پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نامه ناگهانی بانک مرکزی به وزارت صنعت و سقف گذاشتن برای وام 25 میلیونی خودرو

نامه ناگهانی بانک مرکزی به وزارت صنعت و سقف گذاشتن برای وام 25 میلیونی خودرو





۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۴۳

نامه ناگهانی بانک مرکزی به وزارت صنعت و سقف گذاشتن برای وام
25 میلیونی خودرو
نامه ناگهانی و خودرویی بانک مرکزی به وزارت صنعت، مردم را شوکه کرد و در نهایت منجر به این شد که موبایل مسئولان این وزارتخانه هم از دسترس خارج شود. به گزارش مهر شمارش معکوس برای پایان اجرای طرح خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی از ششمین روز اجرا آغاز شده است. بانک مرکزی در نامه‌ای رسمی و البته ناگهانی به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تنها ۱۱۰ هزار خودرو را خرید دین می‌کند و حاضر است بابت آن وام بپردازد. تا قبل از این چنین قراری هم با وزارت صنعت، معدن و تجارت نگذاشته بود. حتی خود مسئولان بانک مرکزی از قائم‌مقام ولی‌الله سیف گرفته تا مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی و حتی مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت که به صورت مستقیم درگیر اجرای طرح خرید اعتباری خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی شده بود، هم هیچ گاه صحبت از گذاشتن سقف برای فروش خودرو در قالب این طرح نکرده بودند.
زمانی که اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی به صراحت اعلام کرد که اجرای طرح به صورت ناگهانی متوقف نخواهد شد و دولت و بانک مرکزی تا پایان شش ماه اجرای طرح، پشتیبانی های لازم را از آن انجام خواهند داد، خیال همه اندکی راحت شد. حالا بانک مرکزی با ارسال نامه رسمی، با وزارت صنعت و خودروسازان اتمام حجت کرد و همین امر، خودروسازان را در هاله ای از ابهام قرار داد که بالاخره چه برخوردی با مراجعه مردم در نمایندگی های خود داشته باشند.
از یک سو توانایی مالی فروش خودروهای اقساطی با وام ۲۵ میلیون تومانی کم بهره را ندارند و از سوی دیگر، فرصت را به میزانی جذاب می دادند که بتوانند از تقاضای بوجود آمده در بازار نهایت استفاده را بکنند، چراکه این فرصت علاوه بر اینکه برای مردم تکرار نخواهد شد، برای خودروسازان هم ممکن است دیگر تکرار نشود که دولت طرحی این چنینی برای حمایت از آنها اجرایی کند. حال نمایندگی‌های فروش دو خودروساز بزرگ، هنوز نمی دانند که چه سرنوشتی در انتظار طرح است. برهمین اساس، مشخص نیست که آیا از امروز یکشنبه، باز هم باید این طرح را اجرایی کند یا اینکه شیوه دیگری را برای جذب مشتری و فروش خودروهای خود برگزینند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر