پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حسن روحانی: حق مداخله در زندگی خصوصی مردم را نداریم

حسن روحانی: حق مداخله در زندگی خصوصی مردم را نداریم





۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۲۷

حسن روحانی:
حق مداخله در زندگی خصوصی مردم را نداریم

رییس جمهور گفت: ما حق نداریم در زندگی خصوصی مردم مداخله کنیم،مردم باید به ما اعتماد کنند. نکند خدای نکرده شبکه اجتماعی بیگانه قابل اعتماد‌تر از یک شبکه داخلی شود. حسن روحانی این صحبت ها را در نشست با وزیر، معاونان و مدیران ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد. گزیده صحبت های حسن روحانی را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت بخوانید:
نباید اجازه دهیم فضای امید و تلاشی که به وجود آمده از بین برود. زمان انتخابات رقابت و بحث کنیم اما وقتی انتخابات به پایان رسید دیگر نباید آثارش ادامه یابد تا به انتخابات بعدی برسد.
فضای امروز پس از برجام باید مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد، در این فضا باید سرمایه داخلی را جذب کنیم.
پیشرفت در رقابت سالم بوجود می آید و اگر موضوعی در انحصار دولت یا نهادی باشد دردسر ایجاد می کند، اگر اکنون در دنیا رقابت نبود آیا شما با همین قیمت خدمات ارتباطی به مردم ارائه می کردید؟ رقابت باعث می شود که قیمت را کاهش دهید و کیفیت را بالا ببرید.
باید در این شبکه ارتباطات مردم امن تر باشد. وزارت ارتباطات امین مردم است. شما امکاناتی در اختیار دارید که می توانید مکالمات مردم را گوش کنید اما این کار خیانت در امانت است.
اصل بر امنیت ارتباطات است که اسلام و قانون اساسی بر آن تاکید کرده است.
این تفکر را که اگر یک امکانی موجب ایجاد ضرر در قسمتی شده، باید به طور کامل آن را کنار زد و نادیده گرفت، موجب اختلال در زندگی بشر است.
اگر در جامعه ای همه چیز پیشرفت کرده باشد اما در آن جامعه دروغ و تهمت باشد آبروی هم ریخته شود و هر کس صبح از خانه بیرون بیایید نداند تا شب چه بر سر آبرویش می آید آن پیشرفت فایده ای ندارد.
اگر از علم سوءاستفاده شده است ، نمی توانیم بگوییم که باید آن را تعطیل کرد همانگونه که در نوشته ای توهین و خلافی انجام شده نمی توان گفت همه قلم ها را باید شکست.
ممکن است چاقویی دست فردی را بریده باشد، نمی توان همه چاقوها را جمع کرد چرا که زندگی مختل می شود. برخی افراد ابزاری دارند و آن نه گفتن به همه چیز است.
اگر برجام نبود امروز نمی توانستیم حتی یک بشکه نفت صادر کنیم. در آغاز دولت تدبیر و امید غربی ها تصویب کرده بودند که فروش یک میلیون بشکه نفت ایران را بیست درصد کاهش دهند و به صفر برسانند. آنها می خواستند قدرت و نقش ایران را در صحنه انرژی به صفر برسانند و ما را از این صحنه به طور کامل حذف کرده بودند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر