سایت خبری پیام ما آنلاین | علی رغم باطل شدن آرای قلعه گنج و رودبار؛ صحت انتخابات کهنوج تایید شد

علی رغم باطل شدن آرای قلعه گنج و رودبار؛ صحت انتخابات کهنوج تایید شد





۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۰۱

علی رغم باطل شدن آرای قلعه گنج و رودبار؛
صحت انتخابات کهنوج تایید شد

شورای نگهبان سلامت 4 حوزه از 5 حوزه باقیمانده در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را تایید کرد که حوزه انتخابیه کهنوج هم جزو این حوزه ها بود.
به گزارش خبرآنلاین، در این خصوص سیامک ره پیک روز گذشته در گفت و گو با خبر ساعت 14 شبکه یک سیما با بیان این که از 207 حوزه انتخابیه صحت انتخابات در 202 حوزه مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، اظهار کرد: از 5 حوزه انتخابیه باقیمانده در چهار حوزه نیاز به بازشماری آراء بود که در ایام تعطیلات گروه های بازرسی اعزام شدند و در یک حوزه نیز نیاز به بازشماری کل صندوق ها بود. سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه از چهار حوزه انتخابیه که مورد بازرسی قرار گرفت، صحت انتخابات در سه حوزه مورد تایید بود گفت: در یک حوزه دیگر با توجه به گزارشات واصله و آرای نزدیک منتخبین که می توانست در یک مرحله ای یا دو مرحله ای بودن انتخابات تاثیرگذار باشد بحث هایی مطرح شد و مقرر گردید در فرصت کوتاهی در این حوزه با بازشماری کل آرا، اقدامات لازم صورت گیرد. وی ادامه داد: یک حوزه دیگر از این پنج حوزه مورد بازشماری قرار گرفته بود و در آن حوزه نیز پس از بازشماری و ارائه گزارش، انتخابات مورد تایید قرار گرفت و نتیجه بازشماری تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت.
اوایل هفته آینده پس از بازشماری آرای یک حوزه باقی مانده کار مرحله اول به پایان می رسد. در همین رابطه نجات الله ابراهیمیان اسامی چهار حوزه انتخابیه که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است را بویراحمد و دنا – دهلران، دره‌شهر و آبدانان – پاکدشت – کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب برشمرد که در قلعه گنج و رودبار به دلیل عدم رعایت قانون، آرا باطل شد، اما در مجموع در ترکیب منتخبان تغییری به‌وجود نیامد. گفتنی است سیامک ره پیک همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان، با توجه به ابطال آرای یکی از کاندیداهای این حوزه خاطرنشان کرد: تصمیم شورای نگهبان در این زمینه بر اساس موازین و چهارچوب های قانونی بوده است و تغییری در تصمیمات شورای نگهبان صورت نگرفته است. شایان ذکر است در حوزه انتخابیه کهنوج احمد حمزه نامزد لیست امید به مجلس راه یافته است اما نتایج این حوزه انتخابیه تا دیروز تایید نشده بود. احمد حمزه از مجموع ۱۶۷۱۱۰ آرای صحیح ماخوذه با کسب ۷۹۲۴۳ رای به عنوان منتخب مردم کهنوج در مجلس دهم معرفی شده بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *