بررسی مرسدس بنز GLC 250
۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۳
بررسی مرسدس بنز GLC 250
درست است که SUV مخفف واژه وسیله نقلیه کاربردی اسپرت است اما مرسدس GLC را باید ستاره خودروهای کاربردی دانست. در میان انبوه خودروها در کلاسهای مختلف، شاسی بلند جمع و جور مرسدس که بر پلتفرم کلاس سی سوار شده، خودرویی بسیار سودمند، مفرح و جذاب است.
در حالی که تا پیش از این در این رده، خودروهای بامو X3 و آئودی Q5 موفقیتهای زیادی کسب نموده بودند، مرسدس با طراحی به روز شده و مدرن خود میتواند این رقبا را به کنار بزند. اگر به پیشینه این خودرو علاقه مند باشید باید مدل GLK را جستجو نمایید زیرا این مدل با شیوه نامگذاری جدید مرسدس به GLC مبدل شده است. GLC برخلاف GLK سرشار از خطوط ملایم و نرم است و خبری از طرحهای شکسته و تند در آن نیست. چراغها و جلوپنجره نیز با سبک جدید طراحی بنز هماهنگ میباشند. مدل 250 یکی از مدلهای پایه GLC به شمار میآید. حتی با وجود مل ممتازی چون AMG میتوان گفت که مدل پایه نیز به اندازه کافی گیرایی و جذابیت دارد. GLC حدود 8 میلی متر از آئودی Q5 باریکتر و به همان میزان از X3 عریضتر است. طول آن به 4656 میلی متر میرسد. ارتفاع آن نیز از هر دو رقیب آلمانی کمتر و به 1639 میلی متر بالغ میگردد. فاصله بین دو محوران 2873 میلی متر است که از رقبا بیشتر بوده و حکایت از جای پای بیشتر برای سرنشینان دارد. از ویژگیهای GLC میتوان ضریب مقاومت در برابر باد بسیار جالب در این کلاس یعنی تنها 0.31 را ذکر کرد. این نشان میدهد که GLC آئرودینامیک ترین خودروی شاسی بلند جهان است. برای بهبود آئرودینامیک، هواکشهای رادیاتور بهینه شده و در زیر بدنه نیز صفحات کاملاً صافی قرار داده شده است. استفاده از فولاد با مقاومت کششی بالا و همچنین آلومینیوم برای قسمت جلو، سقف و کاپوت و تعلیق، باعث کاهش 80 کیلوگرمی وزن خودرو شدهاند. تنها استفاده از منیزیوم در یک ماژول جعبه دنده، 12 کیلو. گرم کاهش وزن را به دنبال داشته است. در زیر کاپوت مدل GLC 250 یک موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 211 اسب بخار در دور 5500 و گشتاور 350 نیوتن متر در دور موتور بین 1200 تا 4000 آرام گرفته است. انتقال نیروی این موتور برخلاف مدل سدان کلاس سی که از یک گیربکس 7 سرعته خودکار سود میبرد، به یک گیربکس 9 سرعته 9G-Tronic همراه با مبدل گشتاور سپرده شده است. بدین ترتیب این شاسی بلند قادر است در 7.3 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این شتاب، از بامو بهتر و کمی از آئودی کندتر است. سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ فورماتیک نیز تقسیم گشتاور را به نسبت 33/67 درصد بین محورهای جلو و عقب انجام میدهد.
پیشنهاد سردبیر
سرمایهگذاری در معدن بازنده
مطالب مرتبط
بررسی اصول اخلاق حرفهای عکاسی از حیوانات در گفتوگو با «پوریا سرداری»، کارشناس حیات وحش
سوژه زبان ندارد
ضرورت تدوین مالیاتهای محیطزیستی
«نورآباد ممسنی» گرفتار فرونشست زمین
فریاد خاموش کارگران زغالسنگ
اجرا نشدن قوانین چالش مهم کارگران
تشدید بحران مسکن چالش امسال کارگران
عزم دولت برای بیصداتر کردن کارگران
گردوغبار در خوزستان بیش از هزار نفر را راهی بیمارستان کرد
بازگشت غبار به آسمان ایران
دیپلماسی گردوغبار در تعلیق
تکرار میکنم پس هستم!
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- روغن صنعتی مایعی جادویی برای افزایش عمر مفید ماشین آلات
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید