پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | احتمال قطع دوباره برق

شركت توانیر اعلام کرد:

احتمال قطع دوباره برق

روز گذشته در نشست محمد‌حسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر و ادارات استانی، سازمان توانیر نسبت به احتمال قطعی برق به دلیل ورود جبهه هوای سرد به کشور هشدار داد.





۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵

شرکت توانیر از تهیه جدول زمان‌بندی قطع احتمالی برق در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار«پیام‌ما» روز گذشته در نشست محمد‌حسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر و ادارات استانی، سازمان توانیر نسبت به احتمال قطعی برق به دلیل ورود جبهه هوای سرد به کشور هشدار داد.
بر این اساس ممکن است امروز و روزهای آینده برخی شهرها به‌ویژه در مناطق سردسیر با قطعی برق روبه‌رو شوند. به همین منظور جدول زمان‌بندی قطع احتمالی برق در استان‌ها تهیه می‌شود. در این جلسه مطرح شد که به دلیل قطعی برق صنایع بدون اطلاع قبلی، برخی صنایع آسیب دیده‌اند.محمد‌حسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر در پاسخ به خبرنگار «پیام‌ما» در مورد وضعیت نیروگاه‌هایی که در دی‌ماه از مدار تولید خارج شده بودند گفت: این مسئله به دلیل کمبود سوخت رخ داده‌بود اما اکنون این نیروگاه‌ها به مدار برگشته‌اند و امیدواریم این مشکل دوباره پیش نیاید. او همچنین در مورد میزان مصرف برق ماینرهای بیت‌کوین اظهار کرد: مصرف مراکز مجاز استخراج بیت کوین 200 مگاوات بود که در روزهای پرمصرف برق آن‌ها خاموش شد و همچنین 45 هزار ماینر غیر‌مجاز هم شناسایی شدند.در این جلسه استان‌های هرمزگان و فارس پرمصرف‌ترین استان‌های کشور اعلام شدند و اصفهان و خراسان بهترین مدیریت را در مصرف برق داشته‌اند. روز گذشته همچنین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: افزایش شدید مصرف گاز و برق، احتمال بروز خاموشی در مناطق سردسیر را به دنبال دارد.در اطلاعیه شماره 2 شرکت توانیر آمده است: با توجه به افزایش شدید مصرف گاز و برق در بخش خانگی و تجاری و محدودیت در تامین سوخت نیروگاه‌ها، احتمال بروز خاموشی در برخی از مناطق به‌ویژه مناطق شمالی و سردسیر کشور وجود دارد،بنابراین از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با کاهش 10 درصد در مصرف گاز و برق، صنعت برق را در تامین برق مطمئن و پایدارِ تمام نقاط کشور یاری کنند.در اطلاعیه شماره یک توانیر که 23 دی‌ماه امسال منتشر شد هم از هموطنان درخواست شده بود با کاهش حداقل یک تا دو درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تامین انرژی را برای همه هموطنان فراهم آورند.توانیر پیش از این در ۲۳ دی‌ماه گذشته در اطلاعیه ای از هموطنان درخواست کرده بود با کاهش حداقل یک تا دو درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تامین انرژی را فراهم آورند. همچنین در پی صدور اطلاعیه توانیر در خصوص افزایش مصرف گاز و برق، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق نیز با انتشار پیامی ویدیویی، از هموطنان درخواست کرد با توجه به رسیدن مصرف گاز به ۶۶۰میلیون متر مکعب و شکسته شدن رکورد۸ درصدی مصرف گاز کشور، صرفا با کاهش ۱۰درصدی مصرف، صنعت برق را را در تامین انرژی پایدار کشور برای همگان یاری کنند.
گفتنی است در دی‌ماه سال جاری هم بر اثر افزایش مصرف برق و گاز تهران و برخی دیگر از شهرهای کشور با قطعی برق در برخی ساعات روبه‌رو شدند. با توجه به این‌که همواره تابستان زمان پیک مصرف برق در کشور است، قطعی برق در زمستان امسال اتفاق جدیدی بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر