پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پلمپ یک رستوران مشهور در شهر کرمان

پلمپ یک رستوران مشهور در شهر کرمان





۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۵۷

پلمپ یک رستوران مشهور در
شهر کرمان

روز گذشته نماینده دادستان کرمان از پلمپ یک رستوران در شهر کرمان خبر داد. آنطور که سعید عباس آبادی گفته این واحد صنفی یکی از رستوران های مشهور شهر کرمان است که به دلایلی از جمله رعایت نشدن نظافت فردی و عمومی، نگهداری غیر اصولی و نامناسب مواد خوراکی، انبار فاقد شرایط مناسب برای نگهداری مواد غذایی، استفاده از میز نامناسب برای آشپزی، نگهداری وسایل غیر مرتبط در آشپزخانه و نداشتن رختکن مناسب، پلمپ شده است. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان این تخلفات در بازدید سرزده هیات عالی امنیت غذایی از اغذیه فروشی های شهر کرمان محرز شده و این هیات اقدام به پلمپ این رستوران مشهور کرده است. در این بازدید همچنین 20 کیلوگرم مواد گوشتی فاسد در این رستوران کشف و ضبط شد.
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان کرمان: قبلا به این واحد تذکر داده بودیم
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان کرمان در ارتباط با پلمپ یک رستوران مشهور در کرمان به «پیام ما» گفت: این واحد صنفی به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی پلمپ شد. محمدباقر شهابی افزود: قبلا به این رستوران تذکر داده شده بود و در بازدید سه شنبه شب، تخلفات این واحد باعث شد تا پلمپ شود. وی درباره مواد گوشتی فاسد کشف شده در این رستوران هم اظهار داشت: این مواد گوشتی تاریخ گذشته بودند و کارشناسان دامپزشکی به این تخلف رسیدگی کردند. شهابی در پاسخ به این سوال که چه مدت این رستوران پلمپ خواهد ماند، گفت: به محض رفع مشکلات و تعهد دادن، فک پلمپ خواهد شد.
در ایام نوروز 54 مورد پلمپی داشتیم
مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه ای شهرستان کرمان با بیان اینکه بازدیدهای هیات عالی امنیت غذایی کاملا سرزده و ناگهانی صورت می گیرد، گفت: مکان های بازدید به صورت تصادفی انتخاب می شوند اما معمولا از واحدهایی بازدید می شود که مشتری بیشتری دارند. البته از دیگر واحدها هم بازدید صورت می گیرد. شهابی در پاسخ به این سوال که آیا در ایام نوروز هم در شهرستان کرمان موردی پیش آمد، اظهار داشت: بله. در ایام نوروز 258 مورد اخطار موقت پلمپ داشتیم که در نهایت 54 مورد پلمپ شد. وی تصریح کرد: چند رستوران بین راهی در ماهان پلمپ شدند که از رستوران های معروف هم بودند.
مردم نگران نباشند
شهابی در ارتباط با وضعیت رستوران های شهر کرمان گفت: مردم نباید نگران وضعیت بهداشتی رستوران های کرمان باشند چرا که وضعیت خوبی دارند و می توان گفت در 85 درصد رستوران های کرمان به طور کامل بهداشت رعایت می شود. وی افزود: اما تخلف همیشه وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

آزیتا

ای کاش اسم رستورانهای غیبهداشتی رو برای مردم اطلاع رسونی میکردید......................

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *