سایت خبری پیام ما آنلاین | محمد هاشمی رفسنجانی: حاصل مدیریت اصول‌گرایان منفی بود

محمد هاشمی رفسنجانی: حاصل مدیریت اصول‌گرایان منفی بود





۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷

محمد هاشمی رفسنجانی:
حاصل مدیریت اصول‌گرایان منفی بود

محمد هاشمی تحلیلگر و رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری گفت: در دولت‌های نهم و دهم در زمینه توقف توسعه و به انزوا کشیدن ایران در مجامع جهانی اتفاقات بدی برای ایران افتاد.
رئیس سابق سازمان صداوسیما در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: به دلیل انزوای سیاسی و ایجاد تحریم‌های اقتصادی، دولت مجبور بود تحریم‌ها را دور بزند که همین کار باعث شد تا فسادهای گسترده و بی سابقه در ایران رخ بدهد. پرونده‌های سه هزار میلیاردی و نفتی نمونه‌های بارز این مسئله است.
وی تصریح کرد: هیچگاه در ایران شاهد نبودیم که یک دکل نفتی گم شود اما در دولت نهم و دهم این اتفاق افتاد. فسادهای گسترده در کشور حاصل سیاست‌های غلط دولت گذشته بود که دامن کشور را گرفته است.
«سرپرست وزرات خارجه در دولت رجایی» ادامه داد: دولت یازدهم به ریاست روحانی با مذاکرات هسته‌ای ابتدا جهت گیری منفی کشورهای جهان علیه ایران را متوقف کرد و به واسطه آن تحریم‌های لغو شد و قطعا با گذشت زمان آثار مثبت این حرکت فعالانه دولت یازدهم در سیاست خارجی مشخص خواهد شد.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توافق هسته‌ای با استقبال وسیع مردم ایران و جهان روبرو شد و زمینه امیدواری مردم به فردایی بهتر و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را فراهم کرد.
محمد هاشمی در مورد دلایل شکست اصول‌گرایان در انتخابات هفتم اسفند 94 در شهر تهران گفت: اکثر کانون‌های قدرت در دهه گذشته در اختیار اصول‌گرایان بود و حاصل مدیریت آنها برای کشور منفی بوده است. در حوزه اقتصادی که مدیریت آنها گرانی، تورم و فساد به بار آورد در حوزه اجتماعی نیز ما شاهد رشد فسادهای و مشکلات گسترده اجتماعی بودیم.
عضو سابق حزب کارگزاران تصریح کرد: در این سال‌ها ما شاهد بودیم که به شدت طلاق و فروپاشی خانواده‌ها رشد کرده است. وقتی خانواده از هم می‌پاشد برای جامعه آثار سویی برای جامعه دارد. فرزندان دچار مشکل می‌شوند از جمله اخلاقی و رفتاری.
برادر آیت‌الله هاشمی افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی در زمان اصول‌گرایان رشد پیدا کرده است. گزارش‌هایی منتشر شده است که سن مصرف مواد مخدر به زیر 15 سال رسیده است.
وی ادامه داد: در دولت اصلاحات ما به خود کفایی گندم رسیدیم اما در دولت احمدی نژاد خود کفایی را گرفتیم و گندم از خارج وارد کردیم و تقریبا 800 درصد مصرف گندم کشور را وارد کردیم.
محمد هاشمی با بیان اینکه بیکاری جوانان زمینه فساد در کشور فراهم می‌کند،خاطر نشان کرد: دولت احمدی نژاد به جای اینکه فرصت شغلی برای جوانان ایران ایجاد کند، فرصت شغلی برای جوانان کشورهای بیگانه مانند چین، ترکیه و هند بوجود آورد.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این عملکرد مردم را ناامید کرده بود و باعث شد در حماسه 94 به جریان اعتدال و اصلاحات رای بدهند.
رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به غیبت آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک تریبون خیلی مهم است که بسیاری از مسایل مهم کشور در آن طرح می‌شود و به همین دلیل فرصتی تلقی می‌شود برای ایجاد رابطه بین مردم و نظام. رئیس سابق سازمان صداوسیما خاطر نشان کرد: آقای هاشمی در گذشته که خطیب جمعه بودند، نشان دادند که خواسته های مردم برایشان اهمیت داشت به طوری که راهکار ارایه می‌کردند و سخنانشان همیشه تاثیرگذار بود.
وی تصریح کرد: الان هم آقای هاشمی مشکلی با حضور در نماز جمعه ندارند. مردم هم در این سال‌ها از ایشان خواسته‌اند در نماز جمعه حضور پیدا کنند اما در این موانعی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد آیت‌الله هاشمی در نماز جمعه شرکت کند.
«سرپرست وزرات خارجه در دولت رجایی» ادامه داد: ایشان به خاطر اینکه حرمت نماز جمعه به خاطر شعارهای عده‌ای در صورت حضور آیت‌الله هاشمی شکسته خواهد شد در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تنها هدف افراطی‌ها تخریب هاشمی است و برای آنها مهم نیست که در چه مکان یا زمانی به او توهین می‌کنند به خاطر همین آیت‌الله برای از بین نرفتن جایگاه و قداست نماز جمعه، خطبه نمی‌خوانند.
محمد هاشمی افزود: همانطور که در سال‌های گذشته شاهد بودیم این افراد در حرم حضرت معصومه به علی لاریجانی حمله کردند و علیه وی شعار دادند و حرمت این حرم مقدس را نگه نداشتند. این افراد با نماز جمعه هم همین کار را می‌کنند و حرمت آن را نگه نمی‌دارند.
عضو سابق حزب کارگزاران تصریح کرد: اگر امسال هم افراطی‌ها در کشور جولان دهند و هرجا حاضر باشند و بخواهند هر جمعی که مخالف آنها باشند را به هم بزنند و شعار بدهند و حرمت را نگه ندارند، قطعا آیت‌الله هاشمی در نماز جمعه شرکت نخواهد کرد.
برادر آیت‌الله هاشمی افزود: اگر قانون شکنان محدود شوند و همه امور بر اساس قانون پیش برود قطعا آقای هاشمی در نماز جمعه شرکت خواهند کرد. ایشان مشکلی با نماز جمعه ندارد. وی در پایان خاطر نشان کرد: رفتار این افراد باعث شده است تا آیت‌الله هاشمی برای حفظ حرمت‌ها و آرامش کشور در بسیاری از مراسمی که از او دعوت به عمل می‌آید حضور پیدا نکند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *