پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | موادغذایی مفید در ترک سیگار

موادغذایی مفید در ترک سیگار





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۳۳

موادغذایی مفید در ترک سیگار
اگر تصمیم گرفته اید سیگار را ترک کنید، برخی مواد غذایی برای شما بسیار مفید است.
جو دوسر
خوردن جو دوسر و فرآورده های آن ممکن است به شما برای ترک سیگار و رهایی از اعتیاد به نیکوتین کمک کند. این ماده غذایی سرشار از فیبر، ویتامین B1 ( چیزی که برای آرامش اعصاب و روان ضروری است)، ویتامین های E و C و سایر املاح است.
عصاره جو دوسر به عنوان یک ماده موثر در ترک اعتیاد و ترک سیگار است.
اسفناج
اسفناج و برگ چغندر حاوی اسید فولیک، ویتامینC، بتاکاروتن و قند هستند که به دلیل قلیایی کردن محیط بدن در ترک سیگار موثرند. اثر این مواد به این شکل است که میزان ماده اعتیاد آور نیکوتین را در بدن تا مدتی در سطح بالایی نگه میدارند و در نتیجه نیاز شخص به مصرف نیکوتین را کاهش می دهند، بنابراین افزایش مصرف مواد غذایی که محیط بدن راقلیایی می کنند ، در ترک سیگار مفید است.
کشمش ، انجیر خشک و بادام
این مواد غذایی به راحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می دهند ، بنابراین تمایل به سیگار را کم کرده، در نتیجه ترک سیگاررا راحت تر خواهند کرد. بنابراین اگر مقداری آجیل در جیب خود بگذارید ، هر بار که به قصد سیگار، دست در جیب می کنید،کشمش، انجیر خشک و بادام به جای سیگار در آورید.
آدامس های نیکوتین دار
بهتر است یاد آور شویم اگر از آدامس های حاوی نیکوتین که مخصوص ترک سیگار هستند، استفاده می کنید، مواد اسیدی را (موادی که محیط بدن را اسیدی می کند) مصرف نکنید، زیرا خاصیت خنثی کننده خواهند داشت. مواد اسیدی شامل: انواع نوشابه ، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ ، بادام زمینی، حبوبات و … است.کارشناسان توصیه می کنند حداقل 15 دقیقه قبل از مصرف این آدامس ها ، از خوردن مواد اسیدی خودداری شود.
جوش شیرین
جوش شیرین در واقع یک ماده قلیایی است که قادر است میل به سیگار را از بین ببرد. اما از آنجایی که جوش شیرین ماده ای است که از بین برنده ویتامین ها به خصوص ویتامین B1 در بدن است، مصرف آن توصیه نمی شود.
سیر
امروزه سیر، گیاه دارویی است که دارای خاصیت ضد باکتری است. سیر ضد عفونی کننده بی شمار بوده که از عفونت های تنفسی و مشکلات احتمالی به شدت جلوگیری میکند.
شاه تره
عرق شاه تره که در فصل تابستان علاوه بر خواص درمانی ، نوشیدنی گوارایی محسوب می شود. مدر بوده و ضدکمبود ویتامین C است ( مشکلی که افراد سیگاری به طور قطع با آن رو به رو هستند ). اشتها آور است و به تصفیه خون کمک می کند. ترک کردن سیگار همیشه مهم ترین عامل موثر برای جلوگیری از سرطان ریه است ورژیم غذایی ضد سرطان ریه به شما کمک می کند تا خطرات احتمالی که در طول دوران سیگاری بودن به بدن شما وارد شده است، تعدیل کنید. مهم ترین و موثرترین مواد غذایی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان ریه شامل سبزی های برگ سبز تیره ،هویج، فرآورده های دانه سویا، میوه های تازه ، ماهی های تازه و چرب است. سبزی های برگ سبز تیره از مهم ترین و مناسب ترین منابع تغذیه ای برای جلوگیری از سرطان به شمار می آیند. بنابراین ازخوردن برگ های سبز تیره کاهو به دلیل خشن بودن، صرف نظر نکنید، زیرا حاوی مواد مغذی بی شماری نسبت به برگ های سبز روشن هستند. چای سبز از دیگر مواد غذایی بسیار مفید در جلوگیری از سرطان ریه به شمار می آید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *