساس می کنم با اجرای پروژه های جدید در باتلاق فرو می رویم در صورتی که اجرای این پروژه ها آرزوی همه ما می باشد اما با وضعیتی که در بودجه شهرداری داریم بهتر است انجام نشوند مگر اینکه از سوی استاندار و دولت منابع مالی پروژه‌ها تامین شود.
پنجعلی زاده: پل سیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است
محمدیاسین پنجعلی‌زاده هم با اشاره به عدم حضور شهردار کرمان در این جلسه گفت: بهتر است که با حضور ایشان این بحث به وقت دیگری موکول شود. درست است که قرارگاه خاتم گفته اگر پروژه ی جدید شروع نشود دو تا از ماشین آلات را از کرمان خارج می کند اما به نظر من پل سیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است. مخالف شروع هر سه پروژه هستم.
پنجعلی زاده افزود: با توجه به اینکه بودجه ی امسال شهرداری براساس مصارف تنظیم شده است، اگر قرار است پروژه‌های جدید شروع شوند و دستگاه‌های قرارگاه خاتم هم از کرمان خارج نشود، باید با تعامل بیش تر قرارگاه خاتم، شرایط بهتری برای پرداخت هزینه های پروژه‌ها در نظر گرفته شود و از سال آینده پرداخت ها شروع شود.
یوسف جعفری نیز با اشاره به اینکه اگر پروژه‌های جدید تعریف نشود، قرارگاه خاتم دستگاه‌های حفار و میلگردهایی که در کرمان دارد را از این شهر خارج می کند، تصریح کرد: باید با مذاکره با مدیران قرارگاه خاتم، قرارداد پروژه‌های جدید به گونه ای تنظیم شوند که پرداخت ها از سال آینده انجام گیرد. فتح‌الله مؤیدی با اشاره به اینکه وضعیت ساخت پل‌ها و پرداخت ها شکل دیگری پیدا کرده است، تاکید کرد:هر پروژه‌ای که از سوی شهرداری ارائه و به شورا جهت تصویب فرستاده می شود باید منابع مالی پروژه هم ارائه شود.همچنین در خصوص چهارراه سمیه هم باید طبق نظر کارشناسی جزئیات طرح مشخص شود. وی تصریح کرد: تاکید داریم تا بخشی از حقوق پرسنل شرکتی پرداخت نشده، نباید حقوق کارمندان رسمی شهرداری پرداخت شود.
گیلانی: در بین پل های هشت گانه اشاره ای به امیرکبیر
نشده است
سعید گیلانی در ادامه اسامی پل های هشت گانه ای که در تفاهم نامه اولیه قید شده بود را خواند که شامل 1) پل های بلوار ابوذر، امام خمینی (ره) و قدس 2) بلوار الغدیر، هوانیروز و راه آهن 3) بلوار شهید صدوقی و راه آهن 4) بلوار جمهوری و بلوار امام جمعه 5) بلوار صدوقی و بلوار فیروزه 6) میدان آزادی 7) بلوار بهشتی و بلوار سمیه 8) بلوار بهشتی و میدان ولیعصر می باشد. گیلانی اظهار داشت: طرح بلوار امیرکبیر در طرح اولیه نیست در صورتی که رییس شورای شهر کرمان می گوید در تفاهم نامه‌ی اولیه می باشد.
اصرار مشرفی بر اجرای پروژه های امیرکبیر و شرف آباد
مشرفی نیز با اشاره به تقاطع شرف آباد و امیرکبیر، گفت: با اجرای این دو پروژه رینگ کمربندی شهر کامل خواهد شد و اولویت دارد و در کمربندی چراغ قرمز نخواهیم داشت.همچنین در رابطه با اجرای این دو پل شهرداری نامه فرستاده و مطالعات لازم را انجام داده است. مشرفی با اشاره به اینکه برآورد هزینه ی ساخت دو پل شرف آباد و امیرکبیر 120 میلیارد تومان می باشد و گفت: پرداخت این مبلغ در سال آینده، چندان مشکل نیست و در صورتی که منابع دو پل جدید در سال جاری تامین نشد، هزینه ی پل ها را سال آینده پرداخت می کنیم.
لری: ابتدا حقوق پرسنل شهرداری را بدهیم
بعد پروژه جدید تعریف کنیم
زهرا لری نیز در رابطه با ادامه‌ی پروژه‌های خاتم الانبیا(ص) با ساخت پل های جدید تصریح کرد: زمانی که منابع مالی ویژه تدارک دیده شد و در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری مشکلی نداشتیم، می توانیم برای پروژه‌های دیگر برنامه ریزی کنیم.
لری ساخت تقاطع غیرهمسطح سمیه را قابل تأمل خواند و گفت: هدف از ساخت این تقاطع‌ها، حل مشکل ترافیک شهری بود؛ بنابراین، ساخت تقاطع غیرهمسطح سمیه باید در اولویت شورا باشد.
مشرفی: اجرای تقاطع های غیرهمسطح امام جمعه و فیروزه امکان پذیر نیست
مشرفی افزود: اجرای پروژه تقاطع غیر هسطح امام جمعه و فیروزه با عرض کم خیابان فیروزه امکان پذیر نخواهد بود.
گیلانی: چرا طرح های قبلی را حذف می کنید؟
سعید گیلانی درپاسخ گفت:خواستار بررسی های بیشتری در خصوص اضافه کردن دو پل دیگر به هشت پل قبل هستیم.به نظر من طرحی را که کارشناسی نشده است وارد رای گیری نکنیم و اگر می خواهیم جایگزین کنیم باید پاسخ دهید که چرا طرح های قبل را حذف می کنید در صورتی که با نظر کارشناس تصویب شده اند؟
مشرفی گفت: به پل ها اضافه نخواهیم کرد و پل تقاطع امام جمعه و فیروزه که قابل اجرا نیستند را حذف و پل تقاطع شرف آباد و امیرکبیر را که در اولویت می باشند جایگزین خواهیم کرد.
حمایت معاون شهردار از رییس شورا
محمدرضا فرقانی، معاون فنی عمرانی شهردار کرمان نیز گفت: قرار نیست هیچ پروژه‌ای حذف و یا از دستور کار خارج شود؛ بلکه اولویت بندی پروژه‌ها تغییر کرده است. وی افزود:از نظر شهرداری دو پروژه‌ی شرف آباد و امیرکبیر از اولویت بیش تری برخوردار هستند.
پنجعلی زاده: باید علت حذف شدن پروژه های امام جمعه و فیروزه را بگویید
پنجعلی زاده گفت: اگر تقاطع امام جمعه به فیروزه کارشناسی نبود چرا درون طرح جای گرفت؟ وی افزود: می گویند که بخاطر آقای فلان که در خیابان امام جمعه می باشد وی خواسته که این پل حذف شود. باید علت حذف شدن را بگویید. اگر خیابان باریک است چرا کارشناس قبل از تصویب نگفته است؟ ربانی هم گفت: اجرای پروژه شرف آباد و امیرکبیر مورد تایید اعضای شورا می باشد اما حذف دو پروژه دیگر دلیل توجیهی ندارد.
فرقانی در این هنگام گفت: شرکت کرانه گفته است برای اجرای پروژه امام جمعه و فیروزه نیاز به هیچگونه تملکی نیست و پل بصورت دو طبقه از کوچه 8خیابان امام جمعه شروع و تا کوچه 8 خیابان فیروزه ادامه دارد، اما بیش از 45 درصد مشکل ترافیکی با این پل حل نخواهد شد و این طرح باید اصلاحیه بخورد یا به خیابان حمزه جابجا شود.
اجرای پروژه های تقاطع امیرکبیر و شرف آباد تصویب نشد
در ادامه مشرفی خواستار رای گیری برای اجرای دو پروژه‌ی جدید شرف آباد و امیرکبیر توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرمان شد، که از 14 عضو حاضر در نشست عمومی، شش نفر رأی موافق و هشت نفر رأی مخالف دادند و در نهایت اجرای این دو پروژه تصویب نشد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

مشاور

آخه آدم عاقل اگر باشد متوجه می‌شود که هیچ کاری نشد ندارد... به خصوص چهار راه فیروز بسیار عریض است و هر گونه عملیات تقاطع غیرهمسطح شدنی است و باید این مهم انجام شود به خصوص از آزادی تا فرودگاه از سمت بلوار جاده تهران باید هیچگونه چراغ قرمزی وجود نداشته باشد پس این کار شدنی است بچه بازی درنیارید به خدا شدنی است...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *