پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرمانده نیروی زمینی: کسانی که می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم

فرمانده نیروی زمینی: کسانی که می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۳۷

فرمانده نیروی زمینی:
کسانی که می‌گفتند ارتش نمی‌خواهیم امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم

رمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که امروز می‌گویند موشک نمی‌خواهیم، اول انقلاب می‌گفتند به ارتش نیاز نداریم. به گزارش ایسنا امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان صبح دیروز در مراسم رونمایی از جدیدترین تجهیزات و سلاح‌های نیروی زمینی ارتش با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) بر ضرورت وجود ارتش پی بردند و مخالف انحلال ارتش بودند، افزود: با حمایت‌های امام (ره) ارتش جانی دوباره گرفت و همان روزهای اول به مقابله با ضد انقلاب رفت و 2 هزار شهید هم تقدیم کرد.
همچنین ارتش به تشکیل سپاه کمک کرد و در طول دوران دفاع مقدس هم 48 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد. وی با اشاره به تقدیر امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب از نیروی زمینی گفت: این تقدیرها مدال‌های افتخار ارتش هستند. اکنون نیز ارتش این آمادگی را دارد که در هر نقطه‌ای که فرمانده کل قوا مصلحت بداند ورود کند و از نظام و انقلاب دفاع کند. پوردستان در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که اکنون با چهره‌ای جدید از تهدیدها به نام جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم، اظهار کرد: دشمن به دنبال سازماندهی و تجهیز گروهک‌های تروریستی است و ما موظفیم خود را متناسب با این فضا آماده کنیم که البته در این زمینه هم گام‌های بلندی برداشته‌ایم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل یگان‌های واکنش سریع، تشکیل مدرسه تک تیرانداز، ارتقاء ظرفیت تحرک، تهیه تجهیزات مورد نیاز، ارتقاء ظرفیت بالگردی و مسلح کردن بالگردها به موشک‌های مورد نیاز و رصد تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و سلاح‌های گروهک‌های تروریستی و تهیه تجهیزات متناسب برای مقابله با این گروهک‌ها بخشی از اقدامات نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدها و جنگ‌های نیابتی است.
ارتش در سوریه «کنار سپاه» است
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در حاشیه مراسم رونمایی و تحویل‌دهی چندین دستاورد نزاجا در جمع خبرنگاران گفت: یگان‌های واکنش سریع سوریه را در این کشور سازماندهی کرده‌ایم و آموزش‌های لازم خود را به آنها منتقل می‌کنیم. امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: به ملت ایران قول می‌دهیم سربازان آنها از قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند و ما سلاح آموزشی و تکنیک‌های لازم را داریم که اگر دشمن بخواهد علیه ما اقدامی کند، با پاسخ محکمی روبه‌رو خواهد شد.
وی در ادامه به پیام رونمایی این دستاوردها اشاره کرد و گفت: پیام اصلی بازدارندگی است، ما به دنیا می‌گوییم که اهل تجاوز نیستیم اما دست روی دست نمی‌گذاریم که دیگران به ما تجاوز کنند. فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مستشاری نیروی زمینی ارتش در سوریه اشاره کرد و گفت: ماموریت ما در سوریه مستشاری است و در کنار ارتش سوریه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داریم و در این راستا به آنها کمک‌های آموزشی می‌کنیم.
امیر پوردستان افزود: برای اینکه ما تجربه کافی برای فضای جنگ‌های نیابتی را به دست آورده‌ایم، یگان‌های واکنش سریع سوریه را در این کشور سازماندهی کرده‌ایم و آموزش‌های لازم خود را به آنها منتقل می‌کنیم. وی تاکید کرد: ماموریت نیروهای مسلح در سوریه آموزشی و کمک‌های مستشاری است و به هیچ وجه کمک‌های تجهیزاتی در دستور کار نیست.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *