پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خروپف شبانه را جدی بگيريد

خروپف شبانه را جدی بگیرید





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۳۴

خروپف شبانه
را جدی بگیرید
دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران با اشاره به تأثیر اختلالات خواب در ایجاد نارسایی قلبی گفت: کسر خواب، ریسک ابتلا به افزایش فشار خون و بیماری قلبی را بالا می بالا می برد.به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سعید علیپور پارسا اظهار داشت: این کنگره ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمع زیادی از مهمانان داخلی و خارجی برگزار میشود.وی افزود: محورهای این کنگره پیوند قلب، پیوند همزمان قلب و ریه، تأثیر تغذیه و دخانیات و بروز بیماریهای قلبی و…بوده که این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان متخصص و پرستاران است.
دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب در ادامه به تأثیر اختلالات خواب در نارسایی قلبی اشاره کرد و گفت:اختلالات خواب سبب انسداد راه هوایی ودرنتیجه کمبود اکسیژن رسانی به مغزمیشود. این مسئله فشار خون را بیشتر کرده وگرفتگی عروق کرونر را به همراه دارد. همچنین طی روز فرد دچار خوا ب آلودگی بوده و این موضوع تأثیر مهمی در تهدید سلامتی فرد دارد.علیپور پارسا با بیان اینکه موضوع اختلالات خواب و نارسایی قلبی در پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلبی مورد بحث وگفت وگو قرار میگیرد، اظهار داشت: خرخر شبانه و اختلالات خواب شامل سن خاصی از افراد نیست و در همه سنین ممکن است بروز کند البته این مسئله در افراد میانسال و بالاتر اندکی بیشتر بوده و در افراد چاق نیز شایعتر است.
به گفته وی، برای رفع اختلالات خواب باید اقدامات لازم صورت گیرد که ازجمله این مسائل کاهش وزن، گاهی نیزماسکهای مخصوص برای صورت تجویز میشود که هوا را با فشار وارد راههای هوایی ریه میکند و از این طریق جلوی خرخر شبانه گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه در موارد استثنایی که بیمار به درمان اولیه اختلالات خواب و خرخر شبانه جواب ندهد جراحی برای آن پیش بینی می شود، گفت: جراحی عضلات حلق یا جراحی برای رفع چاقی از جمله درمانهای ثانویه برای خرخر شبانه است علیپور پارسا اضافه کرد: خرخر شبانه عوارض مختلف دیگری همچون بروز دیابت و فشار خون و همچنین گرفتگی عروق قلب و حملات قلبی را نیزبه همراه دارد. از طرفی کسر خواب نیز در درازمدت ریسک ابتلا به فشار خون، دیابت و بیماری قلبی را بیشتر می کند.
وی خاطرنشان کرد: خواب شبانه که کمتر از ۵ ساعت باشد برای سلامتی فرد عوارض دارد لذا توصیه می شود خواب شبانه کمتر از ۶ ساعت نباشد.پنجمین کنگره بین المللی نارسایی قلب ایران ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ درمرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *