سایت خبری پیام ما آنلاین | بهترین تبلت‌هایی که در ابتدای سال ۹۵ می‌توانید بخرید

بهترین تبلت‌هایی که در ابتدای سال ۹۵ می‌توانید بخرید





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۵۹

بهترین تبلت‌هایی که در ابتدای سال ۹۵ می‌توانید بخرید

در سال گذشته، تبلت‌های مختلفی به بازار عرضه شدند. اما هیچ‌یک از آن‌ها نتوانستند مانند تبلت‌های هیبریدی خوش بدرخشند و نظر کارشناسان و کاربران را به خود جلب کنند. در سال ۹۴، ما با تبلت‌های هیبریدی ارزشمند و خوبی روبرو شدیم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلت‌های مایکروسافت سرفیس پرو ۴ و اپل آیپد پرو ۱۲-۹ اینچی اشاره کرد. اما به دلیل تنوع کم و قیمت نسبتا زیاد تبلت‌های هیبریدی در بازار، انتخاب کاربران در این زمینه کمی محدود و سخت بود. مردم برای خرید تبلت هیبریدی مجبور بودند یا هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند و صاحب بهترین دستگاه شوند یا آن‌که با پرداخت هزینه‌ی کمتر، با یک تبلت نابالغ کنار بیایند.اما خوشبختانه با ورود شرکت‌های جدید به این حوزه، انتخاب کاربران بیش‌ازپیش شده است. سامسونگ و هواوی از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی هستند که با عرضه‌ی محصولات خود در سال ۹۵ قصد دارند بازار تبلت‌های هیبریدی را از حالت تک‌قطبی یا دوقطبی خارج کنند. علاوه بر این باید شرکت لنوو را به سایر رقیبان جدی مایکروسافت در زمینه‌ی تبلت‌های هیبریدی اضافه کرد. لازم به ذکر است که تمام تبلت‌های هیبریدی شرکت‌های نام‌برده شده، از قیمتی بسیار منطقی برخوردارند و این استعداد را دارند که با قیمت کمتر و مشخصات تقریبا مشابه با سرفیس‌ها، قاتل سرفیس‌های مایکروسافت باشند.در این نوشته، ما به معرفی برترین تبلت‌هایی می‌پردازیم که طی هفته‌های آینده در بازار ایران موجود می‌شوند. برای مطالعه‌ی جدیدترین راهنمای خرید تبلت دیجی‌کالا مگ از لینک‌های زیر استفاده کنید:اگر تاکنون تبلت هیبریدی نداشته‌اید و به دنبال آن هستید تا یک تبلت-لپتاپ بی‌نظیر، با ارزش خرید بالا و ارزان‌تر از سرفیس‌ها تهیه کنید، باید بگوییم که امسال، بهترین سال برای اقدام و خرید این نوع دستگاه‌ها است. ما در این راهنمای خرید، قصد داریم به‌طور مختصر به معرفی سه تبلت برتر هیبریدی بپردازیم که در ابتدای سال ۹۵ به بازار کشورمان راه پیدا می‌کنند.
۱. اپل آیپد پرو ۹،۷ اینچی
«آیپد پروی ۹،۷ اینچی» (iPad Pro 9.7) ویژگی‌های خود را از دو تبلت دیگر شرکت اپل به ارث می‌برد. این تبلت ازنظر طراحی، اندازه و وزن بسیار شبیه بهآیپد ایر ۲ است و از محبوب‌ترین اندازه‌ی نمایشگر آیپدها یعنی ۹،۷ اینچ بهره می‌برد. اما ازلحاظ قدرت سخت‌افزاری و لوازم جانبی، آیپد پروی جدید یک سر و گردن برتر از ایر ۲ و تقریبا مشابه با نسخه‌ی بزرگ‌تر خود است؛ البته با این تفاوت که اپل از دوربین‌های پیشرفته‌تر و حافظه‌ی رم کمتر برای نسخه‌ی کوچک‌تر آیپد پرو استفاده کرده است. آیپد پرو ۹،۷ اینچی درست مانند آیپد پرو ۱۲،۹ اینچی با کیبورد قابل جدا شدن و قلم اپل همراه شده و از سخت‌افزار بسیار قدرتمندتری بهره می‌برد. اندازه و دقت نمایشگر آیپد پروی جدید کاملا مشابه با نمایشگر آیپد ایر ۲ است. صفحه‌نمایش پرو ۹،۷ دارای وضوح تصویر ۱۵۳۶ × ۲۰۴۸ پیکسل است و تراکم پیکسلی 263ppi را ارایه می‌دهد. مهم‌ترین پیشرفتی که نمایشگر پرو ۹،۷ در مقایسه با پرو ۱۲،۹ داشته، مربوط به فناوری True Tone display است.

این تکنولوژی می‌تواند دمای رنگ‌ها را به کمک حسگر نور محیط تنظیم کند. اما همان‌طور که گفتیم ازلحاظ سخت‌افزاری، پرو ۹،۷ شباهت‌های زیادی با پرو ۱۲،۹ دارد. این تبلت همچون مدل بزرگ‌ترش، به پردازنده‌ی اصلی A9X و پردازنده‌ی کمکی M9 مجهز است. اما سرعت پردازنده و میزان حافظه‌ی رم آن از آیپد پروی ۱۲،۹ کمتر است. پردازنده‌ی دو هسته‌ای این تبلت سرعتی برابر با ۲،۱۶ گیگاهرتز دارد و دو گیگابایت حافظه‌ی رم این پردازنده را همراهی می‌کند. در زمینه‌ی دوربین، آیپد پرو ۹،۷ پیشرفت بسیار بزرگی نسبت به تمام آیپدهای گذشته داشته است. اپل، یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی پرو ۹،۷ به کار برده که می‌تواند با حداکثر کیفیت 4K فیلم‌برداری کند. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به قابلیت Live Photos و فلش LED دوگانه اشاره کرد. دوربین دوم این تبلت را هم یک حسگر ۵ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد که از ویژگی Retina Flash (تبدیل شدن صفحه‌نمایش تبلت به فلش) بهره می‌برد.
۲. سامسونگ گلکسی تب پرو S
«گلکسی تب پرو اس» (Galaxy TabPro S) نخستین تبلت ویندوزی سامسونگ است که با نام «گلکسی» تولید شده است. پیش‌ازاین ما عادت کرده بودیم، هر محصولی از شرکت سامسونگ که عنوان گلکسی را به همراه دارد، سیستم‌عامل شرکت اندروید در آن اجرا شود. اما این بار سامسونگ سنت‌شکنی کرده و برخلاف گذشته عمل کرده است. چه ازلحاظ عملکرد و چه ازلحاظ ظاهری، گلکسی تب پرو S شباهت‌های زیادی به تبلت‌های سری سرفیس مایکروسافت دارد. این تبلت با یک کیبورد قابل جدا شدن و قلم استایلوس همراه است. البته باید بگوییم برخلاف بسیاری از تبلت‌های هیبریدی، کیبورد تب پرو S در بسته‌بندی محصول گنجانده ‌شده و نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافی بابت آن نیست. اما قلم آن باید جداگانه تهیه شود.

بدون شک باید مهم‌ترین مزیت این تبلت هیبریدی سامسونگ را در طراحی ظریف و نمایشگر خیره‌کننده‌ی آن بدانیم. تب پرو S به‌طور قابل‌توجهی ازسرفیس پرو ۴ باریک‌تر و سبک‌تر است. این دستگاه تنها ۶،۳ میلی‌متر ضخامت و ۶۹۶ گرم وزن دارد. تبلت گلکسی تب پرو S در مقایسه با سایر تبت‌های هیبریدی ویندوزی، از درگاه‌های ارتباطی کمتری برخوردار است. این دستگاه تنها به یک درگاه USB 3.0 Type C مجهز شده. اما می‌توان از طریق USB HUB تعداد درگاه USB آن را افزایش داد.
همان‌طور که گفتیم ستاره‌ی بی‌چون چرای این تبلت، نمایشگر بزرگ و باکیفیت آن است. گلکسی تب پرو S به یک نمایشگر ۱۲ اینچی AMOLED مجهز شده. این صفحه‌نمایش دارای رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی 216ppi را ارایه می‌دهد. نمایشگر این تبلت همچون گوشی‌های این شرکت درخشان است و زوایای دید مطلوبی دارد. سامسونگ ادعا می‌کند که با نمایشگر بهینه‌ای که برای تب پرو S استفاده کرده، این دستگاه می‌تواند حداکثر تا ۱۰ ساعت در استفاده‌‌های ترکیبی و مداوم شارژ نگه دارد. همچنین جدیدترین نسخه‌ی سیستم‌عامل ویندوز (ویندوز ۱۰ نسخه‌های Pro و Home) بدون هیچ شخصی‌سازی‌‌ای در این تبلت اجرا می‌شود. در زیر قاب پشتی این تبلت، نسل ششم از پردازنده اینتل سری Core M با حداکثر سرعت ۲،۲ گیگاهرتز به همراه رم چهار گیگابایتی قرار گرفته است.
‌‌۳. هواوی میت بوک
«میت بوک» (MateBook) نخستین تبلت هیبریدی شرکت هواوی با ویندوز ۱۰ است. میت بوک به‌طور حیرت‌آوری باریک است و از نمایشگر بسیار باکیفیت و شارژدهی خوبی برخوردار است. با مشخصات و امکاناتی که هواوی برای این محصول در نظر گرفته می‌توان آن را رقیبی سرسخت برای سامسونگ تب پرو S و حتی سرفیس‌های مایکروسافت دانست.

هواوی برای بهره‌وری بیشتر کاربران میت بوک، این محصول را با کیبورد و قلم استایلوس موسوم به میت‌‌پن (MatePen) عرضه کرده است. قلم این محصول حساسیت بسیار بالایی دارد و قادر است ۲۰۴۸ سطح فشار مختلف را تشخیص دهد. گفتنی است که این دو وسیله‌ی جانبی می‌بایست جداگانه تهیه شوند. نخستین تبلت ویندوزی-هیبریدی شرکت هواوی به نمایشگر ۱۲ اینچی مجهز شده که دقت تصویر ۱۴۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل را دارد. این نمایشگر تراکم پیکسلی 216ppi را ارایه می‌دهد. نکته‌ی مهم دیگری که در مورد میت بوک وجود دارد، مربوط به بدنه‌ی مرغوب، ضخامت و وزن کم آن است. میت بوک با بدنه‌ی فلزی‌اش، ضخامتی برابر با یک آیفون ۶ دارد. این تبلت هیبریدی تنها ۶،۹ میلی‌متر ضخامت و ۶۴۰ گرم وزن دارد. میت بوک در کانفیگ‌های مختلفی تولید شده است. این تبلت با نسل ششم پردازنده‌های m5 ،m3 و m7 همراه شده. همچنین میزان حافظه‌ی رم در نظر گرفته‌ شده برای این محصول ۴ و ۸ گیگابایت است و حافظه‌ی داخلی آن در سه انتخاب ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهد بود. ازنظر طول عمر باتری و شارژدهی، میت بوک تبلت شاخصی به‌حساب می‌آید. این دستگاه می‌تواند با باتری ۴۴۳۰ میلی‌آمپرساعتی‌اش حدود ۱۰ ساعت در کاربری‌های عادی شارژ نگه دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *