پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۵۷

اولتیماتوم پلیس سایبری به شکنجه گران حیوانات
پلیس سایبری ایران به شکنجه گران حیوانات اولتیماتوم داد و تاکید کرد در قانون کشورمان حیوان آزاری جرم است و مجازات دارد.
سرهنگ دوم علی رضا آذردرخش رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا با اشاره به پدیده مذموم حیوان آزاری و انتشار کلیپ این عمل وقیح در فضای سایبر گفت: تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌ شود و از طرفی نظم عمومی جامعه را برهم زده و بهداشت عمومی را به مخاطره می‌ اندازد، بخاطر همین پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که کلیپ حیوان آزاری خود را در فضای سایبر انتشار می دهند، اقدام و به مقام قضایی معرفی خواهد نمود. وی با اشاره به فصل بیست‌وششم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است، تصریح کرد: در ماده ۶۷۹ این قانون می‌ خوانیم «هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا شش‌ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌و‌پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد». وی ادامه داد: طبق ماده 680 قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از دو تا ده سال محکوم خواهد شد. سرهنگ آذردرخش با اشاره به اینکه از نظر پلیس فتا فضای سایبر پاک، فضای عاری از خشونت و تخلف است، گفت: قطعا انتشار کلیپ های حیوان آزاری مصداق همان خشونت است و پلیس فتا با این خشونت برابر قانون برخورد خواهد کرد. سرهنگ آذردرخش در پایان با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشابه و مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

بیماری داخلی بیشترین علت مرگ و میر در کرمان
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) کرمان گفت: بیشترین علت مرگ و میر در کرمان به ترتیب بیماری داخلی، بیماری قلبی ، سرطان ،سکته مغزی و تصادفات است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان کرمان، مسعود محمدی فرد با بیان اینکه در یک ماه گذشته 187مجوز فوت در شهر کرمان صادر شده است،افزود :از مجموع تعداد فوت شدگان 58 نفر زن ،87 نفر مرد و مابقی کودکان بودند. وی بیشترین علت مرگ و میر در مدت یاد شده را به ترتیب بیماری داخلی ،بیماری قلبی ، سرطان ،سکته مغزی و تصادفات عنوان کرد.
وی اضافه کرد : اکثر آمار فوت شدگان در گروه های سنی بالای 60 سال ،بین 60تا 40 و بین 40 تا 20 سال قراردارند.

قرض 110 میلیونی
به خواستگار قلابی
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت:فردی که با جلب اعتماد و قول ازدواج به خانمی 110 میلیون ریال پول از وی به صورت قرض گرفته و گوشی همراه خود را خاموش کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ «کامبیز اسماعیلی « در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : درپی مراجعه فردی به «پلیس فتا» مبنی بر کلاهبرداری یک خواستگار قلابی در فضای مجازی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ اسماعیلی افزود:خانمی با ورود با به یک سایت همسریابی با آقایی آشنا شده و به این امید تشکیل زندگی در آینده از طریق واتس آپ به طور مداوم با وی در ارتباط بوده است. وی تصریح کرد : درادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که متهم با جلب اعتماد و قول ازدواج به شاکی 110 میلیون ریال پول از وی به صورت قرض گرفته و گوشی موبایل خود را خاموش کرده است .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *