پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ اسفند ۱۳۹۴، ۱۸:۳۵

این شایسته نمازجمعه نیست
اخیرا و بعد از اعلام توافق هسته‌ای، بسیاری از سران کشورهای اروپایی به تهران آمدند و درباره تقویت روابط فی‌مابین ایران و اروپا مذاکراتی صورت دادند، حتی رئیس‌جمهور اتریش که هفته گذشته به کشورمان آمده بود، به دیدار رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هم رفت و رهبر انقلاب نیز با تأکید بر این نکته که منتظر عمل کردن مسئولان اروپایی به وعده‌های‌شان هستیم، در عمل و در گفتار به این رفت‌وآمدها چراغ سبز نشان دادند. درست بعد از همین واقعه، فردی که به نظر می‌رسد جایگاه نمازجمعه را با باشگاه زورآزمایی با رقبای سیاسی خود اشتباه گرفته با لحنی بسیار زشت و غیراسلامی، مسئولان نظام جمهوری اسلامی را با شاه تشبیه کرده و پا را از این هم فراتر گذاشته و در این تشبیه، سران اروپا را ارباب و مسئولین ایرانی را نوکر دانسته و اینکه آنها هر وقت در انتخابات پیروز می‌شدند به ایران برای دیدار با نوکرشان شاه می‌آمدند! این سخن توهین‌آمیز، علاوه بر اینکه در شأن نمازجمعه نیست، از پایه غلط و دروغ و نوعی تلاش برای فریب‌دادن افکار عمومی است. گذشته از اینها، اصولا با چه مجوز شرعی یک فرد به خود اجازه می‌دهد به مسئولان نظام جمهوری اسلامی این‌گونه اهانت کند؟ نقد مؤدبانه، منصفانه و منطبق با واقعیات، در نمازجمعه نیز جایز است، ولی چنین سخنی هیچ نسبتی با نقد ندارد و صرفا دشمنی آشکار با دولت جمهوری اسلامی و گروه مذاکره‌کننده‌ای است که رهبر معظم انقلاب علاوه بر تأیید تدین، تعهد و خدوم‌بودن آنها، در تازه‌ترین بیانات‌شان در هفته گذشته درباره آنها گفتند در مذاکرات هسته‌ای خوب ظاهر شدند. در مشهد نیز از منبر نمازجمعه سخن از وحشت مردم به خاطر سفر مسئولان اروپایی به کشورمان به میان آمده… تردیدی وجود ندارد آنچه از نمازهای جمعه هفته گذشته تهران و مشهد در این نوشته نقل کردیم، شایسته جایگاه نمازجمعه نیست. مسئولان و متصدیان امور نمازهای جمعه اگر می‌خواهند از جایگاه رفیع این رکن مهم جامعه اسلامی حفاظت کنند -که البته باید به حکم وظیفه‌ای که برعهده دارند چنین کنند- باید ساحت نمازجمعه را از این قبیل سخنان پاک کنند و تلاش پیوسته آنان این باشد که از منبرهای نمازجمعه سراسر کشور همواره ندای وحدت و همدلی و هم‌زبانی، که نه فقط شعار امسال، بلکه شعار همیشگی جامعه اسلامی است، به گوش مردم برسد تا نظام جمهوری اسلامی تقویت شود و امید مردم به این نظام نیز افزایش یابد و ضمنا نمازجمعه نیز رونق یابد و رو به افول نرود.

واگذاری فرزند به دختران مجرد و متقاضیان مقیم خارج از کشور
مدیرکل دفتر امور حمایتی وزارت رفاه با اشاره به بازنگری قانون فرزندخواندگی، گفت: این قانون تسهیل شده و موارد جدیدی به آن افزوده شده است که از آن جمله می‌توان به واگذاری فرزند به دختران مجرد و افراد مقیم خارج از کشور اشاره کرد. فارس

درخواست ملاقات حضوری خانواده مهدی هاشمی موافقت نشده است
وکیل ‌مدافع مهدی هاشمی گفت: تاکنون با درخواست ملاقات حضوری خانواده مهدی هاشمی موافقت نشده است. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی گفت: هنوز با درخواست ملاقات حضوری خانم مرعشی با مهدی هاشمی از سوی دادستان تهران موافقت نشده است.
وی ادامه داد: برای انجام ملاقات حضوری باید دادستان تهران موافقت کنند که تا این لحظه دادستان تهران برای ملاقات حضوری موافقت نکرده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *