پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۱۳

استخر آب جان سه دختر خردسال را گرفت
فرمانده انتظامی «جیرفت» از غرق شدن سه دختر خردسال یک خانواده در استخری شخصی خبر داد. سرهنگ مهریار سعیدی گفت: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر غرق شدن سه کودک در استخر گلخانه ای شخصی، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه «علی آباد» برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. وی افزود: تحقیقات ماموران حکایت از آن داشت ، سه دختر 9 ، 7 و 6 ساله که همگی از اعضای یک خانواده بودند برای استحمام و بازی های کودکانه به استخر آب گلخانه ای واقع در آزادگان (پشت مرز جیرفت) رفته اند که عمق زیاد استخر آب منجر به غرق شدن هر سه فرزند خردسال این خانواده شده است. سرهنگ سعیدی خاطر نشان کرد: برابر اعلام پزشکی قانونی این سه کودک قبل از رسیدن به درمانگاه جان خود را از دست داده بودند. فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت در پایان با بیان این که نظارت بیشتر بر بازی های کودکان مهمترین راهکار موثر در پیشگیری از چنین حوادث ناگواری است، به والدین توصیه کرد: مراقب فرزندان خردسال تان باشید چرا که یک لحظه غفلت یک عمر ملامت و تاسف را در پی خواهد داشت.

پایان گروگانگیری یک میلیاردی یک پسر ۱۳ ساله در زاهدان

با تلاش کاراگاهان اداره پلیس آگاهی زاهدان نوجوان ۱۳ ساله ای که یک هفته پیش از سوی آدم ربایان ربوده شده بود با دستگیری هر سه عضو باند شناسایی و به آغوش خانواده بازگشت.
رسیدگی به این پرونده ۸ فروردین ماه با شکایت مردی که ادعا می کرد فرزند ۱۳ ساله اش توسط افراد شروری ربوده شده است در دستور کار کاراگاهان اداره پلیس آگاهی زاهدان قرار گرفت.
پدر کودک ربوده شده به ماموران گفت فرزندم یونس برای دیدن پدر بزرگش از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. به گمان اینکه با دوستانش مشغول دوچرخه سواری است موضوع تاخیر او در رسیدن به خانه را جدی نگرفتیم اما وقتی هوا تاریک شد مادرش خیلی نگران شده بود. با منزل پدرم تماس گرفتم و از آنها خواستم که به یونس بگویند به خانه برگردد اما پدرم اظهار کرد اصلا امروز یونس را ندیده است. همان موقع موضوع فقدان پسرم را با کلانتری در میان گذاشتم . با حضور ماموران پلیس تحقیقات برای پیدا کردن یونس ۱۳ ساله آغازشد. هیچ کدام از همبازی های یونس او را ندیده بودند. جستجو ها برای یافتن نوجوان ۱۳ ساله در حالی ادامه داشت که ساعت ۸ شب همان روز فرد ناشناسی در تماس با پدر یونس ادعا کرد فرزند او را ربوده است و در ازای دریافت ۱ میلیارد تومان او را آزاد می کند. با طرح موضوع کودک ربایی و اخاذی یک میلیارد تومانی پرونده در اختیار تیمی از کاراگاهان زبده پلیس آگاهی زاهدان قرار گرفت با آموزش هایی که کاراگاهان به خانواده کودک ربوده شده داده بودند. سرانجام با گذشت یک هفته از زمان وقع آدم ربایی ماموران موفق به شناسایی یکی از متهمان باند آدم ربایی شده و مخفیگاه کودک ربوده شده را در حاشیه شهر زهدان شناسایی کردند. سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» رئیس پلیس آگاهی استان زاهدان، با اشاره به عملیات موفقیت آمیز رهایی گروگان ۱۳ ساله از دست آدم ربایان و دستگیری دو آدم ربا، در عملیات ویژه پلیسی گفت با توجه به انگیزه آدم ربایان که اختلاف مالی بوده و درخواست یک میلیارد تومانی برای آزادی گروگان از والدین وی را داشته اند، کارآگاهان با تحقیقات تخصصی و فنی ،موفق به شناسایی یکی از آدم ربایان شده و در یک عملیات منسجم این متهم را در زاهدان دستگیر کردند. متهم دستگیر شده که دارای چند فقره سابقه کیفری بوده در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس، به ارتکاب آدم ربایی با همکاری یک متهم دیگر اعتراف کرد. متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضائی معرفی شدند.

نوزادی که در کیسه زباله پیدا شده بود
یک کودک نوزاد که درون کیسه زباله‌ای رهاشده در سطل آشغال روبروی بیمارستانی در شهرستان ماهشهر پیدا شده بود، به سازمان بهزیستی تحویل داده شد.
رئیس بهزیستی شهرستان ماهشهر گفت:
این نوزاد پس از طی مراحل قانونی و کار‌شناسی به سازمان بهزیستی تحویل داده شد.
* پس از پیدا شدن این نوزاد در سطل زباله، کار‌شناسان دادگستری برای طی مراحل قانونی نوزاد را تحویل گرفته و پس از صدور حکم قضایی، سرپرستی این نوزاد به سازمان بهزیستی کشور واگذار شد.
* این نوزاد از ۲ روز گذشته که به سازمان بهزیستی تحویل داده شده برای انجام آزمایش‌های سلامت در قرنطینه به سر می‌برد اما او از لحاظ ظاهری با مشکلی مواجه نیست.
* این نوزاد پس از تحویل به سازمان بهزیستی کشور به شیرخوارگاه علی اصغر (ع) که تنها شیرخوارگاه دولتی استان خوزستان به شمار می‌آید، تحویل داده شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *