پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ فروردین ۱۳۹۵، ۱۹:۳۰

رتبه ۱۱۰ ایران در فهرست شادترین کشورهای جهانی
ایران در رده‌بندی شادترین کشورهای جهان در جایگاه یکصد و دهم قرار گرفت. شبکه «راهیافت‌های توسعه پایدار» یکی از پروژه‌های تحت نظارت سازمان ملل متحد، در پژوهش تازه خود ۱۵۸ کشور جهان را در زمینه میزان شادی مردم آنها مورد بررسی قرار داده است. در رده بندی اعلام شده در این پژوهش، سوئیس در صدر فهرست شادترین کشورهای دنیا قرار گرفته و ایسلند، دانمارک، نروژ و کانادا در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند. ایالات متحده آمریکا در این جدول پانزدهم است. در انتهای این جدول، سوریه، توگو و بروندی قرار گرفته‌اند. این پژوهش برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی انجام شد، که بر اساس آن، شادی یکی از شاخص‌های مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی ملت‌ها به شمار می‌رود. این نهاد از ۲۰۱۲ به این سو، هر سال تغییرات در میزان شادی کشورها و علل این تغییرات را بررسی و منتشر می‌کند.

هزینه کلیه بیشترین جستجو گوگل در ایران
شاید جالب باشد که بدانیم هر یک از کشورهای جهان در گوگل توسط کاربران اینترنتی بیشتر با چه واژه های مورد جستجو قرار می گیرند. ارزیابی تازه انجام شده درباره هزینه خرید کالا و تهیه خدمات در کشورهای مختلف جهان است. سایت فیکس آر با انتشار نتایج ارزیابی انجام شده و ارائه نقشه اشاره می کند که عمده جستجوهای انجام شده درباره هزینه چه نوع خدماتی در چه قاره ها و کشورهایی بوده است. این سایت ایران را در زمره کشورهایی می آورد که در بخش جستجوهای عجیب قرار داشته اند و در این باره می نویسد: اگر از نزدیک نگاه کنید به نکات تعجب برانگیزی درباره بیشترین جستجوهای انجام شده در گوگل اشاره شده است: مانند روسپی گری در برزیل، اوکراین، هنگ کنگ و لتونی. برده داری در موریتانی، فروش کلیه در ایران، لقاح خارج رحمی در استرالیا و رینوپلاستی (عمل جراحی بینی) در کره جنوبی.

ده‌ها قطعه ارزشمند تاریخی از آمریکا به ایران تحویل داده شد
از تحویل ۱۰۸ قطعه ارزشمند تاریخی به ایران توسط مؤسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو آمریکا، که بیش از ۵۰ سال آنها را برای تحقیقات در اختیار خود داشت، خبر دادند. این اشیای تاریخی در سال ۱۳۱۶ در جریان حفاری‌های مشترک کارشناسان ایران و آمریکا در تپه‌های چغامیش دزفول به همراه ۲۶۴ لوح گلی باستانی کشف شدند، که تعدادی از این مجموعه کشف شده برای مطالعه به دانشگاه شیکاگو امانت داده شد. قرار بود این اشیای ارزشمند پس از انجام مطالعات کارشناسی بر روی آنها، به ایران بازگردانده شوند، اما تنها بخشی از آنها به ایران تحویل شد و پس از انقلاب ۱۳۵۷ بقیه آنها در اختیار این مؤسسه باقی ماند، که با پیگیری‌های حقوقی ایران بخش دیگری از آنها به ایران بازگردانده شد. این اشیا که قدمت آنها به شش هزار سال می‌رسد، ابتدا از ایالات متحده به آلمان منتقل و سپس با یک پرواز هواپیمایی آلمانی «لوفتانزا» به ایران تحویل داده شد.

احضار کاردار عربستان در تهران به وزارت امور خارجه ایران
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد، به دنبال جلوگیری جنگنده ‌های عربستان سعودی از ورود هواپیمای ایرانی به فضای یمن، کاردار این کشور در تهران را روز جمعه چهارم اردیبهشت احضار کرده است. ه گزارش خبرگزاری ایرنا، رییس اداره اول خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران در دیدار با کاردار سفارت عربستان در تهران گفته است: «هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دو روز گذشته با کسب مجوزهای لازم پروازی در مسیر عمان – یمن و با انجام هماهنگی کامل با صلیب سرخ و هلال احمر بین المللی اقدام به ارسال هواپیما جهت بازگرداندن بیماران یمنی موجود در ایران و ارسال کمک‌های دارویی کرده که متاسفانه هر دو بار جنگنده‌های سعودی با نزدیک شدن به آنها هواپیمای مذکور را وادار به بازگشت کرده‌اند». به گفته وزارت امور خارجه ایران، این هواپیما حامل «زنان و کودکان درمان شده یمنی و کمک‌های دارویی و انساندوستانه» بوده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *