پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت

مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۴۶

مجلس «مصوبه بنزینی» خود را پس گرفت
مهر نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه صبح دیروز خود (بند الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه) را که درباره دریافت عوارض مازاد بر مصرف بنزین پایه است، به دلیل ابهام به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.
در جلسه علنی نوبت عصر دیروز مجلس شورای اسلامی که به ادامه بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۵ کل کشور اختصاص دارد، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس با ارائه اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم قانون اساسی، به مصوبه صبح دیروز مجلس تحت عنوان «مصوبه بنزینی» اشاره کرد و با برشمردن چند ابهام در این مصوبه، اظهارداشت: شاید خیلی از ماها در هنگام بررسی این مصوبه حواسمان جای دیگری بود و باید بگویم که با این مصوبه، نیمی از مصرف بنزین ما با قیمت بالای ۲ هزار تومان به مردم فروخته خواهد شد.
وی افزود: من با دقت بیشتری این مصوبه را بررسی کردم و دیدم چون در هنگام شلوغی مباحث درآمدی تصویب شد، ابهامات بسیاری دارد؛ برداشت اکثریت مجلس این بود که درباره کارت سوخت و حذف یا باقی ماندن آن بوده است اما فارغ از اینکه همه را ملزم کرده ایم که کارت سوخت داشته باشند و پول آن را هم خودشان بدهند، باید به ابهامات کلیت این مصوبه توجه کنیم.
پس از توضیحات نماینده مردم تهران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابهامات را باید قبل از رای گیری بررسی کرد، اظهارداشت: در عین حال ممکن است برخی از این ابهامات درست باشد چون نگارش این پیشنهادات در حین مباحث و مذاکرات مجلس بوده و ممکن است دقت کافی نشده باشد. لاریجانی از کمیسیون تلفیق بودجه خواست تا این ابهامات را بررسی کند و پس از رفع، آن را به صحن ارجاع دهد.
در نهایت، رئیس مجلس اخطار و ابهام مطرح شده را به رای گذاشت که نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن، با ارجاع تبصره الحاقی به تبصره ۱۴ لایحه بودجه، موافقت کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *