پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۲۰ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۱۷

آیت‌الله علم الهدی: بدحجابی گناهی بدتر از اختلاس است
آیت‌الله علم‌الهدی در صفحه اینستاگرام خود به این پرسش که «بدحجابی بدتر است یا اختلاس؟» پاسخ داده است. به نوشته خبر آنلاین ، آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود در مهدیه مشهد در مورد علت تأکیدات همیشگی خود روی آسیب‌های مسأله بدحجابی، گفت: انسانی که مالِ مردم را می‌خورد یا حرف حرامی می‌زند یا نگاه حرامی می‌کند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف می‌کند، در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار می‌کند تا شیطان دیگران را منحرف سازد. وی افزود: آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد اما حجاب را از دست داده و آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر شده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادار کردن حداقل 100 نفر دیگر به کار حرام می‌شود، از این‌رو این گناه از بدترین گناهان است.
واکنش توئیتری احمدی‌نژاد به پرداخت یارانه 250 هزارتومانی
انتخاب نوشت: محمود احمدی‌نژاد، در پیامی توئیتری به مباحث طرح شده درباره ورودش به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 با شعار پرداخت یارانه 250 هزار تومانی واکنش نشان داد. در پیام توئیتری رییس جمهور سابق کشورمان که برگفته از اظهاراتش در دیدار با اصحاب رسانه در 18 فروردین سال جاری است، آمده: خودشان شایعه یارانه 250 هزارتومانی مطرح کردند و از همین الان رفتند در صف یارانه جا گرفتند.
سخنگوی وزارت کشور: شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان نظر قبلی خود را دارد
قائم مقام وزارت کشور گفت: استنباط حقوقی وزارت کشور با شورای نگهبان راجع به مینو خالقی همچنان متفاوت بوده و هست. به گزارش ایرنا حسینعلی امیری افزود: پیگیری های لازم را انجام دادیم و با آیت الله جنتی هم به طور مفصل گفت وگو کردیم و استدلال های خود را به ایشان گفتیم. امیری اظهار داشت: این موضوع مجددا در جلسه شورای نگهبان مطرح شد و شورا اعلام کرد که نظر قبلی خود را دارد. بنابراین کلیه مسایل با شورای نگهبان است. به نوشته ایرنا، مینو خالقی پس از شمارش آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی فرمانداری اصفهان و وزارت کشور با 193 هزار و 399 رای به عنوان سومین منتخب حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان اعلام شد اما در آخرین روزهای سال 94 خبر ابطال آرای وی از قول شورای نگهبان منتشر شد و بازتاب گسترده ای در شبکه های مجازی و رسانه های داخلی و خارجی داشت . در مورد علت ابطال رای این منتخب حرف و نقل های متفاوتی درشبکه های مجازی و غیررسمی منتشر شده اما منابع رسمی دراین زمینه اظهار نظر نکرده اند .
شرط عربستان برای برقراری رابطه با ایران
فارس نوشت: وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که برقراری روابط با ایران در صورتی ممکن است که این کشور از اقدامات «خصمانه» خود در منطقه دست بر دارد. به نقل از المیادین، مقامات سعودی بار دیگر با ادعاهای تکراری خود برای برقراری روابط با ایران به نوعی پیش شرط تعیین کردند. «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه ایران سیاست‎های «خصمانه» در منطقه اتخاذ می کند، گفت: اگر ایران به این سیاست‎های خود ادامه دهد، برقراری روابط عربستان با این کشور سخت و دشوار است. پیش از این، «ترکی فیصل» شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته بود که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، عربستان آماده است با ایران وارد مذاکره مستقیم شود.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح: هر دستی به سمت توانمندی دفاعی ایران دراز شود را قطع می‌کنیم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به مدعیان قدرت جهانی یادآوری می‌کنیم ملت ایران از بهمن 57 از نقش و تاثیر آن‌ها در تعیین مقدرات دفاعی کشورمان خلع ید کرده‌اند و نشان داده‌اند هر دستی که بخواهد در این زمینه دخالت کند را قطع خواهند کرد. به گزارش فارس سردار سید مسعود جزایری با بیان اینکه ظاهرا گوش امریکایی‌ها به روی حرف حق و خواست ملت‌ها بسته است و تمایل دارند همواره از موضع زورگویی و قلدرمابانه با کشورهای مستقل و آزاده سخن بگویند، گفت: برای چندمین بار تاکید می‌شود قدرت موشکی غیر قابل مذاکره و از خطوط قرمز ملت ایران بوده و برای توسعه توانمندی‌های دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیرد. سردار جزایری خاطرنشان کرد: به رغم مواضع صریح رهبری معظم و خواست خدشه ناپذیر ملت ایران، ظاهرا امریکایی‌ها همچنان در رویای سریال برجام‌ها هستند که یکی از آن‌ها سلب اقتدار دفاعی و تضعیف قدرت موشکی نیروهای مسلح ما است.
یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد: روسیه، ابوبکر البغدادی را دستگیر کرد
روزنامه صهیونیستی «علام هزیه» در خبری اعلام کرد که نیروهای ویژه روسیه به کمک نیروهای سوریه توانسته‌اند بغدادی را در عملیات ویژه و مخفیانه خود بازداشت کنند. به گزارش خبرگزاری دانشجو، روزنامه صهیونیستی «علام هزیه» در خبری اعلام کرد که نیروهای ویژه روسیه به کمک نیروهای سوریه توانسته‌اند بغدادی را در عملیات ویژه و مخفیانه خود بازداشت کنند. این روزنامه همچنین مدعی شد: وزارت اطلاعات روسیه به دستور مقامات ارشد این کشور این خبر را کتمان کرده و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه این موضوع غافلگیر کننده را برای غرب آماده می‌کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس: مواضع دولت نسبت به آمریکا در طول انقلاب بی سابقه است
حجت الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛با اشاره به سخنرانی اخیر ریاست جمهوری مبنی بر اینکه اگر برجام نبود یک بشکه نفت هم نمی‌توانستیم صادر کنیم گفت: این حرف که اگر برجام نبود نمی‌توانستیم یک بشکه نفت هم صادر کنیم، این یک حرف بی‌مبنایی است. وی افزود: ما باید توجه داشته باشیم که ما پیش از برجام بیش از یک میلیون بشکه فروش نفت داشتیم ولی متاسفانه برخی آقایان برای توجیه برجام سعی می‌کنند آن چیزی که واقعیت است را اعلام نکنند. وی با بیان اینکه دولت باید صادقانه‌تر با مردم برخورد کند اظهار داشت: دولتی‌ها در زمینه برجام با ساده لوحی تدابیری بی‌سابقه در طول انقلاب را نسبت به آمریکایی‌ها اتخاذ کردند و برای اینکه ثابت کنند که تدابیری که اتخاذ کرده‌ بودند اشتباه نبوده امروز به انواع مختلف سعی می‌کنند تا اقدامات آمریکا را بزک کنند. عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: اعتماد دولت نسبت به غرب امروز جواب نداده و بهتر است دولتی‌ها به جای بزک کردن غرب، از مردم معذرت خواهی کنند و سعی نکنند که اقدامات آمریکا را توجیه کنند.
ویزای هیات ایرانی برای عربستان صادر شد
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه گزارش مستند و تحقیقی فاجعه منا آماده شده است و این هفته منتشر می شود از صدور ویزای هیات ایرانی برای سفر به عربستان و رایزنی پیرامون حج 95 خبر داد. به گزارش مشرق، حجت الاسلام والملسمین قاضی عسگر در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای منا در مسجد امام حسن عسگری پردیسان قم گفت:گزارش مستند و تحقیقی فاجعه منا آماده شده است و این هفته منتشر می شود. وی ادامه داد: مستندات و اطلاعات کافی در این باره جمع آوری شده است و در این گزارش به مباحث حقوقی ، پیگیری امور مربوط به شهدای منا و تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی پرداخته شده است. سرپرست حجاج ایرانی درباره پرداخت دیه به خانواده های شهدای منا گفت: عربستان پرداخت دیه را نفی نکرده و صحبت از پرداخت دیه بوده است که نحوه اجرای انرا باید توافق کرد و ان شاءالله دیه به خانواده های شهدا پرداخت شود. سرپرست حجاج ایرانی درباره حج امسال هم گفت: مذاکره با طرف عربستانی بیست و شش فروردین انجام می شود و نوزدهم فروردین ویزای هیئت مذاکره کننده ایرانی صادر شده است. حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر گفت: در صورت نتیجه مطلوب در این مذاکره به مردم اطلاع رسانی می شود و کسانی که نوبت تشرفشان رسیده باید باتوجه به کمبود زمان به سرعت در کاروانها ثبت نام کنند و مقدمات برنامه ها و آموزش حجاج آغاز شود.
مسکو: هیچ مانعی برای تحویل اس300 به ایران وجود ندارد
روسیه اعلام کرد که مانعی برای تحویل سامانه اس 300 به ایران وجود ندارد. به گزارش فارس، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که از دید کشورش هیچ مانعی برای تحویل اس300 به ایران وجود ندارد. به گزارش خبرگزاری «تاس»، «دیمیتری راگوزین» امروز با اعلام این مطلب افزود: « مسئله مشکل‌آفرینی در این زمینه وجود ندارد و قراردادی هم در این راستا منعقد شده است.» وی در عین حال از پاسخ به این پرسش که آیا تحویل این سامانه به ایران آغاز شده گفت که زمانبندی برای این اقدام در قرارداد مشخص شده است.
حذف یارانه ۲۴ میلیون پُردرآمد پیشنهاد دولت نیست
تسنیم نوشت: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه های دولت در سال جاری برای پرداخت یارانه نقدی به مردم، گفت:منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی در خصوص قطع یارانه پردرآمدها هستیم. احمد میدری گفت:شیوه پرداخت یارانه نقدی در سال جاری به نظر و تصمیم مجلس شورای اسلامی بستگی دارد. وی اضافه کرد:در این خصوص باید مشخص شود که مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر قطع یارانه نقدی حدود تقریبا 24 میلیون شهروند که از درآمد بالایی برخوردارند، در مجلس تصویب می شود یا خیر. میدری تاکید کرد:دولت یازدهم، پیشنهادی در این زمینه نداده بود و این تصمیمی است که مجلس شورای اسلامی می گیرد. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در هر صورت، منتظر تصمیم نهایی مجلس هستیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

تهدید حریم خصوصی  کاربران پلتفرم‌ها

مجلس، راه‌اندازی سامانه «رصد سبک زندگی مردم» را تصویب کرد

تهدید حریم خصوصی کاربران پلتفرم‌ها

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *