پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شهادت ۲ هزار و ۹۰۰ کودک بر اثر حملات اسرائیل

حملات پیاپی ارتش اسرائیل به غزه همچنان ادامه دارد

شهادت ۲ هزار و ۹۰۰ کودک بر اثر حملات اسرائیل

ا عصر روز جمعه (پنجم آبان ماه) شمار شهدای فلسطینی به ۷ هزار و ۲۸ تن رسیده است





شهادت ۲ هزار و ۹۰۰ کودک بر اثر حملات اسرائیل

۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۹

|پیام ما| حملات پیاپی ارتش اسرائیل به غزه همچنان ادامه دارد و تا عصر روز جمعه (پنجم آبان ماه) شمار شهدای فلسطینی به ۷ هزار و ۲۸ تن رسیده است. ۲ هزار و ۹۱۳ تن از این آمار را کودکان تشکیل می‌دهند. علاوه بر این بیش از ۱۸ هزار نفر هم بر اثر حملات اسرائیلی‌ها زخمی شده‌اند. بنا به گزارش رویترز به نقل از یکی از مسئولان سازمان جهانی بهداشت، بر اساس برآوردهای این سازمان هزار فلسطینی در نوار غزه زیر آوار مانده‌اند. همچنین دولت غزه اعلام کرده که از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تاکنون ۳۲ خبرنگار به شهادت رسیده‌اند. در همین حال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی خواستار رسیدن کمک ها و نیازهای اساسی به نوار غزه به شکل مستمر و امن شد.
به گزارش پایگاه خبری «جماران»، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که حال مقاومت «بسیار خوب» است و همچنان به اشغالگران ضربه می‌زند و از مرزهایش محافظت می‌کند. هنیه خواستار بازگشایی بدون قید و شرط همه گذرگاه ها به ویژه گذرگاه رفح و وارد کردن نیازهای غزه شد. ایالات متحده آمریکا هم اعلام کرد که ۹۰۰ نظامی اضافی به منطقه فرستاده است. «خالد مشعل»رئیس جنبش حماس در خارج گفت که آمریکا در برنامه‌ریزی، مدیریت و مشارکت منحصر به فرد در نبردها با رژیم اشغالگر در راه‌اندازی جنگ زمینی یا مانور دادن برای رسیدن به آن چه که می خواهند با کمترین خسارت به دست بیاورند، شریک است. «جماران» همچنین به نقل از گردان‌های قسام اعلام کرد که بامداد جمعه پیاده کردن نیروهای اشغالگران در ساحل رفح در جنوب نوار غزه را ناکام گذاشته است. براساس این گزارش سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر جاری تا کنون به نزدیکان ۳۱۰ سرباز اسرائیلی گزارش کشته شدن آنها ابلاغ شده است. این سخنگو افزود که به نزدیکان ۲۲۹ نفر نیز اطلاع داده شده است که آنها در غزه در اسارت به سر می برند.
خالد مشعل: جنگ زمینی به غزه در راه است
خالد مشعل رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از فلسطین گفت که جنگ زمینی به نوار غزه در راه است. براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، مشعل با بیان اینکه جنگ زمینی به نوار غزه در راه است که به مرحله خطرناکی منجر خواهد شد، تاکید کرد آمریکا در نبرد غزه شرکت دارد. او افزود: واشنگتن امروز در این نبرد با برنامه‌ریزی، مدیریت مشترک و مشارکت کیفی برای انجام یک جنگ زمینی شرکت دارد، زیرا (رژیم) اسرائیل نمی‌تواند شکست دیگری مانند شکست ۷ اکتبر را تحمل کند.
رئیس حماس در خارج از فلسطین با اشاره به اینکه واشنگتن سه مسیر را دنبال می‌کند، افزود: مسیر اول این است که زمینی وارد نشود و فرصت طولانی به (رژیم) اسرائیل داده شد تا غزه را از طریق هوایی مورد حمله قرار دهد؛ زیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است که ما مدل موصل را می‌خواهیم نه فلوجه عراق، زیرا هزینه کمتری دارد.
مشعل افزود: اما مسیر دوم این است که واشنگتن با کارشناسان خود وارد می‌شود و نیروهای زبده دلتا را برای آزادسازی گروگان‌ها و ژنرال‌ها اعزام می‌کند و از مهمات مدرن و گاز اعصاب که باعث فلج شدن رزمندگان مقاومت در تونل‌ها می‌شود، استفاده می‌کند.
او اضافه کرد: همچنین مسیر سوم بعد از اتمام مسیر اول و دوم خواهد بود و این یک طرح تاکتیکی است که نیروهای اسرائیلی از دریا از سمت شمال یا به صورت کمربندی یا همه جانبه وارد غزه شوند و تلاش‌هایی که رژیم صهیونیستی برای نفوذ طی دو روز گذشته از سمت شرق خان یونس انجام داده، برای سنجش این موضوع بوده است. به گفته مشعل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بدون پیروزی جنگ را متوقف کند و بحران داخلی برای او در پی خواهد داشت؛ زیرا با فساد مواجه است و علی رغم بسیج همه نیروها هیچ پیروزی حاصل نشده است. رئیس حماس در خارج از فلسطین در پایان گفت: در حال حاضر مذاکراتی برای آزادی اسرای بیشتر در جریان است.
رایزنی برای آزادی اسیران اسرائیلی
در همین حال رایزنی برای آزادی اسیران اسرائیلی هم ادامه دارد. منابع صهیونیستی فاش کردند که تل‌آویو میانجیگران را از تمایل خود برای دادن بهای آزادی تعداد زیادی از بازداشت شدگان در نوار غزه مطلع کرده است. همچنین وزیر مشاور قطر در امور خارجه گفت: آزادی همه غیرنظامیانی که توسط جنبش حماس در نوار غزه به گروگان گرفته شده‌اند، در صورت توقف درگیری ظرف چند روز امکان‌پذیر است.
به گزارش ایسنا، خبرنگار الجزیره به نقل از رسانه‌های عبری اعلام کرد که تل‌آویو احتمال ورود سوخت به نوار غزه را در صورت پیشنهاد توافقی جدی برای آزادی تعداد زیادی از بازداشت‌شدگان توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی بررسی خواهد کرد. به ادعای سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، حماس خواستار انتقال سوخت به غزه، آزادی اسرای فلسطینی و آتش‌بس است.
از سوی دیگر محمد الخلیفی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه گفت که در صورت توقف جنگ، ممکن است تمام اسیران غیرنظامی نزد حماس ظرف چند روز آزاد شوند. الخلیفی که یکی از مذاکره کنندگان ارشد در موضوع اسیران نزد حماس است، در مصاحبه با اسکای نیوز توضیح داد: مذاکرات دشوار است و با افزایش خشونت و ادامه بمباران روزانه، ماموریت ما سخت‌تر شده است؛ اما پیشرفت‌هایی در حال انجام است.
موسی ابومرزوق، معاون دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس هم که برای رایزنی با مقامات روسیه به مسکو رفته است، گفت: حماس آماده آزادی گروگان‌های غیرنظامی است اما به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه قادر به انجام این کار نیست. ما آماده آزادی همه غیرنظامیان هستیم، اما به وضوح به آنها گفته‌ایم که شرایط روی زمین اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد. بمباران، قتل عام و ویرانی شدید وجود دارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر