پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | توله خرس و مادرش را کشتند و سوزاندند

توله خرس و مادرش را کشتند و سوزاندند





۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۴۸

توله خرس و مادرش را کشتند و سوزاندند

لاشه یک خرس قهوه‌ای بالغ به همراه توله آن در منطقه میانکوه لردگان کشف شد. تصاویر منتشر شده از این حیوانات نشان می‌دهد متخلفان این خرس‌ها را کشته و سپس سوزانده‌اند.

شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری درباره این خبر گفت: «به محض دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده لاشه خرس در منطقه میانکوه فلارد در نزدیکی روستای چناران در این استان، ماموران یگان و کارشناسان این اداره‌کل برای بررسی به منطقه اعزام شدند. براساس مشاهدات اولیه لاشه سوخته شده یک خرس قهوه‌ای بالغ و یک توله خرس در محل کشف شد.»

او با اشاره به اینکه محل کشف لاشه‌ها در مناطق آزاد و خارج از محدوده مناطق حفاظت‌شده بود ادامه داد: «بررسی و تحقیق درباره چگونگی تلف‌شدن خرس و توله‌اش توسط ماموران یگان و کارشناسان آغاز شده است و در صورت تایید شکار توسط انسان، شناسایی، برخورد و مجازات عامل یا عاملان شکار و یا سوزاندن خرس‌ها با همکاری دستگاه‌های مرتبط و مقامات قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.» به گفته احمدی خرس قهوه‌ای در کوهستان زاگرس و مراتع مرتفع و دره‌ها با رودخانه‌های دائمی و فصلی و حاشیه روستا‌ها و بعضی شهر‌های کوچک دیده می‌شود.

تصاویر این خرس‌ها از روز پنج‌شنبه در فضای مجازی دست‌به‌دست شده و واکنش بسیاری از دوست‌داران محیط‌زیست را برانگیخته است. پیش از این خرداد سال پیش یک توله خرس ۲ساله در منطقه دراسله سوادکوه استان مازندران، هنگامی که همراه مادر خود در حرکت بود از یک تپه به پایین سقوط کرده و از مادرش فاصله گرفت اما اهالی روستا به طرز بی‌رحمانه‌ای با ضربات متعدد سنگ و چوب توله خرس را زخمی کرده و کشتند. اگرچه عاملان کشتار این توله خرس شناسایی و دستگیر شدند اما در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری سوادکوه، از اتهامات وارده تبرئه شده و مشمول هیچ مجازاتی نشدند. تابستان سال 1390 نیز کشتار خرس سمیرم و دو توله‌اش اتفاق افتاد. «حمزه‌علی ـ الف»، پس از آنکه در ۲۷ دی ماه سال ۹۱ به هجده ماه حبس تعزیری محکوم شد و بنا بر رای دادگاه، از حمل سلاح شکاری به مدت پنج سال منع شد، فروردین 93 در حالی که هنوز هجده ماه از محکومیتش نگذشته بود، در پارک ملی دنا در حالی دستگیر شد که سلاح جنگی همراه داشت. 

 

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر