پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط ‌زیست خبر داد: به زودی انتشار منشور «محیط ‌زیست تشکل‌های مردم‌نهاد»

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط ‌زیست خبر داد: به زودی انتشار منشور «محیط ‌زیست تشکل‌های مردم‌نهاد»





۱۷ فروردین ۱۳۹۵، ۲۲:۵۶

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط ‌زیست خبر داد:
به زودی انتشار منشور
«محیط ‌زیست تشکل‌های مردم‌نهاد»

مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط ‌زیست از انتشار منشور محیط ‌زیست تشکل‌های مردم‌نهاد خبر داد. محمد درویش با اشاره به این‌که در دوره بازگشت معصومه ابتکار به سازمان محیط ‌زیست ۴۱۳ «ان‌جی‌او» محیط زیستی وجود داشت، گفت: طی دو ‌سال اخیر تعداد «ان‌جی‌او»‌ها به ۷۸۰ رسیده و رشد چشمگیر و دوبرابری داشته‌اند.
ارتقای کیفی تشکل‌های رویکرد
سازمان محیط زیست
او با بیان این‌که در‌ سال ۹۴ سیاست‌ سازمان محیط‌ زیست و دفتر مشارکت‌ها حرکت به سمت ارتقای کیفی تشکل‌ها بود، اظهار کرد: تلاش کردیم در هر فصل حداقل یک بار همه نمایندگان تشکل‌ها دور هم جمع شوند و اساتید حرفه‌ای حوزه‌های محیط زیستی آموزش‌هایی را به آنها دهند تا «ان‌جی‌او»ها بتوانند از نظر ساختاری قدرتمند شوند،؛ همچنین در این ‌سال شورای هماهنگی و شبکه تشکل‌های مردم‌نهاد هر استان تشکیل شد.
انتشار منشور فعالیت‌های مدنی
در حوزه محیط زیست
مدیر دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به این‌که در حال تدوین منشور فعالیت‌های مدنی در حوزه محیط ‌زیست هستیم، گفت: این منشور می‌تواند نقشه راه «ان‌جی‌او»‌ها باشد و نحوه عملکرد و شرایط ارتقای ارزش‌های آنها را مشخص کند که به کمک صاحب‌نظران در هسته مشورتی تشکل‌های مردم‌نهاد در حال پیگیری این منشور هستیم. درویش با تاکید بر این‌که منشور محیط ‌زیست تشکل‌های مردم‌نهاد حداکثر تا پایان فروردین منتشر خواهد شد، گفت: ویرایش اول این منشور در این بازه منتشر می‌شود و در اختیار همه تشکل‌ها قرار می‌گیرد و نظرات آنها اخذ و جمع‌بندی و ویرایش دوم منتشر می‌شود.
محیط‌زیستی‌ترین استان کشور
او با اشاره به این‌که به نسبت جمعیت، بیشترین تشکل برای استان ایلام است، گفت: ایلام با ۵۰۰‌ هزار نفر جمعیت ۴۰«ان‌جی‌او» فعال دارد؛ ولی استان خراسان رضوی با حدود ۵‌ میلیون نفر جمعیت تنها پنج «ان‌جی‌او» دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *