سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۰۹

ورزشکاران آنتی هیستامین مصرف نکنند!
داروهای آنتی هیستامین مانع از فعالیت بسیاری از ژن های مهم در روند ترمیم فیزیکی عضلات پس از ورزش می شوند.
به نقل از Pouquoi Docteur» معمولا ورزشکارانی که در محیط های باز تمرین می کنند از داروهای آنتی هیستامین برای تسکین علائم حساسیت کمک می گیرند. گرچه این داروها می توانند بسیاری از این ناراحتی ها را بهبود دهند اما می توانند روند ترمیم و بازسازی قوای عضلات را کاهش دهند. در واقع علت این است که ترکیباتی آنتی هیستامینی عملکرد بسیاری از ژن هایی که پس از تمرینات ورزشی فعال می شوند تا به روند بازسازی نیروی بدن کمک کننند را متوقف می سازند.
محققان برای اثبات این نظریه، وضعیت 10 مرد و 6 زن ورزشکار 23 تا 25 سال را که نیمی از آنها دوز زیادی از آنتی هیستامین را مصرف می کردند، بررسی نمودند. در این صورت روند ترمیم عضلانی سه ساعت پس از پایان تمرینات ایجاد می شد.
پس از ورزش، حدود 3000 ژن فعال می شوند تا به عضلات و عروق کمک کنند تا استرس ناشی از تمرین را دفع کنند. اما 27% ژن ها در مورد ورزشکارانی که آنتی هیستامین مصرف می کردند فعال نمی شدند.
در حالت عادی، هیستامین در برابر گرده های گیاهان، گرد و خاک، موی حشرات و دیگر عوامل حساسیت زا فعال می شوند. در بعضی افراد این واکنش ها بسیار شدید است و نیاز به مداخله دارویی است تا تسکین یابد.
شاید بسیاری از ما توجه منفی به هیستامین داریم زیرا معمولا با حساسیت های فصلی همراه است اما این ماده نقش مهمی در واکنش های بدن پس از تمرینات ورزشی تاثیر دارد.
نتایج بررسی محققان نشان می دهد علائم کاهش ترمیم عضلات در ورزشکارانی دیده می شود که سه برابر دوز معمول از داروهای آنتی هیستامین استفاده کرده اند.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی آمریکا مشخص شد
با برگزاری رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، ترکیب احتمالی آزادکاران ایران در رقابت‌های جام جهانی لس‌آنجلس مشخص شد.
تیم ملی کشتی آزاد ایران 30 اردیبهشت ماه سال جاری در رقابت‌های جام جهانی آمریکا شرکت خواهد کرد. پس از برگزاری رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، ترکیب این تیم برای حضور در این مسابقه‌ها تا حدود زیادی مشخص شد. بر این اساس تیم ملی کشتی آزاد ایران در هر وزن با 2 کشتی‌گیر و به ترتیب زیر عازم این رقابت‌ها خواهد شد. این مسابقه‌ها علاوه بر اینکه نتایج آن با توجه به اینکه در خاک آمریکا برگزار می‌شود برای ایران حائز اهمیت است، از لحاظ در پیش بودن رقابت‌های المپیک و انتخاب نفر نهایی در اوزان 65 ،‌ 97 و 125 کیلوگرم برای کشتی ایران حائز اهمیت است. ترکیب احتمالی کشتی آزاد ایران در جام جهانی لس آنجلس به ترتیب زیر است: (احتمال تغییر در اوزان 70، 74 و 86 کیلوگرم وجود دارد و احتمال اعزام یزدانی و کریمی کم است.)
وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی – رضا اطری
وزن 61 کیلوگرم بهنام احسان پور – مسعود اسماعیل‌پور
وزن 65 کیلوگرم سید احمد محمدی – میثم نصیری
وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی
وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی- یک کشتی‌گیر دیگر در این وزن اضافه می‌شود.
وزن 86 کیلوگرم میثم مصطفی جوکار- یک کشتی‌گیر دیگر در این وزن اضافه می‌شود.
وزن 97 کیلوگرم عباس طحان – امیر محمدی
وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی – پرویز هادی

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *