پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۳:۰۹

حمله نماینده ناکام از ورود به مجلس دهم به برجام
تسنیم نوشت: نماینده یزد در مجلس نهم که در انتخابات مجلس دهم از رقیب خود به سختی شکست خورد، به شدت به برجام و دولت حمله کرد. عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: ظریف گزارشی از اجرای برجام به کمیسیون امنیت ‌ملی ارائه داد که این گزارش با اظهارات رئیس کل بانک مرکزی مغایرت دارد. محمدصالح جوکار، با اشاره به اعتراف ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه پس از اجرای برجام عایدی نصیب ایران نشده، اظهار داشت: آنچه که مشخص و واضح است این است که مسئولان مربوط باید در مورد روند اجرای برجام اظهارنظر کنند و آقای سیف هم به صورت شفاف اعلام کرده که با اجرای برجام اتفاقی نیفتاده است؛ البته در روزهای گذشته بانک مرکزی برای خبرنگاران برنامه بازدید از اتاق سوئیفت گذاشت که این هم با گفته‌های آقای سیف کاملاً در تناقض است. وی بر همین اساس اضافه کرد: ظریف گزارشی از اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی ارائه داد که این گزارش با اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در سفر به امریکا که با شفافیت بیان شده بود، مغایرت دارد. جوکار تأکید کرد: به دلیل وجود این مغایرت‌ها، دولت و مسئولان باید به صورت شفاف اعلام موضع کنند. جوکار در پایان تصریح کرد: دشمنان نقض برجام را به خوبی می‌دانند و دلیلی وجود ندارد که ملت ایران نامحرم محسوب شوند و از اتفاقات باخبر نباشند. بنابراین مسئولان باید به صورت شفاف، واضح و بدون سیاسی‌کاری ملت را در جریان اتفاقات قرار دهند.
سید حسن خمینی: ظلم و حق کشى ملیت و دین ندارند
یادگار امام با خانواده مرحومه ستایش قریشی دختر افغان ساکن ایران که چند روز پیش، پس از آزار و اذیت به نحوی فجیع به قتل رسید، ابراز همدردی کرد. به گزارش انتخاب، آیت الله سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبر بسیار تلخ بود. و عجیب اینکه در عصر انفجار اطلاعات دیر مطلع مى شویم.» ستایش «دختر بچه افغانى آزار مى بیند و کشته مى شود. از این جهت هیچ فرقى بین افغانى و ایرانى نیست ولى شاید این اتفاق اندکى تلخ تر و شکننده تر است. کسانیکه در غربت زیسته باشند و یا از «غربت کشیدگان» مصایب آن را شنیده باشند، در مى یابند که اندوه و مصیبت در غربت سخت تر و دردناک تر است. هر چند مى توان گفت برادران و خواهران افغانى ما در این کشور کمتر احساس غربت مى کنند ولى باز نباید غربت را دست کم گرفت. سر بسته بگویم که ظلم، حق کشى، اجحاف و تعدى، ملیت و دین ندارند هر چند شرمندگى آن براى ما صاحب خانه ها مى ماند؛ صاحب خانه هاى مسلمان و شیعیان على و فاطمه ، همان که فرمود « الجار ثم الدار». با خانواده ى «دخترکم « که مظلومانه روى در نقاب خاک کشید، همدردى مى کنم و براى برادران و خواهران افغانى خویش که عمرى را با طعم تلخ آوارگى زیسته اند، یک زندگى با ثبات و آکنده از سربلندى و افتخار آرزومندم.
فعالیت هفت هزار مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی
رییس پلیس پایتخت از ساماندهی بیش از 7000 مامور نامحسوس پلیس امنیت در راستای اجرای طرح امنیت اخلاقی در پایتخت خبر داد. به گزارش خبرآنلاین سردار حسین ساجدی نیا با بیان اینکه از ابتدای این هفته طرح امنیت اخلاقی به شکل محسوس و در سطح گسترده‌ای در سطح میادین، مجتمع‌های تجاری، و بزرگراه‌های پایتخت به اجرا در آمده است، گفت: علاوه بر این طرح، از امروز گشت نامحسوس پلیس امینت اخلاقی نیز در سطح معابر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. براین اساس بیش از 7000 نیروی زن و مرد با حضور در معابر نسبت به رصد این موارد و اطلاع آن به پلیس امنیت اقدام خواهند کرد. رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه فعالیت این ماموران به چه صورت خواهد بود، گفت: این افراد در صورت مشاهده موارد ناهنجاری همچون مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، کشف حجاب در خودرو و انجام حرکات نمایشی در خیابان، شماره پلاک خودرو را برداشته و از طریق سامانه پیامکی به مرکز پلیس امنیت اخلاقی اطلاع می‌دهند.
عارف: بعد از دور دوم انتخابات می‌توان درباره ریاست مجلس اظهارنظر کرد
منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم گفت: بعد از دور دوم انتخابات می‌توان درباره ریاست مجلس اظهارنظر کرد. به گزارش تسنیم، محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سوالی در خصوص اهمیت دور دوم انتخابات برای لیست امید و تعیین کننده بودن آن در آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: ما در دور اول نتیجه خیلی خوبی گرفتیم و برای اجرای برنامه‌هایمان این نتیجه باید ادامه یاید، لذا انتظارمان از همه مردم حضور در دور دوم انتخابات است که در صورت تحقق یک مشارکت چشمگیر، پیش بینی مان کسب حداقل 40 کرسی است. وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص گمانه زنی‌ها در خصوص رقابت وی و لاریجانی برای کرسی ریاست مجلس دهم، با تأکید بر اینکه بحث ریاست مجلس یک بحث داخلی مجلس است، تصریح کرد: این بحث مهم است، اما باید در داخل مجلس و توسط خود نمایندگان مردم صورت گیرد، در عین حال زمانی می‌توان آن را دنبال کرد که فراکسیون‌های داخلی مجلس شکل گرفته باشد و وضعیت فراکسیون اکثریت تقریباً روشن باشد که تشکیل این فراکسیون منوط به انتخابات دور دوم است.
درخواست روحانی برای برداشتن شعار از روی موشک ها
افکار نیوز، سایت منسوب به روزنامه افکار نوشت: روحانی در نامه ای به مقام معظم رهبری درخواست کرده تا شعارهایی که روی موشک ها قبل از شلیک نوشته اند برداشته شود . این در حالی است که اخیرا روی بدنه موشک‌های شلیک شده، جمله معروف امام خمینی(ره) درباره اسرائیل حک شده است.
یک نماینده مجلس: صدا وسیما همراه با تندروها دولت را زیر سوال می برد
ایلنا نوشت: عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: صداوسیما همراه با تندروها می‌خواهد برجام را زیر سوال ببرد و امروز هم همچنان در حال انجام این کار است. غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پوشش اقدام‌های صورت گرفته از سوی دولت، خاطرنشان کرد: هنگامی که برجام تبدیل به ابزار سیاسی در انتخابات ۷ اسفند می‌شود، دوستانی در صداوسیما به تحلیل می‌رسند که می‌توانند با حمله به برجام، بدون در نظر گرفتن منافع ملی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بهره‌برداری کنند، تخریب آقای عراقچی و دیگران برایشان موجه خواهد بود. او همچنین در واکنش به پخش گزارشی علیه «سیدعباس عراقچی» در صداوسیما که میهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بود، گفت: سوال اینجاست که مگر صداوسیما پیش از این رفتاری غیر از این داشته و مگر به پیشبرد برجام کمکی کرده که امروز انتظار داشته باشیم، در راستای یاری رساندن به دولت و برجام اقدام کند؟
آخرین وضعیت ملوان ایرانی زندانی در کویت
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت، اعلام کرد: بخش کنسولگری سفارت ایران در کویت، پیگیر وضعیت ملوان ایرانی است که در درگیری‌ دریایی توسط گارد مرزی کویت به این کشور منتقل شده است. به گزارش ایسنا علیرضا عنایتی با بیان اینکه این درگیری در خارج از آب‌های سرزمینی کویت صورت گرفت، ادامه داد: یکی از ملوانان ایرانی این حادثه بعد از معالجه و درمان اکنون در کویت در بازداشت است و تلاش برای تعیین تکلیف وضعیت دو ملوان مفقود شده همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به پیگیری‌های سفارت ایران در ارتباط با وضعیت ملوان زندانی در کویت، افزود: علاوه بر اینکه به طور دائم وکیلی که از سوی سفارت برای این فرد در نظر گرفته شده کار این فرد را دنبال می‌کند، ما نیز در تماس دائم با مراجع ذیربط محلی از جمله وزارت امور خارجه و سایر مراجع این کشور هستیم. حدود سه ماه پیش در آب های بین المللی بین سه صیاد بوشهری که مشغول صیادی بودند با یک لنج صیادی متعلق به کشور کویت که گفته می شود صیادان آن مصری بوده اند درگیری ایجاد شد و این موضوع منجربه دخالت گارد ساحلی کویتی شد.
غرق شدن بیش از 400 پناهجو در دریای مدیترانه
روزنامه دیلی میل خبر داد که بر اثر غرق شدن قایق های پناهجویان در دریای مدیترانه نزدیکی سواحل لیبی، بیش از 400 پناهجوی سومالیایی جان باختند. این روزنامه به نقل از بی بی سی عربی نوشت که این پناهجویان که بیشتر آنها سومالیایی بودند با سوار شدن بر 4 قایق مستعمل قصد عزیمت به اروپا را داشتند. طبق این گزارش ، اکثر این پناهجویان از کشورهای آفریقایی سومالی، اتیوپی و اریتره بودند که قصد عزیمت به ایتالیا را داشتند. رسانه های سومالیایی خبر دادند که امدادگران تنها توانستند جان 29 سرنشین پناهجو را نجات دهند. کاربران شبکه های اجتماعی مدعی هستند که این قایق ها سفر خود را از مصر آغاز و قصد عزیمت به ایتالیا را داشتند.
هاشمی رفسنجانی: تخریب های انتخاباتی نتیجه عکس داد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که باید با برنامه‌ریزی‌های ضربتی و حساب شده، تهدید نقدینگی کشور را به فرصت برای رونق تولید و خروج از رکود تبدیل کنیم. به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران سابق کشور در دولت‌های مختلف، دیدار با استانداران را یادآور کارهای اجرایی کشور دانست و گفت: همیشه و الان هم این‌گونه است که استانداران مجری و عمل کننده برنامه‌های دولت در اقصی نقاط کشور بوده و هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پاسخ به ابراز نگرانی‌های جمع استانداران از رد صلاحیت‌ها و ضرورت جلوگیری از نهادینه شدن این شیوه در جامعه، گفت: برگزاری انتخابات پرشور و با حضور همه گروه‌ها، یکی از امتیازات انقلاب اسلامی در تاریخ ایران بود و متأسفانه از مقطعی، با دخالت سلایق سیاسی، رد صلاحیت‌ها تشدید شد. هاشمی رفسنجانی، افزایش تدریجی آگاهی مردم و اراده آنان برای انتخاب شخصیت‌های مورد نیاز جامعه از همه سلایق را از نتایج گسترش ابراز اطلاع‌رسانی دانست و گفت: نمونه این آگاهی، انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بود که مردم نشان دادند، علاوه بر سوابق گذشته شخصیت‌ها، تفکرات آنها برای آینده کشور را می‌دانند. وی انتخابات اسفند ماه 94 را مکمّل همان راهی دانست که مردم شروع کرده بودند و با اشاره به فضای تخریبی قبل از انتخابات، گفت: همه تریبون‌ها و رسانه‌های متعلق به یک جناح و جریان خاص، جز تخریب رقبایشان، کاری نمی‌کردند، اما اینکار غیراخلاقی آنها نتیجه عکس داد و مردم در انتخابات کاری کردند که آنها را به بهت فرو برد.
جنتی: عربستان برای حج کارشکنی می کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان در مورد حج پرداخت و گفت: متاسفانه در طول چند ماه گذشته دولت عربستان کارشکنی کرده است. به گزارش ایرنا وی با تاکید بر کارشکنی های عربستان گفت: مسئولان حج باید پیش از این به آنجا می رفتند و قرارداد محل های اقامتی را منعقد می کردند اما دولت عربستان تاکنون به این افراد روادید نداده است. جنتی با اشاره به اعزام یک هیات برای مذاکره به عربستان گفت: این نخستین بار است که به هیات ایرانی، آن هم در کشوری ثالث ویزا داده شد که برای مذاکره به عربستان بروند. وی افزود: در این مذاکرات، سازمان حج را موظف کرده ایم که همه شرایط ما را به مقامات عربستان اعلام کنند و آنها باید این شرایط را بپذیرند تا این حج انجام شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *