پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | انتقاد روحانی به طرح مسکن مهر: مسکن در شهر با مسکن در بیابان فرق دارد

انتقاد روحانی به طرح مسکن مهر: مسکن در شهر با مسکن در بیابان فرق دارد





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۲۳

انتقاد روحانی به طرح مسکن مهر:
مسکن در شهر با مسکن در بیابان فرق دارد

رئیس جمهور راه حل دولت احمدی‌نژاد برای کاهش تورم و ساخت مسکن با پول بانک مرکزی را خطرناک خواند و در عین حال از تکمیل مسکن های مهر در این دولت خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، دکتر حسن روحانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تامین مسکن در داخل شهر یا اطرف آن با مسکن مهر در بیابان فرق دارد. گزیده صحبت های حسن روحانی را در ادامه بخوانید:
در سال‌های اخیر کلیت مسکن با فراز و فرودی مواجه شد و 30 تا 35 درصد سرمایه گذاری مسکن که می‌بایست همیشه در بخش مسکن صرف شود، در اواخر دهه 80 به دو برابر رسید و بیش از 70 درصد سرمایه‌گذاری در مسکن صورت گرفت که بخش بزرگی به خانه‌های مجلل و مراکز تجاری اختصاص یافت.
در این زمان می‌بینیم که در سال 91 و اوایل 92 با مسکن فراوان و شروع رکود ، خانه‌های خالی ، مراکز تجاری و برج‌های نیمه تمام مواجه می‌شویم.
در دولت گذشته برای جبران این شکاف از مسیر خطرناکی از پول بانک مرکزی برای ساخت مسکن استفاده شد.در حالی که دست زدن به پول بانک مرکزی برای پروژه‌های بزرگ ریسک بزرگی است. از پول بانک مرکزی تنها در شرایط اضطرار و آن هم به صورت محدود می‌توان استفاده کرد، اما وقتی پول بانک مرکزی وارد مسکن شد یکی از عوامل بزرگ تورم شد.از طرفی ارزش پول مردم هم یک دفعه کاهش یافت؛ چرا که برداشت از بانک مرکزی برداشت از جیب مردم و عامل تورم می‌شود.
بانک مسکن هم در دولت معضلی پیش پای دولت بود؛ چرا که به هر حال دولت قبلی قولی به مردم داده بود و دولت جدید را موظف می‌کرد که آن قول‌ها را عملی کند.
مگر مسکن مهر قرار بود به صورت ساختمان دارای دیوار و سقف باشد؟ نیازمندی‌های طرح مسکن چطور تامین می‌شود؟ پلیس، بهداشت، آموزش، آب، برق و گاز هیچ‌یک از اینها در نظر گرفته شده بود؟ پس برای حل مسکن باید راه صحیح را انتخاب کنیم.
ما در بافت فرسوده حرکت خوبی نداریم و اگر بنیاد مسکن طرح هایی داشته باشد مشروط به جذب سرمایه توسط بخش خصوصی، دولت از آن حمایت خواهد کرد ولی باید هدف این باشد که مشکلات مردم به بهترین شیوه از لحاظ مسکن حل شود.
مسکن مهر را با هر مشکلی تکمیل خواهیم کرد و با کمک بیشتر به بنیاد مسکن برای طرح تغییر در بافت فرسوده اگر طرحی داشته باشید که توسط بخش خصوصی قابل اجرا باشد، دولت از آن حمایت خواهد کرد. تلاش دولت این است که طرح های نیمه تمام را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند حتی اگر حاضر باشیم پول نگیریم چرا که اجرای آن می تواند تحول خوبی در ساخت و ساز و بخش مسکن به وجود آورد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر