پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس جمهور: اگر کسی می‌خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد در ارتش نباشد

رییس جمهور: اگر کسی می‌خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد در ارتش نباشد





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷

رییس جمهور:
اگر کسی می‌خواهد به حزب و جناحی
وابسته باشد در ارتش نباشد
رییس جمهور در آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر کسی می خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است، نباید به حزب و جناحی وابسته باشد. امام (ره) فرمود وابستگی به حزب و جناح به معنی نابودی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که البته این کلام راجع به کل نیروهای مسلح صادق است و امام به صراحت راجع به بقیه نیروهای مسلح هم با این صراحت سخن گفته اند. گزیده صحبت های حسن روحانی را در ادامه به نقل از ایرنا و ایسنا بخوانید:
ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان و وصیت امام راحل و طبق تدبیر فرماندهی معظم کل قوا ارتشی هست که به کل ملت ایران تعلق دارد،نه ارتش جناحی است نه ارتش حزبی است، نه ارتش این گروه است نه ارتش آن گروه؛ نه ارتش این قوم است و نه ارتش آن قوم است .ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام است؛ ارتش نظام اسلامی است و ارتش کل ملت ایران است.
این ارتش از میهن، نظام، قانون، ملت، حیثیت، منافع و مصالح ملی دفاع می کند، همان کلامی که امام (ره) فرمود یا یک فرد در ارتش می ماند و یا به حزب و گروهی تعلق پیدا می کند، سومی ندارد یا این است یا آن.
ملت ما امروز افتخار می کند که ارتشی توانمند، مقتدر، با انگیزه های دینی و اسلامی، ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی کشور و از ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت و حراست می کند.
اگر امروز می بینید که قدرتهای استکباری و مزدورانشان در منطقه نمی توانند چشم طمعی به ایران و نگاه خیانت آمیزی به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر این کشور است.
اقتدار به معنای قدرت مشروع و قدرت مقبول است. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم، مقبول اذهان و افکار عمومی و مورد اعتماد مردم هستند.
مهم است یک هدف واحد را دنبال می کنیم و دیپلماسی ما همانند نیروهای مسلح یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن امنیت ملی،اقتدار کشور و ثبات و توسعه در کشور است.
در یک دست ما کتاب، منطق و تدبیر و در دست دیگر شمشیر داریم و این دو را در کنار هم می بینیم. در واقع قدرت نرم و قدرت سخت و قدرت سرد و گرم ما در کنار هم هستند.
اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزین دست به منافع ملی دراز کردند آن را قطع کنند و تجاوز رفع شود، دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.
آنکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوتاه بینانه است. ما همه در کنار هم و در یک کشور زندگی می کنیم. ما داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *