پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کلینیک زیبایی - پزشکی پیام ما

کلینیک زیبایی – پزشکی پیام ما





۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۰۷

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدهیم. همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org

4296…0933
فردی هستم که مدت‏هاست با مشکل دیسک کمر دست و پنجه نرم می کنم اما نمی دانم جراحی می تواند تاثیری در بهبود این مشکل داشته باشد یا خیر؟! سوال من از شما این است که چه مواقعی نیاز است دیسک کمر را جراحی کنیم؟
پاسخ: از نظر علمی مشخص شده است در دو مورد، افراد نیاز دارند دیسک شان را جراحی کنند. اگر دیسک روی رشته عصبی کمر فشار وارد کند و باعث ضعف پیشرونده عضلات در پاها شود، فرد باید جراحی شود. منظور از ضعف پیشرونده عضلات پاها این است که فرد به مرور زمان دیگر قادر به راه رفتن نیست یا در راه رفتن دچار اختلال شده است. همچنین زمانی که افراد به دلیل وجود دیسک کمر دچار مشکل در کنترل ادرار یا مدفوع خود شوند؛ البته به شرط آنکه منشا این مشکل وجود دیسک باشد نه بیماری دیگر؛ از طرفی اگر دیسک، درد شدید و طاقت فرسایی برای فرد به وجود آورد، به حدی که بیمار ناتوان و زمین گیر شود، باید عمل جراحی صورت گیرد. فراموش نشود که در این مورد تمام روش های غیر جراحی از جمله دارو درمانی، فیزیوتراپی، ورزش، استراحت و. . . باید امتحان شود و اگر فرد بیمار نتیجه نگرفت سپس عمل جراحی را انجام داد.
7164…0935
بزرگ بودن لوزه‌ها تا چه سنی طبیعی است؟ آیا راهی برای کوچک کردن لوزه‌ها زیر سن 4 سالگی وجود دارد؟
پاسخ: این مساله ربطی به سن ندارد. لوزه بزرگ مشکلی ایجاد نمی کند؛ مگر اینکه با علائمی همراه باشد. از جمله این علائم خروپف، گلودرد، تنفس از دهان، گوش درد و. . . است؛ در این صورت بعد از تشخیص پزشک باید عمل جراحی انجام شود. از طرفی همیشه بزرگی لوزه نشانه بیماری یا مشکل نیست زیرا افرادی هستند که لوزه شان کوچک است و سن بالایی هم دارند اما ممکن است به دلایلی دچار مشکل در ناحیه لوزه بشوند
8357…0913
مردی 34 ساله هستم که 3 سال است دچار ریفلاکس معده شده‏ام. باید چکار کنم؟
پاسخ: یکی از مهم ترین علل ریفلاکس، اسید معده است اما بقیه مواد مثل صفرا یا سایر ترشحات معده هم ممکن است ریفلاکس ایجاد کنند. افزایش حساسیت مری نسبت به اسید که معمولا در زمینه های استرسی ایجاد می شود هم می تواند از علل ریفلاکس مقاوم به درمان باشد.
3545…0938
مدتى است دچار درد در ناحیه دست چپم شده‌ام. به دکتر مراجعه کردم که برایم آزمایش نوشت و در آزمایش کم خونی تشخیص داده شد؛ به همین دلیل دارو می خورم اما جوابى نگرفته ام. باید چکار کنم؟
پاسخ: اگر مشکل تان کم‌خونی بوده باید دوباره آزمایش بدهید و جواب آن را با آزمایش اول مقایسه کنید. اگر کم خونی تان رفع نشده باشد باید به پزشک مراجعه کنید. اگر هم کم خونی شما رفع شده است، دیگر این درد ربطی به کم‌خونی ندارد و باید نزد روماتولوژیست بروید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر