پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۲۸

حکم اعدام بابک زنجانی ابلاغ شد
به گزارش ایلنا رسول کوهپایه‌زاده با اعلام خبر ابلاغ حکم بابک زنجانی به وی عنوان کرد: صبح دوشنبه حکم موکلم از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به بنده ابلاغ شد. در واقع از دوشنبه پروسه ابلاغ حکم بابک زنجانی آغاز شده است، چراکه حکم صادر شده ۳۱۸ صفحه است و ما باید از آن یادداشت‌برداری کنیم و چون یادداشت‌برداری از این صفحات زمان‌بر است، وقتی همه آن را یادداشت کردیم از آن روز حکم ابلاغ شده تلقی می‌شود و از آن زمان ما ۲۰ روز برای اعلام اعتراض خود فرصت داریم. به نوشته ایلنا، وکیل بابک زنجانی با اشاره به مفاد حکم، یادآور شد: اصل حکم‌‌ همان چیزی است که پیش از این از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام شده بود و بر اساس آن هر سه متهم پرونده به اتهام فسادفی‌الارض به اعدام محکوم شده بودند. در حال حاضر نیز حکم ابلاغ شده به ما، حاکی از رای به افساد فی‌الارض و اعدام برای بابک زنجانی است. او افزود: حکم دو متهم دیگر این پرونده هنوز به وکلای آن‌ها ابلاغ نشده است، ابتدا باید پروسه ابلاغ حکم متهم ردیف اول طی شود و پس از آن حکم دو متهم دیگر به وکلای آن‌ها ابلاغ خواهد شد.
رییس قوه قضاییه: با اینکه اعلام کرده ام ممنوع التصویری قانونی است، برخی می گویند درست نیست
آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: دادستان تهران بنابر اختیارات و مستندات قانونی فردی را ممنوع التصویر کرده است و سخنگوی قوه قضاییه نیز بارها این موضوع را مستنداً تبیین و تشریح کرده است؛ بنده نیز در پاسخ به دبیر شورای عالی امنیت ملی مستندات این موضوع را اعلام کرده ام با این وجود برخی ها اعلام کرده اند که این ممنوع التصویری درست نیست و هیچ مستند قانونی ندارد. رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نقد سالم این نیست که یک موضوع را بدون آنکه حرف طرف مقابل را بشنوند؛ بارها تکرار کنند گفت: مجری قانون فهم خود از قانون را اجرا می کند و قاضی نیز براساس فهم خود از قانون، حکم صادر می کند و لذا تکرار زیر سوال بردن برخی اقدامات قانونی، فراتر از قانون و در واقع تخریب و تضعیف قوه قضاییه است. رئیس دستگاه قضا در ادامه با تاکید بر اینکه اگر توانایی موشکی کشور را زیر سوال ببریم و به بهانه نقد آن را تخریب و تضعیف کنیم به کشور خیانت کرده ایم افزود: زیر سوال بردن توانایی های دفاعی، امنیتی و نظامی کشور، عملکردها و اصول و آرمان های نظام به بهانه نقد از سوی افراد مختلف، منصفانه نیست و نباید در کشور باب شود. آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه از جمله در مقام نمایندگی مجلس نیز نمی توان هر افترا و توهینی را به استناد آزادی بیان مطرح کرد گفت: با توجه به تفسیر اصل 86 قانون اساسی توسط شورای محترم نگهبان در سال 80، تردیدی وجود ندارد که در جرم توهین و افتراء و سایر جرایم هیچ فرقی بین نماینده مجلس و غیر نماینده مجلس وجود ندارد و تشخیص جرم هم جز با قاضی رسیدگی‌ کننده نیست. رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه نباید صحنه را برای ورود افرادی که توانمندی های امنیتی، نظامی و آرمان ها و اصول نظام را تخریب و تضعیف می کنند باز گذاشت، ابراز امیدواری کرد با توجه به ارشادات مقام معظم رهبری، مردم و مسئولان با همدلی و وحدت مسیر روشن و رو به تکامل انقلاب اسلامی را طی کنند.
اخراج پزشک قزوینی که بیماران اورژانسی را در ایام نوروز مداوا نکرده بود
سلامت آنلاین نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین جزئیاتی بیشتری را درباره اخراج پزشکی که بیماران اورژانسی را در ایام نوروز مداوا نکرده بود، ارائه کرد. پزشک متخصصی روز هشتم فروردین ۱۳۹۵ در یکی از مراکز آموزشی – درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی قزوین از معاینه بیماران اورژانسی امتناع کرد و در نتیجه این اقدام به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرارداد وی با این دانشگاه لغو شد. منوچهر مهرام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این باره به سلامت آنلاین گفت: این دکتر جراح متخصص چشم بیمارستان بوعلی قزوین در تعطیلات نوروزی کشیک بوده است و در حالی که چند مریض بدحال، مجروح و تصادفی را به بیمارستان آورده بودند که آسیب چشمی دیده بودند، وی از بر سر بالین بیماران حاضر نمی‌شود و از ویزیت بیماران مجروح امتناع می کند. وی افزود: این پزشک در شیفت کشیک خود حاضر نمی شود و حتی زمانی که با وی تماس تلفنی گرفته می‌شود نیز از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کند و به تلفن‌های هیات رئیسه بیمارستان نیز واکنشی نشان نمی‌دهد. مهرام با اشاره به اینکه این پزشک در پاسخ به تلفنهای انجام شده به فحاشی و بددهنی هم پرداخته است، اظهار داشت: ایشان در این باره بهانه آورده که کارانه‌های پرداختی به وی کم است و از معاینه بیمارانی که شرایط بسیار بدی داشتند، نیز خودداری می‌کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: وی سرانجام با دعوا و درگیری و مداخله همه مسئولان عصر آن روز به بیمارستان می‌رود و بیماران را معاینه می‌کند که در‌‌ همان زمان نیز رفتار ناشایستی داشته و بددهنی می‌کند. وی افزود: بنابراین من در این زمینه نامه‌ای نوشتم که نه تنها قرارداد ایشان با دانشگاه علوم پزشکی لغو شود، بلکه در تمام واحدهای تابعه نیز وی اجازه ورود و کار را نداشته باشد.
مصباحی مقدم: وزیر ارشاد به روزنامه آفتاب یزد تذکر دهد
نماینده مردم تهران طی تذکر شفاهی در صحن علنی به وزیر ارشاد، از او خواست نسبت به سرمقاله روزنامه آفتاب یزد واکنش نشان دهد. به گزارش خبرآنلاین، غلامرضا مصباحی مقدم به استفاده از عبارت «جمعه سیاه» توسط یکی از نمایندگان در نطق خود اشاره کرد و گفت: استفاده از این عبارت به مصلحت نبود. گاهی یک نماینده نسبت به انتخابات تهران اظهارنظر می کند و متاسفانه روزنامه‌ها نظر او را به عنوان نظر یک جریان سیاسی نقل می کنند. این در حالی است که این جریان سیاسی سخنگو دارد و سخنگویان همواره از حماسه مردم در روز 7 اسفند تقدیر کرده و مشی رهبری را در این زمینه درپی گرفتند. عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله خود که موضع این روزنامه است، یک جریان سیاسی را مورد تضییع قرار داده و گفته که شکست خوردگان نتیجه انتخابات را بر نمی تابند. این حرف خلاف واقع است و نباید در فضای رسانه ای استمرار یابد. وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که به این روزنامه تذکر دهد. گفتنی است باقری بناب نماینده بناب در نطقش از خرید و فروش رای در حوزه انتخابیه اش سخن گفته و 7 اسفند که انتخابات مجلس دهم برگزار شده بود را «جمعه سیاه» خوانده بود. اظهارات وی روز گذشته بلافاصله با تذکر حجت الاسلام حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس روبرو شد.
قربانی: ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان، اقدامی قانونی است
معاون قضایی دیوان عدالت اداری، ابطال آرای مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به جهت استصوابی بودن نظارت این شورا، اقدامی قانونی برشمرد. حجت الاسلام موسی قربانی نماینده ادوار پنجم تا هشتم مجلس، در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مبانی قانونی ابطال آرای مینو خالقی منتخب سوم مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از سوی شوراری نگهبان گفت: شورای نگهبان بر اساس قانون، نظارت تام و استصوابی دارد. با توجه به اینکه این اتفاق برای بار نخست است که روی داده و در کلیه مراحل قانون نیز اصلاحیه وجود دارد، این اقدام شورای نگهبان طبق قانون انجام شده است. وی در واکنش به اینکه برخی تصمیم گیری درباره مینو خالقی را به بررسی اعتبارنامه وی در مجلس منوط می دانند و نه شورای نگهبان، اظهار کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این مجلس در اموری تصمیم گیری می کند که از دید شورای نگهبان دور افتاده باشد. اما اگر در مورد این موضوع شورای نگهبان تصمیمی اتخاذ کرده باشد، دیگر به دخالت مجلس نیاز نیست. در این مورد هم وقتی شورای نگهبان یک نامزد را رد صلاحیت کرده باشد، دیگر کار به بررسی اعتبار نامه وی در مجلس نمی رسد.
روزنامه جوان: سلحشور هم سرطان داشت، چرا دولت فرق می گذارد؟
روزنامه جوان نوشت:دم‌دمای نوروز گفتند شجریان سرطان دارد؛ مگر می‌شود رمضانِ بچگی‌ها را بی‌ربنای او فراموش کنیم. بچه مذهبی و غیرمذهبی برایش طلب عافیت کرده‌اند و می‌کنند. من و تو هم خطا می‌کنیم مثل شجریان اما هرچیزی به‌جای خود. تندروی نداریم. این روزها هم خبر از حال نه‌چندان مساعد عباس کیارستمی می‌دهند. رئیس سازمان سینمایی برایش طلب دعای عمومی می‌کند یا وزیر بهداشت همیشه در صحنه! به سراغش می‌رود و رسماً پیگیر حال او می‌شود. خیلی هم خوب؛ به امید و طلب عافیت هنرمند و نامی یعنی همان سرمایه‌هایی که اشاره شد، مبادا فقط در حال نزار به فکرشان باشید و بشوید دکتر ویژه‌شان. ما برای کارگری که در انتظار تخت خالی بیمارستان دولتی هست نیز طلب عافیت داریم؛ پیام دعای عمومی و غیرعمومی هم لازم نیست. کاش می‌شد که همه دکترشان وزیرشان بود. باز هم ‌ای کاش این دوستان در رأس، خودی و نخودی نمی‌کردند یا حداقل اینطور به نظر نمی‌رسید. خدا رحمتش کند فرج‌الله سلحشور چندین ماه خبرش پیچید که سرطان دارد مثل استاد شجریان. ولی دولتی‌ها و مدیران جز یکی دو نفر مثل همین رئیس سازمان سینمایی، بقیه ولی سراغش را نگرفتند. همه را مثل هم دریابید. اشتباهات سهوی است ولی گوشزد کردن‌های ماها عمدی. امثال خدابیامرز سلحشور که از دست رفتند گرچه فعل و آثارشان فکر نمی‌کنم از خاطره مردم ایرانی و کشورهای همسایه برود، اما تا دیر نشده وزیر و رئیس و بقیه، حواستان باشد که مردم شما را می‌بینند هرچند مثل همیشه از دسترسی به شما دورند متأسفانه. حواستان به بقیه باشد تا انگ و برچسبی نخورید که چرا تفاوت؟ کم نیستند امثال محمدعلی کشاورز، هنرمندان مریض‌ احوال و یکی مثل احمد عزیزی…

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *