پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سعید جلیلی: در مذاکرات هسته ای عقب نشینی کردیم

سعید جلیلی: در مذاکرات هسته ای عقب نشینی کردیم





۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۴۹

سعید جلیلی:
در مذاکرات هسته ای عقب نشینی کردیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش اقتصاد مقاومتی در بخش پاسخ به سوالات دانشجویان درباره مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: ما باید از منابع ملی حراست کنیم تا منافع ملی بیشتری را به دست بیاوریم. ما حق تنازل از حقوق ملت را نداریم و اگر شما در مقابل حق خود در مقابل دشمن تنازل کنید باز هم دشمن در مقابل شما طمع می‌کند لذا چیزی که در دوره قبل در مذاکرات دنبال می‌شد تنها دفاع از حقوق هسته‌ای نبود بلکه دفاع از همه حقوق کشورمان بود.
سعید جلیلی تاکید کرد: خاکریز هسته‌ای خاکریز خط مقدم کشور است که باید در این عرصه منابع قدرت خود را افزایش دهیم نه اینکه از این منابع هزینه کنیم و بنابراین ما قدرت هسته‌ای خود از جمله غنی‌سازی 20 درصد و سایر پیشرفت‌های هسته‌ای را مدیون شهدای هسته‌ای بوده‌ایم. به گزارش نامه نیوز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما در مذاکرات یک عقب‌نشینی اتفاق افتاده است، گفت: بله من به صورت جزئی این مسئله را در قضیه برجام مطرح کردم و به تعبیر مقام معظم رهبری ما هزینه‌های سنگینی در این مسیر پرداخت کردیم.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص نتیجه انتخابات در تهران در ارتباط با مجلس شورای اسلامی و خبرگان و در پاسخ به این سوال که آیا رای تهران به معنای علاقمندی به ارتباط با انگلیس و کاهش اقبال به اصولگرایان است، گفت: در فروردین 67 که انتخابات مجلس برگزار شد و ‌آخرین مجلسی بود که امام (ره) در بین ما حضور داشت، ایشان پیامی برای انتخابات داده است و این وصایای به یادگار مانده از ایشان است و امام آنجا دو مفهوم اسلام آمریکایی و اسلام ناب را کلید زدند؛ مردم به کشور و نظام علاقمند هستند و حضور آنها در انتخابات موجب تقویت نظام خواهد بود. جلیلی حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات را مایه افتخار و غرور نظام دانست و یادآور شد: ما باید قدردان این مردم باشیم اما بخش دوم کار من و شما است که این دو تفکر را تبیین کنیم و شاخص‌های اسلام ناب و اسلام آمریکایی را برای جامعه مطرح کنیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه امام(ره) فرمودند که باید مانع از این شویم که این تفکر اسلام آمریکایی به اهداف خود جامع عمل بپوشاند، یادآور شد: شاید مصداق این تفکر امروز آقای الف و فردا آقای ب باشد اما ما نباید مردم را در این زمینه متهم کنیم بلکه باید ببینیم خودمان چقدر برای اغنای افکار عمومی و روشنگری دراین زمینه کار کرده‌ایم.
وی با اشاره به نقش مهم نخبگان جامعه تاکید کرد: مردم بر اساس میزان روشنگری و تبیین‌های صورت گرفته دست به انتخاب می‌زنند و اینجاست که دیگر بحث بصیرت‌دهی، شعار نیست و باید نقش اسلام ناب در پیشرفت اقتصاد، کشاورزی، صنعت نفت و سایر زمینه‌ها تبیین شود و امتداد داشته باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *