پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۵ فروردین ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰

مطهری: وزارت کشور اعتبارنامه «مینو خالقی» را به مجلس بفرستد
ایسنا نوشت: علی مطهری گفت: برخی اتهاماتی که به منتخب سوم اصفهان زده اند قابل اثبات نیست و اینگونه ابطال آراء قانونی نبوده است. علی مطهری در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: این موضوع باید به نظر مجلس در بررسی اعتبارنامه ها موکول می‌شد و این کار شاید بهتر بود و ضمن اینکه اتهاماتی که دادند محکم نیست. نظیر اینکه ایشان در خارج از کشور با مردی مصافحه کرده هم خیلی قابل اثبات نیست ضمن اینکه دست دادن در صورتی که با دستکش باشد بلااشکال است. وی افزود: بعد از رای مردم فکر می کنم این کار عادلانه نبود و برای ما سوال است که چگونه آرای ایشان ابطال شد و باید در این باره توضیحاتی نیز ارائه شود و این اتفاق برای ما روشن نیست. نماینده مردم تهران تصریح کرد: وزارت کشور می‌تواند اعتبارنامه خانم خالقی را به مجلس ارائه کند و بررسی اعتبارنامه را به مجلس محول کند؛ ضمن اینکه ما باید توضیحات شورای نگهبان را بیشتر بشنویم و ببینیم در چه ضوابطی این اتفاق افتاده است. وی در پایان با تاکید بر لزوم اصلاح قانون انتخابات گفت: در این دوره و در دوره آینده این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است در این قانون بازنگری هایی صورت گیرد.
نماینده بناب، انتخابات هفتم اسفند را «جمعه سیاه» نامید
یکی از ناطقان میان دستور دیروز مجلس گفت: پول‌های زنجانی، انتخابات هفتم اسفند را تبدیل به «جمعه سیاه» کرد. به گزارش خبرآنلاین اولین جلسه مجلس در سال 95 با نطق اعتراضی یک نماینده به نتایج انتخابات حوزه انتخابیه اش همراه بود. حجت الاسلام باقری بناب نماینده مردم بناب در مجلس درنطق میان دستورش به انتخابات هفتم اسفند در بناب اشاره کرد و با تاکید بر بروز تخلفات در این حوزه از مسئولان خواست که به این موضوع رسیدگی کنند. وی با بیان اینکه انتخابات در بناب، افتضاح بود؛ افزود: مردم بناب دیدند که پول‌های بابک زنجانی چطور نتیجه انتخابات را تغییر داد. در انتخابات «جمعه سیاه» هفتم اسفند، نزدیک به ۳۰ هزار رأی در بناب خرید و فروش شد. در شهرهای کوچک حرف اول و آخر انتخابات را پول می‌زند، انتخابات به بنگاه‌های خرید رأی تبدیل شده است و ضروری است که قانون انتخابات اصلاح شود. این سخنان باقری بناب با واکنش محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس همراه شد. او که در غیاب لاریجانی ریاست بخش پایانی جلسه دیروز را بر عهده داشت، در پاسخ به این تعبیر ناطق میان دستور گفت: اگر همکاران به برگزاری انتخابات در یک حوزه انتخابیه نقدی دارند نباید واژه جمعه سیاه و واژگانی این چنینی را بکار ببرند. وی افزود: روز انتخابات روز اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود و مشارکت بیش از 62 درصد مردم با این انضباط و پاسخ مثبت به رهنمودهای رهبری نشان‌ دهنده اقتدار نظام اسلامی است.
وکیل زنجانی: امروز رای موکلم به من ابلاغ می شود
وکیل مدافع بابک زنجانی با بیان اینکه هنوز رای صادره دادگاه بدوی موکلم به ما ابلاغ نشده است، گفت: قرار است رای دادگاه (دوشنبه) ابلاغ شود. رسول کوهپایه زاده با تکذیب خبر برخی از رسانه ها مبنی بر اینکه دوشنبه این پرونده به دیوان عالی کشور می رود، گفت: هنوز این رای 230 صفحه ای به ما ابلاغ نشده و قرار است این پرونده امروز در اختیار ما قرار گیرد. او تأکید کرد: ما باید از روی این پرونده یادداشت برداری کنیم و این موضوع نیز زمان بر است و زمانی که کل پرونده و رای را مطالعه کنیم، امر ابلاغ به حساب می آید. کوهپایه زاده ادامه داد: پس از این مراحل، 20 روز زمان تجدیدنظر خواهی و اعتراض ما فرا می رسد و ما نیز اعتراض خود را به همراه لوایح تنظیمی تقدیم دیوان عالی کشور می کنیم. به گفته او، هنوز این پرونده در اختیار دیوان عالی کشور قرار نگرفته و اینکه برخی از رسانه ها خبرهایی مبنی بر ارجاع این پرونده به دیوان عالی کشور را روی خروجی خود ارسال کرده اند، صحت ندارد. وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: پس از مطالعه رای دادگاه بدوی، اعتراض خود را به دادگاه اعلام خواهیم کرد و پس از آن پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع می شود. سخنگوی قوه قضاییه در نود و سومین نشست خبری خود در تاریخ 16 اسفندماه سال 94 اعلام کرده بود، حکم بابک زنجانی و دو متهم دیگر که در پرونده نفتی محاکمه شدند در دادگاه بدوی صادر شده و دادگاه این سه متهم را مفسد فی الارض تشخیص داده است. حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای خبر داده بود که دادگاه بدوی این سه متهم را به اعدام محکوم کرده و همچنین به رد مال مربوط به شاکی که همان شرکت ملی نفت ایران است را اعلام و به جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی محکوم کرده است. دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده میلیاردی نفتی از مهرماه تا اسفند سال 94 با برگزاری 26 جلسه وی را متهم به مفسد فی الارض کرد.
یالثارات مجوز انتشار گرفت
تسنیم نوشت: مدیر مسئول هفته نامه یالثارات از انتشار موقت هفته نامه یالثارات در چهارشنبه این هفته خبر داد و گفت: بنابر رأی دادگاه مجوز انتشار موقت را دریافت کرده‌ایم. عبدالحمید محتشم با انتقاد از عملکرد هیات نظارت مبنی بر لغو پروانه نشریه هفته‌نامه گفت: بعد از تصمیم بی‌سابقه هیات نظارت شکواییه‌ای را به مراجع قضایی تسلیم کردیم و در یکی از خواسته‌ها خواستار انتشار موقت نشریه تا زمان برگزاری دادگاه شدیم. وی با اشاره به برگزاری دادگاه هفته‌نامه یالثارات و هیات نظارت بر مطبوعات در 19 اردیبهشت گفت: دادگاه عدم صلاحیت هیات نظارت برای لغو پروانه انتشار نشریه را بررسی می‌کند و به درخواست و شکایت ما برگزار خواهد شد؛ در دادگاه نماینده هیات نظارت بر مطبوعات و نماینده نشریه حضور پیدا می‌کنند. مدیر مسئول هفته نامه یالثارات تصریح کرد: دادخواست ما این است که هیات نظارت توضیح لازم را ارائه دهد که چرا مجوز و پروانه نشریه لغو شده است؛ البته بنابر تصمیم مراجع قضایی تا زمان دادگاه و حصول نتیجه نهایی مجوز انتشار موقت را داریم. محتشم همچنین از شکایت هفته نامه یالثارات از معاونت امور زنان خبر داد و گفت: در دادسرای رسانه شکایتی را طرح کرده‌ایم که البته معاونت امور زنان نیز شکایتی را از ما مطرح کرده که این موضوع نیز در دست بررسی است. بعد از انتشار مطلبی از معاونت امور زنان ریاست جمهوری در هفته نامه یالثارات و واکنش‌های متفاوت به آن هیات نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 14 دی 94 با حضور اکثریت اعضا تشکیل جلسه داد و پروانه هفته‌نامه «یالثارات» را با توجه به تبصره۲ ماده ۶ قانون لغو کرد.
یک اقتصاددان: وعده یارانه 250 هزارتومانی توسط احمدی نژاد فاجعه به بار می آورد
«شعار پرداخت یارانه 250 هزار تومانی می تواند آثار تورمی و تبعات بسیار خطرناک و وحشتناکی در کشور داشته باشد.» سعید لیلاز اقتصاددان با بیان این مطلب گفت: در سال 91 هم من گفتم دولت احمدی نژاد حتی میتواند به هر ایرانی یک میلیون یارانه بدهد. اما به چه قیمتی؟ به چه شکلی؟ یعنی بدون هیچ پشتوانه ای فقط پول منتشر کند. نقدینگی کاذب در جامعه تزریق کند و درنهایت ارزش پول کشور را نابود کند. به گزارش انتخاب وی با اشاره به تبعات اقتصادی پرداخت نقدی یارانه ها در دولت احمدی نژاد هم گفت: همه ما دیدیم که در ان سال ها چه موج وشحتناک تورمی در کشور ایجاد شده بود. بدون هیچ حساب و کتابی و بدون هیچ پشتوانه ای به جامعه پول تزریق کردند. حجم نقدینگی بالا رفت و مشکلات بسیار زیادی برای ساختار اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاسی کشور به وجود آوردند. این اقتصاددان در ادامه با بیان اینکه در علم اقتصاد باید با دقت عمل کرد و تبعات هر تصمیمی را بررسی کرد و بعد به اجرای آن دست زد، گفت: اجرای غلط طرح پرداخت یارانه 250 هزارتومانی می تواند آثار تورمی شدیدی بر اقتصاد ایجاد کند و منجر به خلق پول جدید و نقدیندگی در کشور شود. وی افزود: این در حالی است که تورم می تواند با اجرای طرح مورد اشاره شکل خطرناکی پیدا کند. در همان سال ها دیدیم که چقدر این تورم به زندگی و معیشت مردم ضربه زد و تبعات جبران ناپذیری را خصوصا برای طبقات فرودست جامعه به وجود آورد. همان زمان هم با پرداخت یارانه نقدی، تورمی بی سابقه در کشور به وجود آورد. لیلاز تاکید کرد: شعار 250 هزارتومانی و اجرای آن نتایج فاجعه باری می تواند برای کشور داشته باشد. وی در پایان گفت: با این حال، نه تنها احمدی نژاد بلکه هر کس دیگری هم می تواند ییارانه 250 هزار تومانی یا یک ملیون تومانی یا هر رقم دیگری به مردم بدهد. اما نکته این است که این پول بی ارزش می شود. تورم انقدر بالا میرود، انقدر نقدینگی انباشت می شود که شاهد یک موج و سونامی عجیب و عظیم تورمی در کشور خواهیم بود که همه اقتصاد کشور را با خود از بین می برد.
تذکر جدی مسؤولان صداوسیما به مهران مدیری
قائم مقام معاون سیما گفت: با رفتار تنبیه آمیز مجری برنامه دور همی شان میهمانان برنامه نادیده گرفته شده است که این موضوع را بررسی کردیم و بلافاصله به عوامل برنامه تذکر جدی داده شد. به گزارش عصر ایران رضا پورحسین در پاسخ به این سؤال که آیا ارزیابی خاصی از نظرات مخاطبانین برنامه وجود دارد گفت: طبق آنچه از مرکز پژوهش و سنجش افکار و روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام شده است این برنامه به دلیل طنز خوبی که دارد در مجموع توانسته است نظر مخاطبان را به خود جلب کند. وی در پاسخ به این سؤال که انتقادهایی نسبت به این برنامه به ویژه درخصوص رفتار مجری این برنامه در فضای مجازی انعکاس داشته است گفت: قبول دارم که در برنامه بعضاً سوالاتی مطرح شده که با فرهنگ ایرانی – اسلامی همخوانی ندارد و نیز با رفتار تنبیه آمیز مجری شأن میهمانان برنامه نادیده گرفته شده است؛ این موارد که به ما انعکاس داده شده است و بررسی کردیم بلافاصله به عوامل برنامه تذکر جدی داده شده است تا نسبت به موارد اخلاقی و رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی دقت بیشتری شود. مجموعه کمدی دورهمی با ساختاری متفاوت نسبت به دیگر آثار نمایشی با آغاز نوروز 95 به روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *