سایت خبری پیام ما آنلاین | میز خبر

میز خبر





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۸

توافقی در باره ریاست عارف بر مجلس بین هاشمی و روحانی صورت نگرفته است
اعتماد نوشت:توافق درباره ریاست عارف مربوط به یکسال قبل است. علی صوفی، رییس ستاد اصلاح‌طلبان در شهر تهران در مورد خبر توافق روحانی، هاشمی و خاتمی برای ریاست عارف در مجلس دهم گفت: این خبر برمی‌گردد به یک سال پیش که بحث سرلیستی آقای عارف مطرح شد و بعد هم آقایان به توافق رسیدند و مطابق همان سرلیستی بحث ریاست آقای عارف در مجلس دهم هم مطرح شد. صوفی ادامه داد: همه به این نتیجه رسیدند که کاندیدای ریاست مجلس لیست امید آقای عارف است اما اینکه آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی در برهه فعلی جلسه‌ای داشته باشند، خیر چنین اتفاقی نیفتاده است. در همین رابطه ایسنا نوشت: مسوول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف گفت: منتخب اول مردم تهران در دیدارهای نوروزی خود صحبتی درباره ریاست مجلس دهم نداشته است. علیرضا خامسیان در واکنش به اخباری درباره اظهارنظر عارف برای نامزدی ریاست مجلس دهم اظهار کرد: از آغاز سال نو گروه‌ها و اقشار مختلفی از مردم و همچنین چهره‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی برای تبریک سال جدید و همچنین انتخاب آقای عارف به عنوان نفر اول مردم تهران به دفتر ایشان می‌آیند. وی افزود: در هیچ کدام از این دیدارها صحبتی از ریاست مجلس دهم نشده و دکتر عارف در حال حاضر این صحبت‌ها را زودهنگام دانستند و خود عارف هم در سخنرانی‌ها و یا مواضع خود به این موضوع ورود نکرده است. خامسیان گفت: در دیدار اخیر عارف با یکی از گروه‌های سیاسی نیز هیچ صحبتی درباره ریاست مجلس دهم و نامزدی وی برای این کرسی بحثی به میان نیامده است.
وزیر اطلاعات: یکی از عناصر تروریستی که قصد عملیات انفجاری در ایران را داشت دستگیر شد
وزیر اطلاعات از دستگیری یکی از عناصر تروریستی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با اشراف حداکثری، خصوصاً در استان های غربی کشور با تعامل و مشارکت فعال مردمی توانستند در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی در تاریخ (27 فروردین 95) یکی از عناصر تروریستی را دستگیر نمایند. وی گفت: براساس اعترافات متهم مشخص گردید که وی برای انجام عملیات انفجاری در داخل کشور از سوی گروه های تروریستی ماموریت داشته است. علوی افزود: به حول و قوه الهی با خنثی سازی عملیات تروریستی مذکور از اهداف شوم برخی کشورهای منطقه که قصد بر هم زدن فضای امن کشور را داشتند پیشگیری گردید. وی گفت: ادامه تحقیقات از متهم تا روشن شدن ابعاد موضوع در دستور کار وزارت اطلاعات می باشد.
آیت الله مقتدایی: مراجع، رئیس دولت قبل را به حضور نمی‌پذیرفتند
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرگزاری ایلنا گفت: خوشبختانه امروز روابط آقای روحانی و دولت یازدهم با علما مداومت دارد در حالی که در دولت قبل، گاهی این رابطه به طور کلی قطع بود؛ یعنی آقایان مراجع تقلید، اصلا دولتی‌ها را به حضورشان نمی‌پذیرفتند اما امروز روابط حسنه برقرار است. آیت الله مرتضی مقتدایی در خصوص رابطه دولت حسن روحانی با مراجع تقلید و علما، اظهار داشت: بحمدالله رابطه آقای روحانی و دولت تحت مدیریت ایشان با حوزه علمیه قم، مراجع معظم تقلید و علما رابطه خوبی است. آیت‌الله مقتدایی گفت: البته برخی از آقایان اشکالاتی دارند اما صلاح نمی‌دانند آن‌ها را علنی بگویند، چون تضعیف حاکمیت و رئیس جمهور می‌دانند اما تذکرات را می‌دهند و آقای دکتر روحانی هم قول دادند که آن دغدغه‌ها و اشکالات را برطرف کنند؛ خود آقای رئیس جمهور گفتند می‌دانم که حضرات مراجع تقلید و علما، دغدغه‌‌هایشان را دلسوزانه می‌گویند. نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: بحمدالله در کلیت ارتباط دولت یازدهم با بزرگان و مراجع تقلید اشکالی نیست و روابط خوب است و اگر اشکالی هم باشد، تذکرات لازم توسط خود مراجع داده می‌شود و امیدواریم همانگونه که رئیس جمهور محترم قول دادند ان‌شاءالله آن دغدغه‌ها نیز رفع شود.
گزینه اصلی جایگزین نعمت زاده کیست؟
انتخاب نوشت: طی روزهای اخیر، اخبار متنوعی در مورد تغییر برخی وزرای کابینه تدبیر و امید به گوش می رسد که بیش از بقیه، اخبار در مورد تغییر وزیر صنعت ، معدن و تجارت شنیده می شود. با این حال، گرچه سخنگوی دولت این احتمال را «فعلا» رد کرده اما به نظر می رسد تغییرات، ولو «اندک» آغاز خواهد شد؛ ضمن آنکه کمیته هایی برای تغییر احتمالی برخی وزرا در دولت آینده، تشکیل شده است. شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که با توجه به افزایش انتقادات به وزیر صنعت، گزینه ی اصلی جایگزینی «نعمت زاده» تعیین شده است. بنابر گفته منابع مطلع، «علی اصغر مونسان» یکی از گزینه های اصلی وزارت صنتعت و معدن است. مونسان در حال حاضر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است.
عزل نماینده به خاطر چلوکباب با نوشابه!
به گزارش افکارنیوز، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در کانال تلگرام خود نوشت: چهلمین روز رحلت آیت‌الله واعظ طبسی فرا رسید. خاطرات فراوانی از آیت‌الله دارم که یکی از آنها پر رنگ‌تر از بقیه است؛ و مرور هر بار آن، مرا به سال ۱۳۵۹ می‌برد؛ به روزهای بی تکرار جهاد سازندگی. دکتر حسن فیروز آبادی، رئیس فعلی ستاد کل نیروهای مسلح، در آن زمان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی و مسئول امور شهرستان‌های جهاد خراسان بود. یکی از طلبه‌های جوان هم به عنوان نماینده آیت الله طبسی در جهاد خراسان منصوب شده بود. قرار شد او همراه با حسن فیروزآبادی به چند شهر استان سفر و امور را بررسی کنند؛ سفری که پر ماجرا شد. ایشان با حرارت و ‌ضمن اشاره به طلبه جوان به من گفت: با ایشان به چند شهر سر زدیم؛ به نیشابور که رسیدیم، گفت هوس (نارنجک) شیرینی خامه‌ای به زبان مشهدی، کرده‌ام؛ خریدیم و خورد. موقع ناهار در سبزوار، غذای جهاد را نپسندید. چلوکباب خواست، آن هم با نوشابه! چند روز بعد حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری که نماینده حضرت امام در جهاد سازندگی بودند، روحانی عزیز و محترمی را در جهاد خراسان منصوب کردند. این خبر در تمام مراکز جهاد پیچید که به دلیل خوردن شیرینی خامه‌ای و چلوکباب، آن هم با نوشابه، و البته به دلیل هزینه از بیت‌المال، نماینده امام در جهاد خراسان عزل شد. آن طلبه جوان هم ظاهرا سال‌ها بعد به دلیل پاره‌ای تخلفات دیگر نه تنها در جهاد که در کسوت روحانیت نیز باقی نماند.
ترقی: رأی لاریجانی برای ریاست مجلس فعلا 2 برابر عارف است
جماران نوشت: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اکثریت مجلس دهم با اصولگرایان است. در بین این 69 نماینده که باید انتخاب شوند، در 11 حوزه انتخابیه رقابت بین 2 اصولگرا و در 8 حوزه بین 2 اصلاح طلب است؛ بنابر این به طور قطع در این 19 حوزه 11 نماینده منتخب اصولگرا و 8 نفر منتخب اصلاح طلب خواهند بود. در بقیه حوزه ها رقابت بین اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین است. به نظر می رسد که در بین آنها نیز اصولگرایان بالغ بر 20 نفر را پیروز انتخابات خواهند شد و این جمعیت به جمعیت فعلی بیش از 120 نفر اصولگرایان اضافه خواهد شد و با مقداری کاهش نسبت به دور قبل باز هم به نظر می رسد که اکثریت مجلس از آن اصولگرایان باشد. تا الآن در جلسه آقای لاریجانی حدود 145 نفر و در جلسه آقای عارف حدود 70 نفر از منتخبان مجلس دهم شرکت کرده اند.
بنابر این به طور طبیعی موقعیت آقای لاریجانی نسبت به آقای عارف برای ریاست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، موقعیت تثبیت شده تری است؛ ولی قطعا آرای نمایندگان منتخب در دوره دوم هم می تواند نقش بسیار مهمی در نهایی شدن و تقویت نتیجه انتخابات برای هر دو طرف داشته باشد.
مذاکره موشکی «سرلشکر سلیمانی» با روسیه؟
میزان نوشت: شبکه خبری «فاکس نیوز» بار دیگر( برای خواندن کامل این خبر اینجا کلیک کنید) به نقل از آنچه «چندین منبع اطلاعاتی» خوانده، مدعی شد که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بار دیگر به مسکو سفر کرده و قصد دارد با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. به گفته فاکس نیوز این دومین سفر سرلشکر سلیمانی به مسکو از زمان حصول توافق هسته‌ای و اولین سفر او بعد از خروج بخشی از نیروهای روس از سوریه است. خبرگزاری رویترز هم به نقل از «یک مقام ارشد امنیتی ایرانی» مدعی شده است که سرلشکر سلیمانی به مسکو رفته و قرار است در مورد موضوعات مختلف از جمله تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 با روس‌ها گفت‌وگو کند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرگزاری ریانووستی گفته است که چنین دیداری در برنامه پوتین نیست. این مقام کرملین اما سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به مسکو را تایید یا تکذیب نکرد. در پی انتشار شایعه سفر سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو، جان کری وزیر خارجه آمریکا در این رابطه با سرگئی لاوروف همتای روسش صحبت کرده است. آمریکا می‌گوید چنین سفری ناقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است. جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفته است که این مسئله «مایه نگرانی جدی» است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *