پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۵۹

اپل ۴۰ میلیون دلار از بازیافت دستگاه های قدیمی خود درآمد کسب کرده است
اپل گزارش محیط زیستی سالیانه‌ی خود را منتشر کرده است که براساس آن مشخص شده که این شرکت از بازیافت و ذوب کردن قطعات از جنس طلا در دستگاه‌های الکترونیکی، توانسته بیش از ۴۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.گزارش محیط زیستی اپل به تازگی منتشر شده که اطلاعات جالبی را در خود دارد. اپل در سال گذشته علاوه بر ۲۷.۶۶ میلیون کیلوگرم استیل، آلومینیوم، شیشه و دیگر مواد صنعتی، توانسته از دستگاه‌های قدیمی ۱.۱۰۲ تن طلا نیز استخراج کند. با احتساب پول هر اونس طلا می‌توان عنوان کرد که اپل تنها از طلاهای استخراجی توانسته ۴۰ میلیون دلار کسب درآمد کند.اما این مقدار طلا چگونه بدست می‌آید؟ در هر کامپیوتر دسکتاپ در حدود ۹ دلار فلز قیمتی وجود دارد و در هر گوشی هوشمند مانند آیفون در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلی‌گرم طلا استفاده شده است که در حدود یک دلار ارزش دارد. طلا در اتصال‌ها و دیگر اجزای پردازشی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.طلا به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و همچنین مقاومت در برابر تیرگی، گزینه‌ی خوبی برای ساخت قطعات الکتریکی به حساب می‌آید. با توجه به فروش میلیونی دستگاه‌های اپل، منطقی است که طرح بازیافت اپل بتواند درآمد زیادی را برای این شرکت به همراه داشته باشد.علاوه بر طلا اپل توانسته نقره به ارزش ۱۰۷,۵۷۷ دلار و مس به ارزش ۶۴۷,۸۵۸ دلار را بازیابی کند. به نظر می‌رسد طرح بازیافت اپل جواب‌گو بوده و توانسته درآمد زیادی را نیز برای این شرکت به همراه داشته باشد.

تغییرات اینستاگرام، حضور ویدیو در تب اکسپلورر را پررنگ‌تر می‌کند
ویدیو اهمیت بسیار زیادی برای مجموعه‌ی فیس‌بوک دارد؛ چراکه پس از این شبکه‌ی اجتماعی، حال اینستاگرام نیز در حال انجام تغییراتی است که که نتیجه‌ی آن‌ها خودنمایی بیشتر ویدیو در این شبکه‌ی اجتماعی مخصوص اشتراک گذاری تصاویر است. پس از آنکه فیس‌بوک تغییراتی را در نحوه‌ی نمایش ویدیو‌ها ایجاد کرد، حال نوبت به اینستاگرام رسیده تا این تغییرات را در شبکه‌ی اجتماعی خود ایجاد کرده و ویدیو‌ها را با جلوه‌ی بهتری در سرویس خود برای کاربران به نمایش بگذارد. پس از آنکه این کمپانی ویدیو‌های ۶۰ ثانیه را در اختیار کاربرانش قرار داد، حال اینستاگرام در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن خود، تب جدیدی را اضافه کرده که با استفاده از آن می‌توان ویدیو‌های بیشتری را در این شبکه‌ی اجتماعی جستجو و مشاهده کرد. در تب جدید اضافه شده به اینستاگرام، در ابتدا کانالی شخصی‌سازی شده برای کاربر نمایش داده می‌شود که Videos You Might Like نام دارد. در این کانال می‌توان انواع ویدیو‌هایی را مشاهد کرد که از تمام صفحات در اینستاگرام جمع‌آوری شده و در قالب بک مجموعه‌ی منسجم برای کاربر به نمایش گذاشته شده‌اند. با اسکرول کردن می‌توان کانال‌های دیگری را نیز مشاهده کرد که هر یک دارای ویدیو‌هایی هستند که حول یک موضوع مشخص در یک کانال گردآوری شده و برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شوند.برای افرادی که همیشه در مقابل تغییرات، رویکردی منفی داشته و شکایت می‌کنند، اینستاگرام بروزرسانی را به گونه‌ای انجام داده تا اکسپلورر با تغییراتی زیادی همراه نشود. با استفاده از این قابلیت می‌توان ویدیو‌هایی را در موضوع‌های مختلف از افرادی دید که حتی توسط بیننده دنبال نیز نشده‌اند. همانطور که اشاره کردیم، قابلیت جدید اضافه شده به اینستاگرام، براساس سلایق و موراد مورد علاقه‌ی کاربر اقدام به فیلتر و نمایش ویدیو‌های مرتبط می‌کند. همچنین می‌توان عدم علاقه به ویدیو‌های مشخص را نیز ابراز کرد که با این قابلیت، اینستاگرام دیگر پست‌های مرتبط با موضوع مشخص شده را برای کاربر نمایش نمی‌دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر