پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هیوندای قصد تولید ۲۶ خودروی سبز تا سال ۲۰۲۰ دارد

هیوندای قصد تولید ۲۶ خودروی سبز تا سال ۲۰۲۰ دارد





۲۳ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۵۹

هیوندای قصد تولید ۲۶ خودروی سبز تا سال ۲۰۲۰ دارد

هیوندای اعلام کرده است که در ادامه‌ی معرفی محصولات کم‌مصرف و پاک، تا سال ۲۰۲۰، ۲۶ مدل خودرو دوستدار محیط زیست را به محصولات خود اضافه خواهد کرد.هیوندای موتورز، شرکت مادر خودروسازان کیا و هیوندای، تصمیم گرفته تا در گامی بلند، ۲۶ مدل اتومبیل دوستدار محیط زیست را که اصطلاحا خودروهای سبز نام دارند را به سبد محصولات خود اضافه کند. در صورت عملی شدن این تصمیم هیوندای تبدیل به یکی از مهمترین بازیگران در عرصه‌ی خودروهای سبز خواهد شد بطوری که تنها تویوتا سهم بیشتری در این بازار را از هیوندای خواهد داشت.اضافه شدن ۲۶ مدل خودروی دوستدار محیط زیست، تاثیر زیادی در گسترش بازار این خودروها خواهد داشت، حداقل ۱۲ مدل از آنها هیبریدی، شش مدل هیبریدی پلاگین، دو مدل سلول سوختی و دو مدل هم تمام الکتریکی خواهند بود.
اگر این خودروها با استقبال خوبی از سوی مشتریان مواجه شوند، کیا و هیوندای سقف تولید را به ۳۰۰ هزار دستگاه در سال خواهند رساند که در مقایسه با تیراژ تولید ۴۳ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۵ رشد قابل توجهی خواهد بود. حداقل ۱۱ مدل از این ۲۶ خودرو توسط کیاموتورز تولید خواهند شد که کراس اوور Niro که بتازگی رونمایی شده، هم یکی از آن‌ها است. هیوندای هم قصد دارد تا با سه گونه‌ی هیبریدی، پلاگین هیبرید و برقی ایونیک به رقابت مستقیم با پرفروش‌ترین خودروی سبز دنیا یعنی تویوتا پریوس بپردازد. لی کی سانگ مدیر بخش موتورهای سبز هیوندای در این خصوص گفت:
برای کاهش هزینه‌ها این خودروها در بخش فنی اشتراکات بسیاری با یکدیگر خواهند داشت، برای مثال همگی آنها از الکتروموتورهایی با قطر یکسان بهره خواهند برد. برای تغییر در قدرت خروجی نیز تنها کافیست که از سیم پیچی‌های متفاوتی در موتورها استفاده کرد. واحد کنترل موتورها نیز یکسان بوده و همگی آنها از یک برد مدار چاپی استاندارد بهره خواهند برد. تبدیل شدن هیوندای از یک بازیگر کوچک به یکی از تاثیرگذارترین‌ خودروسازان این عرصه در عین اینکه قدم مهم و بزرگی به حساب می‌آید، برای این خودروساز کره‌ای ریسک‌‌هایی نیز به همراه دارد.
قیمت سوخت در ایالات متحده هم اکنون به کمترین میزان خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است که این کاهش قیمت سبب کاهش فروش خودروهای برقی و هیبریدی در آمریکا و حتی در اروپا شده است. حتی تویوتا نیز پیش بینی کرده است که سوخت ارزان قیمت فروش مدل پریوس را هم کاهش خواهد داد. اگر همین روند ادامه یابد شرایط برای هیوندای سخت‌تر هم خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *