سایت خبری پیام ما آنلاین | آلبوم آلگرو

آلبوم آلگرو





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

آلبوم آلگرو

• اولین آلبومی که به طور رسمی منتشر شد و نام شما در آن بود، آلبوم «ایلیا» بود. نوازندگی جیم‌بی و ترومپت و کرال و تنظیم و دکلمه در آن انجام داده بودید. چه شد که با ایلیا هم‌کاری کردید؟
با ایلیا در موسیقی تئاتر آشنا شدم. آن موقع دانشجوی دانشگاه سوره بودم . دوستی به نام علیرضا ناصحی دارم که بازیگر خوبی است و من را به تئاتر معرفی کرد. بعد از آن با ایلیا آشنا شدم. روحیه ما به هم نزدیک بود و با هم دوستان خوبی شدیم. در همان موقع ایلیا درگیر گرفتن مجوز آلبوم بود. این آلبوم آن زمان اسم دیگری داشت. ایلیا مجوز کارها را گرفت، ولی شرکت سرمایه گذار گفت چون زمان زیادی گذشته باید چند ترک تغییر کند. ایلیا قضیه را گفت و من به او قول همکاری دادم. از آنجا همکاری ما شروع شد. تقریبا در انتهای کار ملحق شدم و سه قطعه حذف شد و به جای آن سه ترک اضافه کردیم که ترک ابتدایی هم خیلی سر و صدا کرد.
• اولین آلبومی هم که شما را به عنوان خواننده در مارکتینگ مجاز قرار داد آلبوم آلگرو بود. چرا به این اندازه پیگیر فیدبک آلبوم اول تان به عنوان اولین تجربه رسمی خوانندگی بودید؟
چون اولین بار بود که در ایران این سبک اجرا می شد و همه می گفتند این کار ریسک است. من به این سبک علاقه خاصی دارم و تصمیم گرفتم آلبوم را به سبک آمریکای لاتین ارائه کنم. البته فکر می کنم برای هر خواننده ای مهم باشد ولی چون من همه کارها را خودم انجام دادم، فقط دنبال بازخورد خوانندگی نبوده ام و دوست دارم همه نظرات در مورد شعر و آهنگ و تنظیم و نوازندگی و حتی سلویی که زدم را بشنوم. نظرات و انتقادات چه بد و چه خوب لذت بخش است به شرط آنکه سازنده باشد.
• سهم شما در این آلبوم چقدر است؟
در آلبوم Allegro که سهم زیادی دارم چون خیلی کارها را خودم کردم آهنگسازی (البته یک قطعه با همکاری بابک بروجردی و یک قطعه ملودیِ آهنگی G.Estefan) تنظیم (2 قطعه با همکاری بابک بروجردی و 2 ریمیکس توسط سیروان خسروی) و نوازندگی ترومپت و پرکاشن و کد و کیبورد و بیشتر ترانه‌ها. پس سهم زیادی بود.
• آیا ترانه‌سرایی برای آلبوم آلگرو یعنی اینکه شما ترانه‌سرا هم هستید؟
ترانه‌سرا نیستم. ولی برای خودم اگر احساس کنم لازم است چیزهایی می‌نویسم. اصلاً خودم را در حد جایگاه یک ترانه‌سرا نمی‌بینم. در آلگرو اگر چند قطعه از ترانه‌ها برای خودم است به خاطر این است که ترانه‌هایی که برای من سروده شده است جالب نبوده و ترجیح دادم خود وظیفه ترانه‌سرایی را انجام بدهم.
• بعد از گذشت چندسال از انتشار آلبوم نقاط ضعف و قوت آلبوم چه بود؟
نکته ای که خیلی ها می گفتند انتخاب شعرها بود. این شعر ها سلیقه چند سال پیش از آلبوم است. البته می توانست قوی تر سروده شود ولی نه اینکه الزاما بار مفهومی بیشتری داشته باشد، در واقع این سبک موسیقی شعر راحتی لازم دارد. شاید اگر الان هم بخواهم این کار را انجام بدهم و دوباره با کسی به نتیجه مطلوب نرسم ، خودم مجبور به گفتن برخی ترانه ها شوم. نقطه قوت کار، سبک آلبوم بود، با توجه به اینکه هیچ تبلیغی برای معرفی آلبوم آلگرو نشد و هنوز خیلی ها نمی دانستند چنین آلبومی با این سبک عرضه شده است. فروش آلبوم هم خوب بود و فکر نمی کردم به این اندازه باشد، متفاوت بودن آلبوم و اینکه همه مردم، آلبوم و سبک کاری را دوست ندارند هم می تواند پوئن مثبتی باشد. در سایت های موسیقی و نشریات مختلف هم بحث زیادی در مورد آن شد که راضی کننده بود.
• درباره طرح جلد هم بگویید.
این ایده خودم بود و نمی خواستم مثل بقیه نباشد. دست خط خودم بود و گفتم حس بهتری دارد. ضمن اینکه می خواستم سی دی بدون والت هم متفاوت باشد. در مجموع من دوست داشتم، آلبومم، نوازندگی، عکس روی جلد و عکس روی سی دی مثل بقیه نباشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *